|

روشای خونگی از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک / بشمار سه از بوی نامطبوع آشپزخونه خلاص شو

در این مقاله راهکارهای برطرف کردن بوی نامطبوع فاضلاب سینک ظرفشویی رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزخونه یک مکان مهم یا شاید مهم ترین قسمت خونه ست که تمیزی و پاکیزگی اون خیلی مهمه. تمیز کردن و چیدمان یخچال، از بین بردن بوی بد لباسشویی، تمیز کردن اجاق گاز و... کارهایی هستن که آشپزخونه رو به محیطی دلنشین تبدیل می کنن. گاهی ممکنه همه جای آشپزخونه تمیز و مرتب باشه اما بوی نامطبوعی از سینک، موندن در فضای این مکان رو غیر قابل تحمل کنه. بوی بد فاضلاب که گاهی از سینک متصاعد میشه، بسیار ناخوشاینده اما خبر خوب اینکه با روش های خانگی میشه این بوی بد رو از بین برد. در این مقاله راهکارهای برطرف کردن بوی نامطبوع سینک ظرفشویی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

sink3

دلایل بوی بد سینک ظرفشویی

متصاعد شدن بوی بد از سینک ظرفشویی میتونه دلایل متعددی داشته باشه که در ادامه به اونها می پردازیم. رسوب چربی و باقیمونده غذا در لوله های سینک ظرفشویی باعث به وجود اومدن گازهایی میشه که بوی نامطبوعی ایجاد می کنه.

sink4

گاهی هم ممکنه نشت گازهای فاضلاب از سینک صورت بگیره که این موضوع هم بوی بسیار بدی رو در فضای آشپزخونه و منزل پراکنده میکنه.

گرفتگی لوله های فاضلاب هم یکی دیگه از دلایل متصاعد شدن بوی ناخوشایند از سینک ظرفشویی خواهد شد. گرفتگی لوله ها گاهی جزئی هست و مشکل تخلیه آب رو ایجاد نمیکنه ولی موجب پخش شدن بوی بد از سینک میشه.

از جوش شیرین و سرکه کمک بگیرید!

برای از بین بردن بوی بد فاضلاب از سینک، جوش شیرین و سرکه می تونن کمک خوبی باشن. ابتدا یک فنجون جوش شیرین رو داخل لوله سینک بریزید و سپس یک لیوان سرکه روی اون خالی کنید. حدود نیم ساعت زمان بدید و سپس یک کتری آب جوش داخل سینک بریزید.

sink1

این کار باعث از بین رفتن باقیمونده چربی و مواد غذایی در لوله ها میشه و بوی بد رو از بین خواهد برد.

آبلیمو و جوش شیرین رو امتحان کنید

یکی دیگه از روش های خانگی از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک، درست کردن خمیری رقیق از مخلوط آبلیمو و جوش شیرین هست. به این شکل که مقداری آبلیمو و جوش شیرین رو با هم مخلوط کرده و خمیر رقیقی درست کنید. سپس اون رو داخل لوله سینک بریزید و بعد از 15 دقیقه، یک دقیقه آب سرد رو باز بذارید تا لوله های سینک از باقیمونده غذا و چربی تمیز بشه.

sink6

محلول های باز کننده لوله های فاضلاب

در بازار محلول های شیمیایی باز کننده لوله های فاضلاب وجود دارن که گرفتگی جزئی لوله های فاضلاب سینک رو برطرف می کنن. روش مصرف محصولی که خریداری می کنید رو که روی اون درج شده رو به دقت بخونید و بر اساس اون عمل کنید.

sink8

محلول آب داغ و مایع ظرفشویی

خروجی آب سینک رو با درپوش ببندید و اون رو تا نیمه از آب داغ پر کنید. نصف فنجان مایع ظرفشویی رو در آب داغ حل کنید و وقتی خوب مخلوط شد، درپوش رو بردارید تا آب با فشار از سینک خارج بشه. این کار باعث از بین رفتن باقیمونده چربی و مواد غذایی در لوله ها میشه و بوی نامطبوع سینک رو از بین خواهد برد.

sink5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی