|

آسون ترین راهیه که دیدم دهنم وا موند / میگی چی؟ واسه از بین بردن جوهر خودکار از لباس

شاید شما هم دچار این مشکل باشید که یهو می بینین ای وای لکه خودکار و جوهر ریخته رو لباستون و نمیدونید چطور پاکش کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- واسه همه ما حداقل یکبار هم که شده اتفاق افتاده که بعد از استفاده از خودکار یهو دیدیم ای دل غافل چرا لباسمون خودکاری شده! چرا جوهر پس داده! و دقیقا اینجاست که خیلی حالمون خراب میشه چرا چون قطعا پاک کردن لکه و جوهر خودکار از سخت ترین کار هاست و میتونه حتی یه کار کنه بدر هم بشه! انقدر سیریشه!

یکی نیست بگه آخه تو که انقدر سره ریزی داری، چجوری میتونی انقدر خشن باشی که اصلا هیچ جوره پاک نشی. بابا بیخیال یکم مهربون تر باش و بهتر پاک شو! جالبه که لکه خودکار بر روی لباس نه تنها با آب پاک نمیشه، بلکه حتی ممکنه وضعیت رو بدتر هم کنه و بیشتر پخش بشه. اما نگران نباشید چرا که این مطلب برای حل کردن این مشکل نوشته شده و راهکارهایی وجود داره که میتونه شمارو به ظاهر اولیه لباستون برسونه. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

چند روش برای از بین بردن جوهر و لکه خودکار از روی لباس

خب شما هرچی زودتر برای پاک کردن خودکار جان از روی لباستون اقدام کنید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت. ابتدا این پیشنهاد رو بهتون می کنیم که اگر جوهر زیاده، پیش از تست راهکار ها خونگی لباس رو به یک خشکشویی بسپرید.

اما در غیر این صورت اما اگر تصمیم به از بین بردن لکه خودکار از روی لباس تو خونتون دارید، تا جایی که ممکنه پشت لکه ایجاد شده رو خشک نگه دارین و یا یک پارچه تمیز و خشک زیر لکه بزارید تا از سرایت به سایر نقاط لباس پیشگیری بشه. فراموش هم نکنید که لکه خودکار رو نباید مالید.

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

از بین بردن لکه خودکار از روی لباس با نمک

در اینجا برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباستون میشه که مقداری نمک رو بر روی لکه خودکار بریزید و بعد یه حوله کاغذی مرطوب روش قرار بدید و خیلی آروم به لکه فشار وارد کنید. دقت کنید که اگه لکه خیلی شدید و غلیظ بود باید این حرکت رو چند بار تکرار کنید و در نهایت هم نمک رو از روی لباستون پاک کنیدت تا مه چیز ختم به خیر شه!!

با تافت مو لکه قدیمی خودکار رو از بین ببر

تافت احتمالا تو همه خونه ها پیدا میشه و در استفاده از تافت مو برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس، بهتره که یه پارچه زیر لکه خودکار قرار بدید و یکم از تافت مو بر روی لکه اسپری کنین. حالا اضافی تافت رو با استفاده از یک اسفنج بردارید و در آخر هم لباس رو آبکشی نمایید. حالا چر تافت مو؟ چون تافت باعث حل شدن جوهر خودکار میشه و به جهت از بین بردنش خیلی میتونه موثر باشه.

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

اینبار با خمیر دندون و سرکه لکه خودکار رو از بین ببر

حالا نوبت به خمیر دندون میشه که در اینجا شما میتونید برای پاک کردن لکه خودکار از رو لباس از خمیر دندون غیر ژله ای کمک بگیرید. یکم خمیر دندون رو روی لکه خودکار بریزید و قسمت لکه لباس رو رو هم بکشید. در نهایت هم لباستون رو با مواد شوینده معمولی شستشو دهید و آبکشی کنید. میزان تاثیر گذاری این روش به جنس پارچه هم خیلی بستگی داره.

از دیگر راهکارهای از بین بردن لکه جوهر خودکار مالیده شده به لباس استفاده از سرکه سفید هستش. اصلا مگه میشه جایی اسم از تمیز کاری باشه و اسم سرکه نیاد وسط؟! لکه ایجاد شده رو تو یکم سرکه سفید خیس کنید و ترکیبی از سرکه و نشاسته ذرت رو بر روی لکه بمالید. در آخر بعد از خشک شدن مواد روی لباس اونهارو بشویید و آبکشی کنید.

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها