|

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم؟ / لکه آب و سفیدک روی برگا رو با یه موز ببر فقط 10 تومن

در این مقاله در خصوص این که برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم صحبت کردیم تا با روش های طبیعی و عالی اون ها رو برق بندازید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه توی خونه این روزا مدنظر خیلی هاست چون بالاخره با این زیبارویان میشه خونه رو جوری تزئین کرد که شاید ده ها وسیله ی گرون و لاکچری نتونن این کار رو انجام بدن هر چند که گیاهان هم حتی خودشون طبقه بندی دارن مثل گیاهان آپارتمانی لوکس که شما میتونید با وجود اون ها فضا رو شیک کنید و شاید اگر یه گل میمونی داخل خونه نگه دارید زیبا باشه ولی خب اونقدرا لاکچری نیست چون بین گیاهان اونایی که سخت در دسترس پیدا میشن و کمیابن گرون تر هستن که به همین دلیل میتونن خونه ی شما رو بی نهایت شیک جلوه بدن بنابراین دیگه دوره ی وسیله های عتیقه خریدن گذشته و دکوراسیون به سمتی رفته که در عین سادگی باید اعیونی دیده بشه.

البته که در این بین باید به این هم توجه کنید کیاهان شما حکم بچه هاتون رو دارن و فرقشون با بچه ی آدم اینه که همیشه و تا آخر وابسته ی شما میمونن یعنی شما براشون جا تعیین میکنید و اگر یادتون باشه بهشون آب میدید و اگر یادتون بره هم که بیچاره ها باید تشنه بمونن و... ولی در این بین باید بدونید که برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم تا حتی اگر در صورتی که شما هم نتونستید بهشون اونقدرا که باید و شاید برسید به خاطر تقویتی که میکنید بتونن بدون هیچ کم و کاستی به رشدشون ادامه بدن. حالا در این مقاله میخواهیم در خصوص این که برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم براتون صحبت کنیم که خب برای این که هم گیاه تقویت بشه و هم لاکچری دیده بشه تمیز بودن اون بسیار مهمه و خب شاید با خودتون هم بگید که تمیز کردنش که کاری نداره ولی ما در ادامه روش های طبیعی و کارآمد رو در این باره بهتون معرفی میکنیم.

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم؟ از شیر استفاده کنید

توی بیشتر گلخونه ها پیش میاد که برای تمیز کردن برگ گیاهان از شیر کم چرب استفاده میشه و توی این روش شما باید یک سوم ظرف رو با شیر کم چرب و باقی اون یعنی دو سوم اون رو با آب پر کنید و به معجزه ی اون ایمان داشته باشید چون این محلول میتونه برگ های شما رو براق کنه. برای استفاده ی اون شما میتونید محلول رو داخل اسپری بریزید و بعد از اسپری کردن اون محلول رو با دستمال از روی برگ ها تمیز کنید و یا میتونید یه دستمال و یا یه اسفنج رو داخل محلول ببرید و بعد اون رو روی برگ ها بکشید تا برگ هاتون براق و تمیز بشه.

از دلایلی که خیلی از گلفروشی ها و گلخونه ها گیاهان رو با شیر تمیز میکنن میشه به خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی این ماده، از بین بردن شپشک، تمیز کردن همراه براقیت بخشیدن برگ ها، بی خطر بودن و نداشتن عوارض و در دسترس بودن اون اشاره کرد.

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم؟ از سرکه استفاده کنید

از دیگر موادی که میتونید برای تمیز کردن برگ گیاهان از اون استفاده کنید سرک همراه با آب هست که بی نهایت برگ گیاهان شما رو براق و تمیز میکنه؛ برای این منظور کافیه که اندازه ی یه در قوطی سرکه رو داخل یه لیتر آب حل کنید و اون رو داخل یه ظرف بریزید و بعد روی برگ ها اسپری کنید و یه چند دقیقه سعی کنید تا سرکه اثر خودش رو بذاره و آلودگی ها رو کامل از بین ببره و بعد از گذشت این مدت زمان حالا برگ رو با دستمال پاک کنید. از مزیت های این محلول میشه به از بین بردن شپشک های آردآلود اشاره کرد که علاوه بر اون میتونه دیگر حشرات رو هم از گیاه دور کنه و باعث براقیت برگ های اون بشه و حتی لکه ی آب رو هم از روی برگ های گیاه پاک کنه.

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم؟ از پوست موز استفاده کنید

شاید درباره ی پوست موز بشه گفت که حتی از خود موز هم فایده ی بیشتری داره حتی برای گیاهان و از این رو بهتون توصیه میکنیم که پوست های موز رو دور نندازید و از اون ها برای برق انداختن برگ گیاهانتون استفاده کنید. برای این منظور کافیه که یه تیکه از پوست موز رو بردارید و قسمت داخلیه اون رو روی برگ های گیاهتون بکشید و بعد از اون یه تایمی رو صبر کنید و اجازه بدید که که موز تاثیرش رو بذاره و آلودگی و لکه هار و پاک کنه و در انتها برای پاک کردن اثرات اون هم روی برگ یه دستمال بکشید.

برگ گیاهان رو چطور تمیز کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها