|

از بین بردن رسوب کتری و سماور / انقد رسوب زیاده آب جوش میریزی رنگش کدره دست به کار شو

در این مقاله در خصوص از بین بردن رسوب کتری و سماور صحبت کرده و برای این منظور یه سری ترفندها رو بهتون یاد دادیم که به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خیلی از ماها دوست داریم که کارهامون رو در سریع ترین زمان ممکن سر و سامون بدیم که خصوصا که اگر کارهای خونه باشه چرا که این دسته از کارها زمان و انرژی زیادی میخوان از این رو چه بهتر که بشه از یه طریقی اونا رو سه سوته حل کرد مثلا برای خیلی ها تمیز کردن میله و چدن های روی گاز کار سختی هست در حالی که با استفاده از ترفندهای موجود در این زمینه میشه اون رو به یکی از کارهای راحت تبدیل کرد طوری که از خودتون بپرسید چطور یه همچنین چیزی ممکن هست و چطور تا به الان راجبه یه همچین ترفندهایی نمیدونستید که خب بهتره از این به بعد بدونید.

یعنی در هر کاری که براتون پیش میاد و انجام دادن اون براتون سخت هست توصیه ما به شما رفتن به سراغ ترفندهای مربوط به انجام اون کار هست چون خیلی راحت و سریع میشه با استفاده از ترفندها اون کار رو سرو سامون داد حتی در صورتی که یه کاری باشه که باورتون نمیشه در موردش ترفندی وجود داشته باشه مثل جلوگیری از تکون خوردن لباسشویی که خب وقتی تکون خوردنش شروع میشه خیلی روی مخ میره ولی خب میشه با روش های مختلف این موضوع رو رفع کرد که در مطالب قبل راجبش صحبت کردیم میتونید بخونیدش حالا در راستای یادگیری راهکارهای مفید و بهتر و برای انجام کارها میخواهیم در این مقاله هم یه سری ترفند برای از بین بردن رسوب کتری و سماور بهتون یاد بدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

از بین بردن رسوب کتری و سماور

از بین بردن رسوب کتری و سماور با سرکه

یکی از موثرترین و ساده ترین راه ها برای از بین بردن رسوبات کتری و سماور استفاده از سرکه هست به این صورت که باید در وهله ی اول یه مقدار سرکه رو توی کتری و یا سماور بریزید و بعد کتری رو روی شعله قرار داده و سماور رو روشن کنید و برای ده دقیقه بذارید که سرکه داخل اون ها بجوشه و بعد شعله رو خاموش کنید و اجازه بدید که محتوی سرکه و آب داخل کتری و یا سماور برای یک الی دو ساعت باقی بمونه و بعد از گذشت این زمان اون رو خالی کنید.

بعد دوباره داخل کتری و یا سماور آب پر کنید تا بوی سرکه از بین بره. این روش نه تنها سبب از بین رفتن رسوب کتری و سماور میشه بلکه شما میتونید با استفاده از اون رسوب کتری برقی رو هم از بین ببرید.

این رو هم دقت کنید که موقعی که سرکه داره میجوشه سرتون رو نزدیک بخار اون نبرید و در صورتی که با ده دقیقه جوشیدن سرکه جرم ها از بین نرفتن این کار رو برای مدت زمان طولانی تری انجام بدید.

از بین بردن رسوب کتری و سماور

از بین بردن رسوب کتری و سماور با استفاده از جوش شیرین

یه راه دیگه برای از بین بردن جرم کتری و سماور استفاده از جوش شیرین هست؛ توی این روش باید به ازای هر یه پیمانه جوش شیرینی که میریزید چیزی حدود دو پیمانه آب اضافه کنید و داخل کتری و سماور رو ترکیبی از آب و جوش شیرین پر کنید بعد کتری و سماور رو روی شعله قرار بدید تا آب داخل اون ها بجوشه.

بعد از گذشت چیزی حدود پنج دقیقه شعله رو خاموش کنید و بعد کتری رو برای چندین ساعت به حال خودش رها کنید تا رسوبات اون به کلی از بین بره و در انتها به خوبی داخل کتری و سماور رو تمیز کنید تا اثری از جوش شیرین داخل اون ها نمونه.

از بین بردن رسوب کتری و سماور

از بین بردن رسوب کتری و سماور با استفاده از نوشابه

بریم سر وقت یکی دیگه از راه های رسوب زدایی سماور و کتری اون هم با یه ماده ی آشنا که توی کارهای خونه و تمیز کاری های مختلف کاربردهای زیادی داره یعنی نوشابه که اصلا معلوم نیست چطور با این وجود که میتونه رسوب به اون سختی رو از بین ببره و چاه باز کنه و... ما اون رو میخوریم!

بگذریم از اونجایی که اسید کربنیک موجود توی نوشابه به پاک شدن رسوبات بسیار کمک میکنه برای این که با استفاده از نوشابه اقدام به رسوب زدایی کتری  و سماور کنید باید در وهله ی اول مقداری از نوشابه رو داخل کتری و یا سماور بریزید و بعد کتری رو روی شعله بذارید و یا شعله ی سماور رو روشن کنید.

بعد اجازه بدید که نوشابه برای نیم ساعت داخل اون ها بجوشه و بعد از گذشت این مدت زمان هم شعله رو خاموش کنید و کتری و سماور رو به خوبی تمیز کنید و تمام.

از بین بردن رسوب کتری و سماور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها