|

طرز تهیه کیک نارگیلی خیس / روش پخت ساده و سریع با عطر و طعم فوق العاده

در این مطلب طرز تهیه کیک نارگیلی خیس که بافت مرطوب اون در کنار یه فنجون چای یا قهوه ترکیب فوق العاده ای رو میسازه، یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- کیک های خونگی انواع خیلی زیادی دارن و هر کدوم با عطر و طعم خاص خودشون، حسابی معروف و محبوبن! مثلا کیک هویج و گردو یه ترکیب بی نظیر از هویج و گردوئه که میتونه یه عصرونه جذاب باشه. یا کیک یزدی که خیلی ساده درست میشه و تو رو تا خاطرات دور می بره! و یا کیک اسفنجی که خیلی راحته و میتونه پایه کیک های مناسبتی باشه. ولی یه کیک هایی هم هستن که خاص ترن و بافت و مزه شون با بقیه فرق داره؛ مثل کیک نارگیلی خیس که عاشقان نارگیل رو حسابی راضی میکنه و بافت مرطوب اون در کنار یه فنجون چای یا قهوه ترکیب فوق العاده ای رو میسازه! توی این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک نارگیلی خیس رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-nargili5

مواد لازم برای تهیه کیک نارگیلی خیس

تخم مرغ ۴ عدد

شکر ۱ و نیم پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

شیر نارگیل یک و نیم پیمانه

آرد یک و نیم پیمانه

شیر یک و نیم پیمانه

بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

شیر عسلی یک پیمانه

پودر نارگیل یک پیمانه

cake-nargili3

طرز تهیه کیک نارگیلی خیس

مرحله اول

تخم مرغ و کره رو از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشن. فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه.

مرحله دوم

زرده ها و سفیده های تخم مرغ رو جدا کنید. سفیده ها رو داخل یخچال بذارید. زرده ها رو با شکر و کره هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن و بافتی سبک و کشدار پیدا کنن.

cake-nargili2

مرحله سوم

نصف مقدار شیر نارگیل رو به مخلوط زرده و شکر اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرد و بیکینگ پودر رو که از قبل دو سه بار الک کردید، اضافه کنید و با لیسک در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله نصف مقدار شیر و نصف مقدار پودر نارگیل رو هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سفیده های تخم مرغ رو از یخچال خارج کنید و با دور تند همزن برقی اونقدر بزنید تا کاملا سفید رنگ بشه و بافت خامه ای پیدا کنه.

cake-nargili4

مرحله ششم

سفیده های زده شده رو با مایه کیک به آرومی و به صورت دورانی مخلوط کنید. کف قالب رو چرب کنید و کمی آرد بپاشید سپس مایه کیک نارگیلی خیس رو داخل قالب بریزید و داخل فر بذارید. حدود 30 دقیقه زمان بدید تا کیک بپزه.

مرحله هفتم

تا زمانی که کیک میپزه، مایه روکش کیک رو آماده می کنیم. باقیمونده شیر نارگیل، شیر و شیر عسلی رو به خوبی مخلوط کنید.

cake-nargili1

مرحله هشتم

وقت کیک رو از فر خارج کردید تا کیک داغه با چنگال چند سوراخ روی کیک ایجاد کرده و مایه شیری رو روی کیک بریزید تا داخل کیک نفوذ کنه. وقتی کیک خنک شد روی اون رو با پودر نارگیل تزئین کنید و نوش جان.

اگه به شیرینی پزی علاقه دارید، اینجا می تونید مطلبی رو در مورد نکات مهم شیرینی پزی بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها