|

جاهای دیدنی لرستان برا سفر / تنگه لی لی دورود شده خدای طبیعت انقدر تو خرداد قشنگه

اگر تو خرداد، آخرین ماه فصل بهار قصد سفر به یه جای جذاب و خوش و اب و هوا رو دارید، حتما به تنگه لی لی دورود سر بزنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایران ما پر است از جاذبه های خدادادی که زیبایی‌شون با آدم حرف میزنه. طبیعتی که در چهار فصل رنگ و رویی جدید و بی نظیر به خود میگیرند و هم انسان رو شگفت زده می کنند. مثلا یکی از این مناطق منحصر به فرد تنگه لی لی دورود نام دارد که در استان لرستان به عنوان یکی از مناطق گردشگری در قلب رشته کوه زاگرس واقع شده. میدونید که استان لرستان یکی از استان های پایه ثابت برای گردشگران می باشد که هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری رو به خود دیده و سفر به این منطقه زیبا باعث میشه که روح هر انسانی شاداب و با طراوت بشه. 

شاید واستون جالب باشه که بدونید استان لرستان به "عروس طبیعت" مشهوره و لقبی به این زیبایی داره. از طرفی هم از اولین زیستگاه های شناخته شده بشر هستش که آثار باستانی زیاد و مورد توجهی هم داره. لرستان یکی از شهر های پر از دیدنی محسوب میشه که دارای تنوع بوده و همه این جذابیت های طبیعی یکی از یکی دیدنی تر هستند. یکی از این جاذبه های بی نظیر تنگه لی لی دورود می باشد که در این مطلب باهاش آشنا خواهیم شد.

تنگه دورود لرستان

تنگه لی لی دورود ، این جاذبه خوشگل کجاست؟

همونطور که اشاره کردیم لی لی دورود یکی از مکان های دیدنی و بی نظیر در لرستان می باشد که خب از زیبایی های بسیار زیادی برخوردار در این زمینه شهرت دارد. تنگه لی لی دورود تو قلب رشته کوه زاگرس و البته در شهر دورود قرار دارد که خب این شهر دارای جاذبه ها و طبیعت دست نخورده ای هستش که چون مناطق دیدنی زیادی داره، تونسته به پایتخت طبیعت ایران لقب پیدا کنه.

تنگه دورود لرستان

معرفی تنگه لی لی دورود؛ آشنایی باهاش آدمو ذوق زده میکنه

حالا چرا این تنگه خوشگل به این شکل در اومده؟ جریان پیوسته آب و وزش باد دلیل ایجاد شکل حال حاضر این تنگه می باشد که در آن صخره هایی مرتفع وجود دره و پگوشانده. از طرفی هم رودی به نام ماببره در دل آن جریان داره که زیبایی منحصر به فردی به خود پیدا کده. اونچه که جالبه اینه که این تنگه زیبا آدمارو یاد افسانه ها میندازه. لی لی دورود دارای شرایط جغرافیایی خاصه که مشخصه های توریستی و طبیعی یونیکی هم داره. 

تنگه دورود لرستان

بهترین تایم واسه رفتن به این تنگه با چشمه های خوشمزه کی هستش؟

تنگه لی لی تو بهار آب و هوای خیلی دلبر و دلچسبی داره که خب چشمه های ناب و خوشمزش هم دلیلی بر جذابیت بیشتر این تنگه هستند. اگه میخواین برین ای تنگه بهترین تایم بین بهار تا آخرای تابستون هستش. البته که شنا و قایقرانی هم از دست تفریحات این منطقه محسوب میشه که دیگه نور علی نوره. اما از طرفی هم باید دقت داشته باشید به دلیل عمیق بودن و وجود صخره های طبیعی، باید به شکل حرفه ای برید برای تفریح.

اگر تا به اینجا جذب این تنگه شده اید و قصد سفر بهش رو دارید، پس بهتره که حتما با مناطق دیدنی و مفرح آشنا بشید. 

مثلا برید پارک باباهور که امکانات بسیار منحصر به فردی داره و دارای بهترین مسیرهای پیاده روی و کوهپیمایی هستش.

تنگه دورود لرستان

یا مثلا دریاچه گهر که از جاذبه های پیرامون و نزدیک به این تنگه هستش و در بین کوه های محافظت شده اشترانکوه می باشد. دریاچه نام برده عمق 28 متری داره و مساحتش نیز صد هکتار هستش که یکی از جاذبه های خارق العاده لرستان محسوب میشه و جزوی از تنگه لی لی دورود است.

تنگه دورود لرستان

دشت لاله های واژگون. یکی دیگر از زیبایی های بی نظیر که در پیرامون آبشار دره اسپر در مجاورت آبادی دورود واقع شده و یه جاذبه واقعا دیدنی محسوب میشه. تو اواسط فروردین تا ابتدای اردیبهشت به این منطقه سر بزنید  با دیدن گلهای جذاب و چشم نوازش حسابی لذت ببرید.

تنگه دورود لرستان

روستای چمنار روستایی هستش که در نزدیکی لی لی دورود قرار دارد و دارای منظره هایی به شدت زیبا و خیره کننده و البته مردمانی با اصالت هستش. در واقع این آبادی تو دامنه های زاگرس دیده میشه و از دیدنی های مجاور تنگه لی لی دورود نیز به شمار میره.

تنگه دورود لرستان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها