|

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم؟ / آخه انصافت کجا رفته که گلت فقط با آب رشد کنه

در این مقاله به جواب این سوال که برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم پرداختیم که میتونید با راهکارهای ارائه شده رشد گیاهتون رو بیشتر کنید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا همه دوست دارن که توی خونشون گل و گیاه داشته باشن و با این زیبارویان خاص خونشون رو زینت ببخشن ولی خب موضوعی که وجود داره این هست که برخی از اوقات شرایط شما برای نگهداری از گیاهان شاید به نظر خودتون مساعد نباشه مثلا شاید شما علاقه ای به این که گیاهان رو با خاک توی خونتون داشته باشید ندارید ولی نباید ناامید بشید و بگید خب دیگه نمیتونید هیچ گیاهی رو توی خونه نگه دارید چون در این بین گیاهانی که در آب رشد میکنن وجود دارن که شما میتونید به سراغ اون ها برید بدون این که نیاز باشه ذره ای خاک تو چاردیواریه خونتون نگه دارید پس شما میتونید بسته به هر شرایطی که دارید به دنبال گل و گیاهی که با شرایط شما مچ هست بگردید.

همچنین نکته ی دیگه ای هم که وجود داره در این بین شما میتونید علاوه بر این که از زیبایی گیاهان بهره مند بشید از انرژی خاص اون ها هم در خونتون با توجه به فنگ شویی استفاده کنید مثلا شما میتونید به سراغ گیاهان آپارتمانی برا برآوورده شدن آرزو برید و با توجه به انرژی اون ها از خودشون ساتع میکنن به خواسته تون برسید چون این گیاهان در باور خیلی ها میتونن مدام برای شما انرژی مثبت بفرستن و خب در صورتی هم که انرژی اطراف شما مثبت باشه می تونید هر چی اتفاق خوب هست رو به سمت خودتون جذب کنید. حالا از اینا بگذریم و بریم به سراغ موضوع مقاله ی امروز ه در خصوص این هست که برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم که در ادامه یه سری راهکارها ارائه میکنیم برای این منظور که امیدواریم براتون مفید باشه.

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم؟ خاک گلدونتون رو عوض کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای تقویت گیاهان پارتمانی خودتون انجام بدید استفاده از خاک مناسب و مرغوب برای اون هاست و به همین دلیل شما نباید از خاک معمولی برای گیاهان خودتون استفاده کنید و خاک مخصوص اون ها رو باید تهیه کنید چون این خاک میتونه از طریق برقراری تعادل در هوادهی، قابلیت نگهداری رطوبت و تغذیه ی کافی گیاه باشه تقویت شدن ریشه های اون بشه که در نهایت ریشه ی سال برای شما گیاه سالم و رشد خوب اون رو در بر خواهد داشت.

همچنین لازمه که این رو بدونید که شما باید هر چند وقت یه بار خاک گلدونتون رو عوض کنید چیزی که شاید خیلی ها به اون توجه نداشته باشن، برای این منظور هم کافیه که گیاهتون رو از گلدونش دربیارید و ریشه اش رو به عقب ببرید و بعد تو یه گلدون دیگه که تمیزه و خاک جدید تو اون ریختید بکارید. در صورتی هم که ریشه های گیاهتون به گلدون چسبیده بود یه مقدار از انتهای ریشه های رو بشکنید و گلدون رو سه الی چهار سانتی متر بزرگتر انتخاب کنید.

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم؟ به کوددهی و کنترل آفات دقت ویژه داشته باشید

دقت کنید که در آبیاری های مکرر گیاهان آپارتمانی خارج شدن مواد مغذی از خاک یه اتفاق حتمی خواهد بود پس به این علت شما باید راهی برای جبران این مواد از دست رفته پیدا کنید که بهترین اون جایگزین کردن کوددهی منظم برای رفع این مشکل هست که باعث میشه گیاه شما رشد بهتری هم داشه باشه. این رو هم اضافه کنیم که شما باید گیاه رو از نظر وجود حشراتی مثل مگس سفید و شته بررسی کنید چون بودن اون ها اطراف گیاهتون میتونه حتی برای شما توی خونه هم مشکل ساز باشه.

پس باید دائما گیاه رو چک کنید و در صورتی که آفات و این حشرات رو پیرامون اون مشاهده کردید اقدام به درمان گیاه کنید تا اینطوری باعث تقویت و حتی رشد بیشتر اون بشید. این رو هم فراموش نکنید که در صورتی که گیاهی دارید که توی زمستون خواب هست نیازی به کوددهی در این زمان نداره.

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم؟ رطوبت گیاه رو افزایش بدید

شرایط داخل خونه میتونه برای گیاه در برخی از مواقع خفه کننده باشه که برای این منظور باید سعی کنید که گیاهتون رو از حرارت و دریچه های بخاری و حتی پنجره ها و درزها دور نگه دارید و برای اون شرایط نرمالی مهیا کنید و حتی یه مقدار هم رطوبتش رو بیشتر کنید که برای این منظور کافیه که یه سینی که از سنگریزه های کوچیک رو که در آب غوطه ور هستن رو زیر گلدون گیاه قرار بدید تا اینجوری گیاه احساس کمبود رطوبت که یکی از موارد لازم برای رشد و تقویت اون هست، نکنه.

برای تقویت گیاهان آپارتمانی چه کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها