|

طرز تهیه پیچاق قیمه اردبیلی/ قیمه ترکی رو یه بار امتحان کنی مزه ش از یادت نمیره

پیچاق قیمه یا قیمه ترکی یکی از معروفترین غذاهای اردبیل به حساب میاد که طعم و مزه خیلی خوبی داره و توی این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هم موافقی با من که غذاهای سنتی ایرانی به خاطر روش پخت مخصوص و مواد اولیه متنوع و عالی که برای پختشون استفاده میشه، طعم و مزه خاص و فوق العاده ای دارن؟ چکدرمه بندر ترکمن، خورشت خلال کرمانشاهی، آبگوشت، کلم پلو شیرازی، قیمه نثار قزوین و... همگی خیلی خوشمزه و توی تمام ایران پرطرفدار هستن. استان اردبیل هم با فرهنگ اصیلش منبع فوق العاده ای از خوراکی ها و غذاهای خوشمزه‌س! پیچاق قیمه یا قیمه ترکی یکی از معروفترین غذاهای اردبیل به حساب میاد که طعم و مزه خیلی خوبی داره و توی این مقاله میخوام طرز تهیه اون رو بهت آموزش بدم. تا پایان همراه من باش...

pichagh-gheyme5

مواد لازم برای تهیه پیچاق قیمه اردبیلی

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

تخم مرغ  ۴ عدد

پیاز متوسط ۴ عدد

خلال بادام نصف پیمانه

زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

کره ۱۰۰ گرم

آبغوره یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر کاری و پودر هل به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای پیچاق قیمه براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

pichagh-gheyme3

طرز تهیه پیچاق قیمه اردبیلی

مرحله اول

برای شروع، خلال بادام رو داخل یک کاسه خیس می کنیم و بعد از حدود دو ساعت اون رو آبکش کرده روی حوله کاغذی پهن می کنیم تا خشک بشه.

مرحله دوم

پیازها رو شسته، پوست کرده و خلالی خرد می کنیم. داخل قابلمه مناسبی کره و کمی روغن میریزیم و پیازها رو تفت میدیم تا طلایی بشن. گوشت گوسفندی رو که به صورت خورشتی خرد کردیم به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و کمی تفت میدیم تا رنگ گوشت تغییر کنه.

pichagh-gheyme2

مرحله سوم

کمی نمک، فلفل سیاه، پودر کاری و پودر هل رو اضافه کرده و یکی دو دقیقه تفت میدیم. سپس دو لیوان آب داخل قابلمه ریخته حرارت رو زیاد میکنیم تا جوش بیاد. سپس شعله رو کم می کنیم تا گوشت به مدت یک و نیم تا دو ساعت بپزه.

مرحله چهارم

تا گوشت بپزه 4 پیمانه برنج رو که از قبل شستیم و خیس کردیم، به صورت کته یا آبکش آماده می کنیم.

pichagh-gheyme1

مرحله پنجم

خلال بادام رو داخل ماهیتابه ای که کره ریختیم، حدود دو دقیقه تفت میدیم. وقتی که گوشت پخته شد، خلال بادام، آبغوره یا آبلیمو و زعفران آب کرده رو به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورشت جا بیفته و آب اضافه اون کشیده بشه.

مرحله ششم

وقتی خورشت جا افتاد، تخم مرغ ها رو روی خوشت می شکنیم و در قابلمه رو میذاریم تا پخته بشن. حالا خورشت پیچاق قیمه ما حاضره و میتونیم همراه پلوی زعفرونی نوش جان کنیم.

pichagh-gheyme7

توی این مقاله با طرز تهیه یکی دیگه از غذاهای سنتی ایران آشنا شدیم که طعم و مزه خاصی داره. اینجا هم میتونی دستور غذاهای زیاد دیگه ای رو از همه جای ایران ببینی و استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی