|

طرز تهیه سوپ دال عدس خوشمزه مخصوص افطار / طعم بی نظیری از یه پیش غذای سبک و مقوی

در این مقاله طرز تهیه سوپ دال عدس رو که خیلی راحت و سریع آماده میشه و بسیار خوشمزه ست، یاد میگیری که برای وعده افطار بسیار مناسبه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برنامه غذایی در ماه رمضان برای کسانی که روزه میگیرن، اهمیت بیشتری از زمان های دیگه سال داره. بهتره از مواد مغذی و با ارزش غذایی بالا و در عین حال سبک در وعده افطاری و سحری بیشتر استفاده کرد. به گفته کارشناسان تغذیه میل کردن انواع سوپ ها مثل سوپ شیر و سوپ ورمیشل بعد از چندین ساعت روزه داری، برای بدن مفیده. دال عدس هم به عنوان یه ماده غذایی با ارزش غذایی بالا، نسبت به برخی حبوبات دیگه مثل نخود، لوبیا، عدس و... کمتر شناخته شده ست و بیشتر مورد استفاده اهالی جنوب کشور قرار میگیره. ولی باید بگیم که این ماده غذایی مزه متفاوت و خواص بی شماری داره که اگر امتحان کنید به احتمال زیاد خوشتون میاد و جزو برنامه غذایی خانواده تون قرار میگیره. در این مقاله طرز تهیه سوپ دال عدس رو که خیلی راحت و سریع هم آماده میشه بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

soup-dal-adas4

مواد لازم برای تهیه سوپ دال عدس

دال عدس یک پیمانه

هویج یک عدد

پیاز یک عدد

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

سیر 2 حبه

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا به میزان لازم

این میزان مواد برای 2 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون سوپ دال عدس درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

soup-dal-adas2

طرز تهیه سوپ دال عدس

مرحله اول

دال عدس رو دو تا سه بار بشویید و کنار بذارید.

مرحله دوم

پیاز رو نگینی خرد می کنیم. داخل قابلمه مناسب روغن زیتون مخصوص سرخ کردنی می ریزیم و روی حرارت می ذاریم. پیاز که سبک و کمی طلایی شد، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا رو اضافه کرده و کمی تفت میدیم.

soup-dal-adas3

مرحله سوم

هویج رو پوست گرفته و رنده می کنیم، داخل قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دیم. سیرها رو له کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و کمی دیگه تفت می دیم.

مرحله چهارم

سپس دال عدس شسته شده رو به همراه دو لیوان آب جوش، نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه می ریزیم. حرارت رو زیاد می کنیم و وقتی جوش اومد، شعله رو کم می کنیم تا سوپ به آرومی بپزه.

soup-dal-adas1

مرحله پنجم

نیم ساعت بعد، سوپ رو با گوشت کوب برقی له می کنیم و ده دقیقه دیگه هم زمان میدیم تا جا بیفته. به همین سرعت و سادگی سوپ دال عدس ما حاضره. می تونیم سوپ رو داخل ظرف مناسب بکشیم و با روغن زیتون و کمی جعفری تازه خرد شده تزئین و همراه آب نارنج یا آب لیمو ترش تازه میل کنیم.

soup-dal-adas6

در این مقاله طرز تهیه سوپ دال عدس رو یاد گرفتیم که به راحتی درست میشه و میتونه یه پیش غذای عالی برای مهمانی ها و سفره افطار شما باشه. نوش جان. اینجا میتونید کلی دستور آشپزی های متنوع و عالی رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی