|

خورش ترشه تره بپز و تا عمق جنگل های گیلان سفر کن / رسپی اصیل همراه با نکات پخت

خورش های شمالی مثل آلو مسما، مرغ ناردونی و... در ترکیب با پلوی خوش عطر شمال حرف نداره! توی این مقاله طرز تهیه خورش ترشه تره آموزش داده میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای شمال ایران واقعا خاص و جذاب هستن. سلیقه خاص مازندرانی ها و گیلانی ها در ترکیب مواد غذایی مختلف، باعث شده تا غذاهای شمالی محبوبیت زیادی پیدا کنن. غذاهایی مثل میرزا قاسمی، باقالاقاتوق، ترش واش هر کدوم طعم و مزه خاصی دارن. خورش هایی مثل آلو مسما، غوره مسما، مرغ ناردونی و... هم در ترکیب با پلوی خوش عطر شمال واقعا حرف نداره! توی این مقاله می خوام یه خورش خوشمزه دیگه شمالی به نام ترشه تره رو بهتون آموزش بدم که مزه خاصی داره و امیدوارم اگه تا حالا درست نکنی حتما یک بار درستش کنید... تا پایان همراه من باشین!

torshetare1

مواد لازم برای تهیه خورش ترشه تره

برنج (دانه ‌ریز) ۶۰ گرم

سبزی (پاک و خرد شده) یک کیلوگرم

روغن مایع (مخصوص سرخ‌ کردن) به مقدار لازم

آب نارنج  یک فنجان سرخالی

تخم‌مرغ  ۳ عدد

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌ شده) به مقدار لازم

زردچوبه یک قاشق چایخوری

سیر (کوبیده ‌شده) ۷ حبه

torshetare5

طرز تهیه خورش ترشه تره

مرحله اول

برنج رو همراه سبزی و ۵ پیمانه آب جوش داخل قابلمه ‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا به ‌مدت ۳۰ دقیقه بپزه، به طوری ‌که سبزی و برنج به‌ خوبی با هم مخلوط بشن و مایع غلیظ و لعاب ‌داری به‌ دست بیاد. پس از این مدت، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و اون را با گوشتکوب دستی یا برقی بکوبید تا نرم بشه.

مرحله دوم

مایه به ‌دست اومده رو داخل تابه ‌ای حاوی روغنِ‌ داغ، روی حرارت ملایم تفت بدید، سپس آب نارنج رو به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مزه ‌دار بشه. به جای آب نارنج می تونید از آبغوره به همین میزان هم استفاده کنید.

torshetare3

مرحله سوم

تخم ‌مرغ ‌ها رو همراه کمی نمک و فلفل سیاه داخل ظرفی بریزید و هم بزنید تا زرده و سفیده اون ها کاملاً با هم مخلوط بشن، سپس اون رو همراه زردچوبه و سیر داخل تابه‌ ای جداگانه حاوی روغنِ داغ، بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا تخم‌ مرغ خودش رو بگیره و تکه ‌تکه بشه.

مرحله چهارم

مخلوط تخم ‌مرغ رو به تابه حاوی برنج و سبزی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط بشن. خورش ترشه‌ تره حاضره. میتونید اون رو در ظرف مورد نظر خودتون بریزید و همراه کته سرو کنید. نوش جان

torshetare4

نکات پخت خورش ترشه تره

-سبزی خورش ترشه تره شامل اسفناج، برگ چغندر، گشنیز، تره، جعفری و شوید از هر کدوم به یک اندازه میشه.

-برای مزه ترش این غذا، به جای آب نارنج می تونید از آبغوره به همین میزان هم استفاده کنید.

-خورش ترشه تره خورشی کم آبه پس حواستون باشه در نهایت آب کمی داخل قابلمه باشه و خورش جا افتاده باشه.

torshetare2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی