|

خورش قلیه ماهی غذایی که گرمی و شرجی جنوب رو در خودش داره / طعم بی نظیرش رو امتحان کن

یکی از خورش های خیلی خوب ایرونی که از خطه جنوب میاد ولی توی همه جای ایران محبوب و معروفه، خورش قلیه ماهیه که توی این مقاله آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- واسه یه وعده غذای خوشمزه مخصوصا ناهار، چی بهتر از پلوی خوش عطر ایرونی و یه خورش لذیذ که با عشق و توجه پخته شده؟ آشپزی یه دنیای بی نهایت از طعم و مزه و خلاقیته که اگه با عشق انجام بشه، نتیجه بی نظیری داره! خورش های ایرونی از شمال کشور گرفته تا جنوب، عطر و مزه خیلی خوبی دارن که حیفه همشون رو امتحان نکنی... خورش ترشه تره، پیچاق قیمه، آلو مسما و... همگی واقعا خوشمزه و لذیذ هستن. یکی دیگه از خورش های خیلی خوب ایرونی که از خطه جنوب میاد ولی توی همه جای ایران محبوب و معروفه، خورش قلیه ماهیه که توی این مقاله از سایت شایانیوز می خوام بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشین...

ghaliyemahi6

مواد لازم برای تهیه خورش قلیه ماهی

فیله ماهی ۴ تکه

پیاز ۲ عدد

تمر هندی ۲۰۰ گرم

سیر ۶ حبه

گشنیز ۳۰۰ گرم

شنبلیله ۵۰ گرم

رب گوجه فرنگی نصف قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش قلیه ماهی درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

ghaliyemahi2

دستور پخت خورش قلیه ماهی

مرحله اول

برای شروع ماهی رو شسته و بعد از اینکه آب اضافی اون رفت، دو طرفش رو نمک و فلفل سیاه می زنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

ترکیب سبزی های گشنیز و شنبلیله که پاک کرده و شستیم، کاملا خرد می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله سوم

داخل قابلمه مناسب، مقداری روغن ریخته و وقتی داغ شد، پیازهای نگینی خرد شده رو به اون اضافه می کنیم. پیازها رو تفت می دیم تا سبک و طلایی بشن. کمی زردچوبه اضافه کرده و کمی تفت می دیم. سپس سیرهای له شده رو هم اضافه می کنیم.

ghaliyemahi1

مرحله چهارم

بعد از اینکه عطر سیر دراومد، سبزی خرد شده رو اضافه می کنیم و اونقدر تفت می دیم تا رنگ سبزی تغییر کنه. حواستون باشه که مرتب سبزی رو هم بزنید تا ته نگیره و نسوزه.

مرحله پنجم

وقتی آب سبزی تبخیر و سرخ شد، رب گوجه فرنگی رو هم اضافه کرده و کمی تفت می دیم. سپس کمی نمک و نصف لیوان آب جوش می ریزیم و حرارت رو کم می کنیم تا آروم بجوشه و بپزه.

ghaliyemahi7

مرحله ششم

تمر هندی رو با دو لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست بشه سپس اون رو از صافی رد می کنیم. 15 دقیقه بعد از پخت سبزی، تمر هندی رو به قابلمه خورش قلیه ماهی اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله هفتم

ماهی ها رو با کمی روغن داخل یک ماهیتابه کمی سرخ می کنیم و نیم ساعت آخر پخت خورش، به قابلمه اضافه می کنیم. بنا به ذائقه خودمون نمک خورش رو اندازه می کنیم و کمی فلفل قرمز هم می ریزیم.

مرحله هشتم

وقتی خورش کاملا جا بیفته و آب اضافی نداشته باشه، خورش قلیه ماهی ما حاضره و می تونیم همراه کته و یا پلوی دمی زعفرونی نوش جان کنیم.

ghaliyemahi5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی