|

فرش رو با چی ست کنیم؟ / آیتم های مهم رو گفتیم دیگه ریش و قیچی دسته خودته خونتو شیک کن

در این مقاله به جواب این سوال که فرش رو با چی ست کنیم پرداختیم که میتونه براتون مفید و کارآمد باشه پس پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شما تا چه حد برای داشتن یه دکوراسیون زیبا و شیک تلاش میکنید اصلا براتون مهم هست که چیدمان لوازم در منزلتون طبق اصول و قواعد دکوراسیون باشه یا براتون فرقی نمیکنه و اونطور که به نظرتون قشنگ هست کفایت میکنه و تمام! که خب در صورتی که از دسته ی دوم هستید از این ور بوم افتادید چون بالاخره درسته که به کار گرفتن سلیقه در چیدمان بسیار مهمه ولی خب موضوعی که در این بین وجود داره این هست که سلیقه به تنهایی کافی نیست مثلا در صورتی که شما ندونید ست کردن فرش با دکوراسیون باید به چه صورتی انجام بشه و همینجوری دلی اون رو بچینید شاید نتیجه ی کار اونقدرا همه پسند نباشه.

چرا که فرش یه وسیله ی بسیار بزرگ توی خونه بشمار میره که مهمه شما اون رو درست و اصولی در دکوراسیون جا بدید تا زیبایی فضا رو تضمین کنید به همین دلیل هست که ما در این سری از مقالاتمون در خصوص فرش براتون صحبت میکنیم تا بهتون در این راستا کمک کنیم. در این بین و در مورد اهمیت فرش در دکور هم شاید براتون جالب باشه که بدونید شما حتی میتونید با یادگیری نحوه چیدمان فرش برای بزرگ تر نشون دادن خونه هم فضای خودتون رو دلباز تر به نظر بیارید و این دیگه واقعا آخرشه! حالا که تا حدودی به اهمیت فرش پی بردید بریم سراغ موضوع اصلی این مقاله که در خصوص جواب این سوال هست که فرش رو با چی ست کنیم چرا که بالاخره این آیتم باید باید با سایر وسایل موجود در منزل هماهنگی داشته باشه تا محیط زیباتر به نظر بیاد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرش رو با چی ست کنیم

فرش رو با چی ست کنیم؟

قبل از این که به این فکر کنید که فرش رو با چی ست کنید باید یه نگاه به دور و بر خودتون بندازید و ببینید که چه وسیله هایی وجود داره که در صورت ست کردن اون ها با فرش میتونید هماهنگی و هارمونی بیشتری ایجاد کنید که در این بین یکی از این وسیله ها که بسیار بزرگ و توی چشم هم هست مبلمانه که هماهنگی و تطبیق اون با فرش یکی از مهم ترین کارهایی هست که شما باید انجامش بدید و در خصوص اون حساسیت و دقت بالایی داشته باشید. حالا در این بین یکی از مهم ترین موضوعاتی که وجود داره این هست که رنگ این دو آیتم باهم ست باشه که در ادامه راجبش بیشتر میگیم.

اما حالا یه نگاه دیگه بندازید آیا تنها وسیله ای که میشه اون رو با فرش ست کرد مبله؟ در جواب بایدی بگیم خیر چون یه آیتم دیگه هم که در هر خونه ای خودنمایی میکنه مونده و اون پرده هست که این روزا در جنس ها و رنگ و طرح های متنوع وجود داره و به راحتی میشه اون رو از این لحاظ ها با فرش ست کرد و یه هارمونی زیبا ایجاد کرد که در موردش در ادامه بیشتر میگیم.

فرش رو با چی ست کنیم

فرش رو با چی ست کنیم؟ مبلمان

خب تا اینجا به اهمیت چیدمان فرش در دکور پرداختیم و گفتیم که یه کار بسیار حساسه حالا بریم به سراغ ست کردن اون با مبل؛ در صورتی که از او دسته از افراد هستید که سبک دکور رو ساده و مینیمال دوست دارید توصیه ی ما به شما اینه که فرشتون رو هم رنگ با مبلمان انتخاب کنید به عنوان مثال در صورتی که فرش شما به رنگ خاکستری هست بهتره که فرش رو هم همین رنگی انتخاب کنید البته که میتونید اون رو کمی تیره تر و یا روشن تر از مبل انتخاب کنید تا اینجوری دکور از یکنواختی دربیاد. برای ایجاد هماهنگی و هارمونی بیشتر هم سایر اکسسوری های موجود مثل آباژور، مجسمه ها و... رو هم از بین رنگ های متضاد خاکستری انتخاب کنید.

در صورتی هم که فرش های سنتی و ایرانی و در یک کلام کلاسیک دارید که از رنگبندی شلوغ و شادی برخوردار هستن توصیه ی ما به شما این هست که مبلمان رو هم رنگی انتخاب نکنید چون اینجوری فضا شلوغ میشه و با این حساب بهتره که مبلمان رو به رنگ خنثی انتخاب کنید تا نقطه ی کانونی هم فرش باشه.

فرش رو با چی ست کنیم

فرش رو با چی ست کنیم؟ پرده

برسیم به ست کردن فرش با پرده که در این مورد خیلی ها خیال میکنن که حتما باید این دو آیتم هم رنگ هم باشن در حالی که این فکر اشتباهه چرا که در صورت کامل ست شدن اون ها باهم دکورتون یکنواخت و تکراری خواهد شد و بعد از یه مدت دلتون رو میزنه بنابراین بهتره که سعی کنید رنگ های نزدیک بهم، مکمل و متضاد رو برای این دو استفاده کنید یا در صورتی که فرش چندین رنگ داره یکی از رنگ های اون رو به عنوان رنگ پرده انتخاب کنید.

فرش رو با چی ست کنیم

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی