|

گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند / مهمونی رفتی چشمت رو گلاشونه یه دونه برگشو بیاری حله

در این مقاله در خصوص گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند صحبت کردیم که میتونید تنها با داشتن یه برگ از اون ها اقدام به پرورششون کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه دوست دارن که توی خونشون گل و گیاه داشته باشن و با این زیبارویان خونشون رو زیبا و شیک جلوه بدن و اتفاقا خیلی هم حرکت خوبیه چون شما دیگه نیازی نیست که وسیله ی خاص و گرونی برای خونتون بخرید تنها با استفاده از یه گل و گیاه میتونید میتونید کلاس خونتون رو بی نهایت افزایش بدید مثلا با داشتن گیاهان آپارتمانی گران قیمت که اکثرا لاکچری هم محسوب میشن میتونید به دیزاینتون اعتبار ببخشید و علاوه براین این گیاهان اکثر از ظاهر خاص و زیبایی هم برخوردارن که به همین علت با دیدن اون ها حس خوبی بهتون دست میده.

اما در این بین تنها داشتن گیاهان اصل ماجرا نیست چون شما باید بلد باشید که از اون ها نگهداری و مراقبت کنید و حتی در این زمینه مطالعه هم داشته باشید مثلا بدونید که برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم در حالی که شاید تنها توی ذهنتون استفاده از اسپری آب و دستمال باشه ولی برای این منظور روش های دیگه ای هم وجود داره که خب در مقالات قبلی در خصوص این روش ها براتون صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم که چندتا از گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند رو بهتون معرفی کنیم که برای داشتن اون ها تنها کافیه که یه برگشون رو داشته باشید و بعد از همین تک برگ یه  گیاه کامل و زیبا برای خودتون پرورش بدید، پس با ما همراه باشید برای معرفی چندتا از این زیبارویان.

تکثیر964798

پتوس از گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند

پتوس رو میشه یکی از اون دسته از گیاهانی بشمار آوورد که توی خونه ی افرادی که در نگهداری از گل و گیاه مبتدی هستن به زیبایی هر چه تمام تر میدرخشه و این به علت شرایط نگهداری راحت و ساده ی اون هست. شاید براتون جالب باشه که بدونید پتوس زیبا علاوه بر این که میتونه دکورتون جلا ببخشه توی فنگ شویی هم بسیار گیاه پسندیده ای بشمار میاد و از اون به عنوان آورنده ی ثروت و شانس یاد میشه که به همین علت توصیه میکنیم در صورتی که هنوز توی خونتون نداریدش اقدام به پرورش اون کنید.

حالا پتوس تاز اون گیاهانی هست که با برگ هم تکثیر میشه و برای این مظور شما باید برگ های سالم اون رو از ساقه اش جدا کنید و توجه کنید که محل اتصال برگ به ساقه که گره ی برگ نامیده میشه آسیب نبینه و بعد اون ها رو مستقیما توی خاک بکارید و یا داخل آب ریشه دار کنید و حالا یا در آب بذارید بمونید و یا بعد از ریشه زدن در خاک بکاریدش.

تکثیر اولی

یشم از گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند

کراسولا یا گیاه دیشم یکی از اون گیاهان آبدار محسوب میشه که همیشه سبز هست و دارای برگ های کوچکه و مثل پتوس توی فنگ شویی اهمیت بسیار زیادی داریه و برای شما برکت و شانس به همراه داره. این گیاه رو میشه از برگ هاش قلمه زد و برای این منظور چند برگ یشم رو از گیاه سالم جدا کنید و بعد از این یه مخلوط کمپوست و خاک رو داخل یه گلدون بریزید و اون رو آماده برای پذیرایی از گیاهتون کنید. حالا خیلی با دقت برگ رو توی گلدونتون بکارید و تا زمانی که ریشه ها ظاهر بشن و جاشون رو محکم کنن آبیاری رو به طور منظم ادامه بدید و بعد  حدودا در هفته ی دوم متوجه ی یه گیاهچه ی کوچیک میشید که از برگ داره رشد میکنه و حالا میتونید این گیاهچه رو به عنوان گیاه جداگونه پیوند بزنید.

تکثیر دومی6465

سانسوریا از گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند

سانسوریا یه گیاه همیشه سبز هست که چند ساله و بسیار محبوبه و این موضوع به علت این هست که این گیاه دارای شاخ و برگ هایی با ارتفاع بلند و نواری هست که چشم هر بیننده ای رو مجذوب خودش میکنه. در خصوص سانسوریا همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که بسیار هم مقاومه و میتونه شرایط مختلفی مثل خشکی و کم نوری رو تحمل کنه.

شما میتونید این گیاه رو از طریق برگ اون پرورش بدید و برای این منظور باید یه برگ سالم رو از این گیاه انتخاب کرده و اون رو با کمک یه چاقوی حسابی تیز برش بدید و بعد یه مقدار کم آب رو داخل یه ظرف بریزید و به اندازه ای که چهار سانتیمتر از انتهای برگ یعنی اونجایی که برشش دادید داخل این آب قرار بدید و هر دو روز یه بار هم آب رو عوض کنید و ظرف رو هم زیر نور غیر مستقیم قرار بدید و بعد از این که ریشه ها ظهر شدن گیاه شما آماده ی کاشت هست.

تکثیر سومی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها