|

شامی رشتی یه غذای مقوی که جون میده واسه افطار ماه رمضون / طرز تهیه راحت و سریع

شامی رشتی یا شامی گیلانی که به اون شامی پوک هم میگن، یه غذای فوق العاده خوشمزه شمالیه که برای وعده افطاری و یا شام بسیار مناسبه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای متنوع و زیادی رو میشه واسه افطار روزه دارا درست کرد. توصیه متخصصان تغذیه اینه که روزه رو با مایعات گرم و غذاهای رقیق و سبک باز کنیم و بعد از یکی دو ساعت، غذایی شبیه شام میل کنیم. انواع سوپ مثل سوپ شیر، سوپ دال عدس و سوپ ورمیشل برای شروع افطار خوب هستن و در ادامه میشه انواع کوکوها و شامی ها رو میل کرد. شامی رشتی یا شامی گیلانی که به اون شامی پوک هم میگن، یه غذای فوق العاده خوشمزه شمالیه که برای وعده شام بسیار مناسبه. توی این مقاله طرز تهیه شامی رشتی رو بهتون آموزش می دیم و امیدواریم درست کنین و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید. تا پایان همراه ما باشید.

shami-rashti1

مواد لازم برای تهیه شامی رشتی

گوشت گوسفندی 500 گرم

لپه 500 گرم

پیاز متوسط یک عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

تخم مرغ 4 عدد

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

آرد نخودچی 4 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

shami-rashti4

طرز تهیه شامی رشتی

مرحله اول

لپه رو از چند ساعت قبل شسته و داخل یک کاسه خیس می کنیم.

مرحله دوم

گوشت گوسفندی رو خرد کرده و همراه 3 لیوان آب، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه داخل قابلمه می ریزیم، روی شعله گاز می ذاریم و اجازه میدیم کامل بپزه.

shami-rashti5

مرحله سوم

سیب زمینی رو پوست گرفته و همراه لپه و دو لیوان آب داخل یک قابلمه جداگانه روی حرارت می ذاریم و زمان میدیم تا کاملا بپزن.

مرحله چهارم

وقتی گوشت پخت و آب اون کاملا تبخیر شد، با گوشتکوب کاملا اون رو له می کنیم. سیب زمینی و لپه رو هم زمانی که پخته شدن با گوشتکوب کاملا له می کنیم.

shami-rashti6

مرحله پنجم

حالا گوشت له شده و سیب زمینی و لپه له شده رو داخل یک ظرف ریخته و همراه آرد نخودچی، تخم مرغ، زعفران دم کرده و کمی نمک و فلفل ریخته و کاملا مخلوط می کنیم. روی ظرف رو پوشونده و یک ساعت داخل یخچال می ذاریم.

مرحله ششم

مایه شامی رشتی رو از یخچال خارج می کنیم. داخل یک ماهیتابه روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم و روی حرارت می ذاریم تا کاملا داغ بشه.

مرحله هفتم

از مایه شامی رشتی مقداری برداشته و داخل دست به اون شکل گرد می دیم و وسط اون رو با انگشت سوراخی ایجاد می کنیم. شامی رو داخل روغن داغ می ذاریم تا سرخ بشه.

به همین ترتیب تمام مایه شامی رشتی رو داخل روغن سرخ می کنیم. غذای خوشمزه ما حاضره و می تونید همراه نون، پنیر و سبزی خوردن نوش جان کنید.

shami-rashti7

این رو هم بگیم که می تونید مایه شامی رشتی رو بدون اضافه کردن تخم مرغ درست کنید و توی فریزر بذارید تا هر وقت هوس شامی کردید اون رو از فریزر دربیارید و وقتی از حالت انجماد خارج شد، بهش تخم مرغ اضافه و داخل روغن سرخ کنید. این مایه رو می تونید تا سه ماه داخل فریزر نگهداری کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی