|

طرز تهیه شیرینی نخودچی خوراکی خوشمزه و معروف عید نوروز/ دستور پخت سریع و راحت

توی این مقاله طرز تهیه شیرینی نخودچی رو یاد میگیری که شیرینی معروف عید نوروزه و خیلی راحت درست میشه. قبول داری که آدم رو یاد بچگیاش میندازه؟

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شیرینی ها در فرهنگ ایرونی نقش پررنگی دارن. مراسم و جشن ها، مهمونی ها و دورهمی ها و دید و بازدیدهای عید نوروز همگی بدون شیرینی برگزار نمیشن. انواع خیلی متنوعی از شیرینی ها رو واسه اعیاد میشه درست کرد. الان هم که نزدیک عید نوروزه و چه خوب میشه اگر خودمون دست به کار بشیم و شیرینی عید رو توی خونه درست کنیم. خونه تکونی که کردیم و سفره هفت سین رو هم که چیدیم، عالی میشه اگه شیرینی نخودچی هم درست کنیم و دیگه حتما از خودمون خیلی راضی هستیم! توی این مقاله میخوام طرز تهیه شیرینی نخودچی رو بهتون آموزش بدم که خیلی راحت درست میشه و خیلی هم خوشمزه ست و آدم رو یاد بچگی هاش میندازه! تا پایان همراه من باشید...

shirinnii1

مواد لازم برای شیرینی نخودچی

آرد نخودچی ۲ لیوان

آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری

پود قند یک لیوان

روغن جامد نصف لیوان

پودر هل نصف قاشق چایخوری

shirinnii7

طرز تهیه شیرینی نخودچی

مرحله اول

آرد نخودچی و آرد سفید رو داخل یک ظرف سه بار الک می کنیم.

مرحله دوم

پودر قند و پودر هل را داخل ظرفی جداگانه الک می کنیم. حالا روغن جامد رو به مخلوط پودر قند و هل اضافه کرده و مخلوط می کنیم. این مخلوط رو با همزن برقی می زنیم تا رنگ اون روشن و بافت اون خامه ای بشه.

shirinnii6

مرحله سوم

آرد الک شده رو طی سه مرحله به مخلوط پودر قند و روغن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست بشه.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر رو با نوک انگشت در وسط کاسه جمع می کنیم. استفاده از نوک انگشت به خاطر وجود روغن جامد هست تا گرمای کف دست روغن رو باز نکنه. حالا روی کاسه رو با سلفون کاور می کنیم و به مدت حدود 8 ساعت داخل یخچال می ذاریم تا استراحت کنه.

مرحله پنجم

خمیر رو بعد از گذشت این مدت از یخچال خارج کرده و روی کیسه فریزر با وردنه باز می کنیم تا ضخامت خمیر یک سانت بشه. حالا با قالب های مخصوص شیرینی نخودچی خمیر رو قالب می زنیم.

shirinnii2

مرحله ششم

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن می کنیم، سپس شیرینی ها رو روی سینی قرار میدیم و در صورت تمایل روی اون رو با پودر پسته، پودر بادام، کنجد و یا سیاه دانه تزئین می کنیم.

مرحله هفتم

سینی فر رو در طبقه وسط که با حرارت 170 درجه سانتی گراد از قبل گرم کردیم می ذاریم و اجازه میدیم تا به مدت 20 دقیقه شیرینی ها بپزه. شیرینی نخودچی زود میسوزه و باید حواسمون باشه و بعد از گذشت 15 دقیقه شیرینی ها رو چک کنیم.

shirinnii3

مرحله هشتم

شیرینی ها که پخت، سینی فر رو خارج کرده و اجازه میدیم تا شیرینی ها کاملا خنک بشن، بعد اون ها رو داخل ظرف سربسته گذاشته و داخل یخچال قرار میدیم.

در این مقاله با طرز تهیه یکی از معروفترین شیرینی های عید نوروز یعنی شیرینی نخودچی آشنا شدید که امیدواریم توی خونه بپزید و از خوردنش لذت ببرید. اینجا هم میتونید طرز تهیه کیک یخچالی که یه دسر راحت و در عین حال خوشمزه هست رو یاد بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی