|

واسه عید هی قابلمه نخر همونایی که داری یه جون دوباره بهشون بده / تمیز کردن تابه سوخته

اگر شما هم بعد از مدتی می بینید قابلمه و تابه ای که داشتید زخم و زیلی شده و سوخته، پس این مطلب رو از دست ندید که ترفندای تمیز کردنشو گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب همه ما تو خونه هامون یکسری قابلمه و تابه داریم که به دیار باقی شتافتند! البته شاید هم ما اینطور فکر می کنیم و در واقع اون طفلکیا تو کما گیر کردن و میتونن به این دنیا برگردن فقط کافیه تا دکتر معالج کار بلد باشه! حالا دکتر کیه؟ شما خانوم خونه. نیازی هم ندارید برید دانشگاه تا با انواع و اقسام کتاب ها روبرو بشید، تنها کافیه که با ادامه مطلب ما همراه باشید تا اون قابلمه و تابه عزیز رو از کما خارج کنید و به زندگی برشون گردونید. اینجوری میشه یه عمر دوباره بهشون داد و دوباره ازشون استفاده کرد!

همه ما وقتی یه قابلمه یا تابه میخریم بعد از مدتی می بینیم که ای بابا چرا کثیفی تهش جرم طور شده و چرا سوخته کفِش و چرا از ریخت افتاده! واقعا با این وضعیت دلار هم که همه چیز فضایی داره گرون میشه، خرید دوباره و دوباره و دوباره این جور وسایل واقعا دشواره. اما باید چه کرد؟ بنظرتونم اصلا میشه کاری کرد که به روز اولش برگرده؟ باید در پاسخ بگیم بله میشه و در ادامه هم توضیح بدیم.

HowtoSeasonaCastIronSkilletEdited

شستن قابلمه ها بر اساس جنسی که دارن

خب به طبع قابلمه ها و تابه ها جنس های مختلفی دارند که بنا به همون جنسشون هم باید تمیز بشن. در غیر این صورت ممکنه ک نه تنها تلاش های شما تاثیر مثبتی نداشته باشه، بلکه حتی به قابلمه و تابه شما آسیب هم برسونه. مهمترین نکته ای که باید برای تمیز کردن اونها بهش دقت کنید اینه که بعد از استفاده، با فاصله کوتاه اقدام به شستشو کنید و اجازه ندید که ساعتها جرم و کثیفی داخل ظرف موندگار بشه.

شستن ماهیتابه سوخته فقط با جوش شیرین و سرکه

یکی از روش های آسون و کم هزینه برای تمیز کردن قابلمه و تابه ای که استیل هستند و سوختن اینه که  از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. اینجوریه که داخل قابلمه یا ماهیتابه رو به میزان مساوی از آب و سرکه پر کنید. بعد قابلمه رو روی اجاق گاز و روی شعله و حرارت بزارید تا ترکیب آب و سرکه حسابی به جوش بیاد. در ادامه ظرف رو از روی گاز بردارید و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین بهش اضافه نمایید.

how-to-clean-burnt-pot

یه یک ربعی صوری کنید تا جوش شیرین بتونه کامل حل بشه و ظرفتون خیس بخوره. بعد محلول داخل ظرف رو خالی کرده و با یه اسفنج یا پد آثار سوختگی رو از داخل قابلمه و ماهیتابه پاک کنید. اگه بازم آثار سوختگی به طور کامل از داخل قابلمه برطرف نشد، مخلوط آب و سرکه و جوش شیرین رو یه بار دیگه در ظرف ریخته و مراحل رو تکرار کنید.

تمیز کردن قابلمه سوخته با لیمو

در واقع شستن و تمیز کردن قابلمه سوخته با لیمو در حالی که سوختگی خیلی شدید نباشه تاثیر گذاره. 2 یا 3 لیمو رو برش بدید و بعد کف تابه یا قابلمه بچینید و سپس ظرف روی گاز گذاشته و در حرارت معمولی رو به بالا قرار دهید. داخل ظرف به حدی آب بریزید که لیمو ها شناور بشن و بین 5 تا 8 دقیقه صبر کنید تا بجوشند و سپس بعد قابلمه رو از روی حرارت بردارید. لیمو ها رو به بدنه ظرف بمالید و بعد درشون بیارید. با یه برس یا پد به جهت جدا کردن سوختگی ها اقدام کنید و تمام. 

POT

با فویل آلومینیوم و جوش شیرین هرچی سوختگی کف قابلمس هوتوتو میشه

ابتدا ظرف کثیف رو با آب جوش شستشو دهید و آب بکشید. بعد دو قاشق جوش شیرین رو به طور کامل کف ظرف ها بپاشونید. بعد باز چند قاشق غذاخوری اب داغ رو روی طح ماهیتانه بریزید. 

ترکیب آب و جوش شیرین باید یکم خمیری طور بشه و سپس یه تیکه فویل آلومینیومی بردارین و اون رو به صورت یه توپ حلقه‌ ای دربیارید و سپس اون رو به کف و دیواره قابلمه یا تابه مالش دهید.

اینجوری تیکه های سوخته از بدنه ظرف جدا میشن و راحت.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها