|

طرز تهیه مرغ ناردونی به روش اصیل مازندرانی/ هر کسی با این روش درست کرده عاشقش شده!

یکی از غذاهای عالی شمالی که مخصوص همین فصل هم هست، خورش مرغ ناردونیه که طعم بی نظیری داره و توی این مقاله طرز تهیه اون رو باهم یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای شمال ایران چه مازندران و چه گیلان، تنوع بی نظیری دارن و انصافا خوشمزه و خوش طعم و پر طرفدار هم هستن. انواع غذاهای بدون گوشت که تخم مرغ رو جایگزینش کردن مثل باقالا قاتق یا میرزا قاسمی و... و کلی غذاهای خوشمزه با مرغ و گوشت مثل خورش آلو، ته چین گوشت، مرغ شکم پر و... زنان شمالی دستپخت خوبی دارن و با عشق آشپزی میکنن. یکی از این غذاهای عالی که مخصوص همین فصل هم هست، خورش مرغ ناردونیه که طعم بی نظیری داره و میخوام توی این مقاله در موردش صحبت کنم. همراه باش تا دستور طبخش رو به روش اصیل مازندرانی مرور کنیم...

nardooni-recipe5

مواد لازم برای پخت مرغ ناردونی

ران یا سینه مرغ: ۴ تکه

آب انار طبیعی: یک پیمانه

دانه انار: یک پیمانه

پیاز: یک عدد

سیر: ۲ حبه

رب انار: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

زردچوبه و روغن: به میزان لازم

nardooni-recipe8

طرز تهیه مرغ ناردونی

برای درست کردن خورش مرغ ناردونی به روش اصیل مازندرانی اول باید مرغ رو مزه دار کنیم. تکه های مرغ رو با مقداری نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کن تا تمام سطح مرغ به ادویه ها آغشته بشه. اونها رو به مدت نیم تا یک ساعت داخل یخچال بذار بمونه. بعد از این مدت، روغن رو داخل تابه بریز و بذار داغ بشه.

تکه های مرغ رو داخل روغن سرخ و سپس از ماهیتابه خارج کن. توی همون روغن پیازی که رنده کردی رو تفت بده تا طلایی بشه. بعد سیرها رو رنده و اضافه کن. زردچوبه و فلفل بریز و سپس رب انار... الان وقتشه تا آب انار و کمی آب داخل ماهیتابه بریزی و بذاری جوش بیاد. بعد از جوش اومدن مرغ ها رو داخل ماهیتابه بذار و حرارت رو کم کن تا مرغ بپزه و سس غلیط بشه. 10 دقیقه آخر پخت دونه های انار رو به خورش اضافه کن.

nardooni-recipe6

کته فراموش نشه!

خورش مرغ ناردونی در کنار کته ای که با برنج خوش عطر ایرانی درست شده، ترکیب بی نظیری میسازه. حتما کته رو به این روش درست کن و از خوردنش لذت ببر!

nardooni-recipe3

نکات پخت مرغ ناردونی

-اگر رب انار و آب انار طبیعی طعم ترشی دارن، برای ملس شدن مزه غذا، یک قاشق شکر رو همزمان با رب انار به غذا اضافه کن.

-یک روش دیگه برای اضافه کردن دونه های انار، تفت دادن یک پیاز داخل یه ظرف دیگه و اضافه کردن دونه های انار به پیازها و سپس مخلوط کردن اونها با خورش هست.

-بهتره در طول پخت، مرغ رو برگردونی تا به خوبی مزه دار بشن.

nardooni-recipe1

-در برخی دستورها، رب گوجه فرنگی هم وجود داره. اگر علاقمند باشی میتونی یک قاشق رب گوجه فرنگی هم به غذا اضافه کنی.

توی این مقاله خورش مرغ ناردونی به روش اصیل مازندرانی رو باهم یاد گرفتیم. امیدوارم بپزی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. بقیه دستورهای آشپزی سایت رو میتونی اینجا ببینی.

nardooni-recipe2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی