|

طرز تهیه ته چین کباب تابه ای / یه ترکیب فوق العاده که مزه بهشت میده

کباب تابه ای و ته چین رو در کنار هم بذار و یه غذای فوق العاده به نام ته چین کباب تابه ای رو تحویل بگیر!طرز تهیه این غذای عالی رو از دست نده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کباب تابه ای یه غذای خیلی پر طرفدار بین ایرونیاست که مثل خورشت قورمه سبزی و یا خورشت قیمه قر و فر نداره و خیلی راحت درست میشه. خیلی از خانومای خونه وقتی مهمونی دارن که باهاش صمیمی هستن، واسش کباب تابه ای درست می کنن؛ غذایی که در عین حال که خیلی راحت و سریع درست میشه ولی بسیار خوشمزه و لذیذه! حالا کمی هم در مورد محبوبیت ته چین بگیم! ته چین هم درست مثل کباب تابه ای پر طرفدار و خوشمزه ست و یه غذای مجلسی به حساب میاد. حالا کباب تابه ای و ته چین رو در کنار هم بذار و یه غذای فوق العاده به نام ته چین کباب تابه ای رو تحویل بگیر که از خوشمزگیش هر چی بگم کم گفتم! توی این مطلب می خوام طرز تهیه این غذای عالی رو بهت آموزش بدم. تا پایان همراهم باش.

tahchin-kabab4

مواد لازم برای تهیه ته چین کباب تابه ای

گوشت چرخ کرده 400 گرم

پیاز بزرگ یک عدد

گوجه فرنگی 2 عدد

کره 20 گرم

زعفران دم کرده دو قاشق غذاخوری

سماق یک قاشق چایخوری

پودر گلپر یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

مواد لازم برای لایه ته چین

برنج 4 پیمانه

زرده تخم مرغ 2 عدد

زعفران دم کرده به میزان دلخواه

ماست چکیده ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن 2 قاشق غذاخوری

tahchin-kabab6

طرز تهیه ته چین کباب تابه ای

مرحله اول

ابتدا پیاز رو داخل یه کاسه رنده ریز کرده و آبش رو کاملا میگیریم. بعد گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و پودر گلپر رو هم اضافه میکنیم. گوشت و پیاز رو خوب با هم ورز میدیم. سپس حدود نیم ساعت داخل یخچال می ذاریم تا استراحت کنه.

مرحله دوم

قابلمه ای رو آب می کنیم و روی اجاق گاز می ذاریم تا به جوش بیاد. برنج رو که از یکی دو ساعت قبل شستیم و با کمی نمک خیس کردیم داخل آب جوش میریزیم و حدود 6، 7 دقیقه بعد آبکش می کنیم.

tahchin-kabab1

مرحله سوم

حالا مخلوط گوشت و پیاز رو تو قابلمه ای که کف اون رو کمی چرب کردیم کاملا پخش میکنیم و فشار میدیم تا منسجم بشه. چهار طرف ماهیتابه تکه های کوچیک کره میذاریم. بعد ماهیتابه روی گاز گذاشته، شعله رو کم میکنیم و در ماهیتابه رو هم میبندیم تا گوشت کم کم بپزه و سرخ بشه.

مرحله چهارم

کباب تابه ای رو به آرومی برمی گردونیم تا طرف دیگه کباب تابه ای هم سرخ بشه. زعفرون دم کرده رو هم اضافه کنید.

tahchin-kabab2

مرحله پنجم

داخل یک کاسه زرده های تخم مرغ رو بریزید، سپس زعفرون، نمک و فلفل سیاه رو اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید. در آخر ماست چکیده و روغن رو اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا دو کفگیر از برنج آبکش شده رو داخل مایه ته چین بریزید و به آرومی مخلوط کنید.

مرحله ششم

حالا مایه ته چین رو داخل یک قابلمه که کمی روغن داخلش ریختید و داغ شده، بریزید و با پشت قاشق کاملا فشرده و منسجم کنید. سپس کباب دیگه سرخ شده رو بذارید و روی اون پودر سماق بپاشید و برش های گوجه فرنگی قرار بدید. حالا برنج آبکش شده سفید رو بریزید روی اون رو با پشت قاشق کاملا صاف و منسجم کنید و سپس ته چین کباب تابه ای رو دم کنید. حرارت رو ملایم کنید و حدود 40 دقیقه زمان بدید تا ته چین آماده بشه.

tahchin-kabab7

مرحله هفتم

بعد از دم کشیدن ته چین کباب تابه ای، اون رو داخل یک دیس برگردونید و با زرشک سرخ شده و خلال بادام و پسته تزئین کنید و نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستی، اینجا میتونی کلی دستور غذا، کیک و شیرینی رو ببینی و استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها