|

عناصری که خانه شما را کهنه نشان میدهند / هیچی نخر همینارو بنداز دور خونت میشه ناناس

اگر دلتون میخواد دم عیدی خونتون رو از کهنگی نجات بدین و رنگ و بوی تازگی و مردنیته بهش ببخشین، باید یکسری اصول رو رعایت کنید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به حال شده که به خونه تون نگاه کنید و حس کنید که بهش حس خوبی ندارید؟ دقت می کنید و می بینید همه لوازم خوشگل هستن و شما تموم تلاشتون رو کردین که اونها رو نو کنید، اما باز هم انرژی خوبی بهتون نمیرسه. دلیلش چیه؟ بی شک داشتن یه خونه مجلل آرزوی ما نیست و اونچه که دل ما رو آروم میکنه و میبره خونه ای هستش که احساس خوشی به ما بده. تو چنین حالتی جدیدترین مدل مبل‌ های سلطنتی و لوسترهای گرون قیمت و پرده‌ های اشرافی رو هم که بخرید باز حالتون عالی نباشه! اما چطور میشه پس به اون حال خوبه رسید؟ قطعا یه چیزایی رو اصول پیش نرفته و اونچه که مشخصه این که باید دید اون موارد چه چیزهایی هستند.

پس با ما همراه باشید.

3282045

موانع رو بردار تا خونت کهنه به نظر نیاد

خب بی شک یکی از دلایل کهنه به نظر رسیدن خونه ما سبک معماری و نقشه ای هستش که داره. مثلا اینکه آشپزخانه و یا اتاق پذیرایی و نشیمن و غیره با دیوار و درب به هم وصل میشن که خب همین موضوع به شدت میتونه تو کهنه دیده شدن فضا تاثیر بذاره. این موانع میتونن جلوی رسوندن نور رو هم بگیرن و به علاوه اینکه هر اتاق و فضا تو خونه به فضایی دلمده و تاریک تبدیل میشه احساس کهنگی رو به ما القا میکنه. 

پس بیاید با روش جدید پیش بریم. پلان باز نگاه جدید معماران به نقشه های خونه هاست که فضا رو دلباز و جذاب تر نشون میده. برای انجام این کار میتونید از یک معمار کمک بگیرید.

22a1c8b9-66d5-45ba-aebe-8cf058b20a5e

لوازم خونه رو کم کنید تا فضا کهنه به نظر نرسه!

از دیگر دلایلی که باعث میشه تا حس کهنگی تو فضا رو داشته باشیم اینه که خیلی از لوازم رو جلوی چشممون میچینیم. یعنی همه چیز برملاست! مثلا فرض کنین شما تعداد خیلی زیادی بشقاب پذیرایی، انواع ظروف کریستال و هر نوع ظرف دیگه ای رو داخل بوفه قرار دادین. وجود اینهمه ظروف و قرار گرفتنشون تو یه بوفه یا قفسه، نه تنها خونه شما رو به شدت شلوغ نشون میده، بلکه احساسی از کهنگی هم به ما میرسونه. 

پس بهتره که به جای اینکه هی لوازم بخریم و جدیدتر کنیم، فقط اون دست از لوازمی که نیاز دارین و در طول ماه بارها و بارها به سراغشون میرید رو نگه دارید. بقیه لوازم رو دور بریزین و یا اینکه به دیگری ببخشین و شاید هم به انباری روانه کنید.

4632a149-cdd7-4958-95ae-84f6a5f740ee

لوازم و رنگ های تیره رو عوض کنید تا خونتون کهنه به نظر نرسه

در واقع اونچه که این روزها ترند شده استفاده از رنگ های روشن به همراه طرح های مینیمال هستش. پس اگر خونه ای پر از لوازم تیره رنگ دارید بدونید که دارید به کهنه بودن فضاتون کمک می کنید. اگر دقت کرده باشید افرادی که به سبک گوتیک و یا وینتیج علاقه مند هستن به سمت رنگای تیره میرن چرا که این سبک ها کهنگی رو یادآور می کنند. 

پس بهتره که از رنگ های روشن استقبال کنید و لذتش رو ببرید چرا که خونتون رو از کهنگی خلاص کردین.

6b9d39c3-de60-4908-bee6-83b07b08a5b0

863476

لوازم دکوری عتیقه رو عوض کن خونت دیگه کهنه نیست

در اینجا باید بدونید که وجود وسایل دکوری و خیلی قدیمی باعث میشن که خونه ما رنگ و بوی مهنگی بگیره. این رو برخی از ما ها دوست داریم اما خیلی از ما ها خیر! اگر تو دسته دوم هستید پس بهتره که جایگزین این دست از لوازم ، وسایل رو مد بیارید و مثلا به جای یه گلدان برنجی و قدیمی، از یه گلدان دکوراتیو استفاده کنید. برخی از صنایع دستی مثل مکرومه ها هم خیلی ترند شدن و میتونن فضا رو خوشگل کنند. 

bba8a66f-6d96-425c-92b5-57df3398d94c

پرده های خونه رو بلند انتخاب کنید

پرده های کوتاه یا تیره دشمن مدرن بودن هستند. این مسئله کاملا مربوط به مد و ترند ها میشه و این روزها اونچه که ترند شده پرده های بلند و رنگ روشن هسنش که نقش و نقوشی به شدت ساده و مینیمال دارند. 

اینجوری راه ورود نور به خونه هم مسدود میشه و از نظر جنسی هم باید بگیم که جنس های حریر و نازک. بهترین گزینه ها هستند. مثلا وقتی به یک پرده مخمل قرمز نگاه میکنین یاد چی میفتید؟ احتمالا سالن‌ های تئاتر قرن‌ های گذشته! این دقیقا حس کهنگی رو القا میکنه در حالی که این روزا دیگه خبری از پرده قرمز در تئاتر هم نیست مگه اینکه بخوان یه اثر کلاسیک ارائه بدن. 

6546

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها