|

بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه چیست؟ / برا ست کردنش فقط کابینت مهم نیستش دل به کار بده

در این مقاله در خصوص این که بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه چیه و برای انتخاب اون باید به چه چیزهایی توجه کنید، صحبت کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن یه دکور خوب و مناسب میتونه تا حد و میزان زیادی روی روحیه ی شما تاثیر بذاره چون بالاخره شما نیمی از زمان خودتون رو توی خونه میگذرونید و این مکان باید برای شما آرامشبخش باشه چون اگر نباشه مسلما از خونه فراری خواهید شد مثلا بعد از این که کارتون تموم شد هم شوقی برای رفتن به خونه در شما وجود نخواهد داشت، بنابراین باید دکور کردن خوب رو بلد باشید مثلا در صورتی که فرش مدرن دارید تو خونه باید دکوراسیون فرش مدرن رو بلد باشید و طبق اون پیش برید تا بتونید به بهترین دیزاین در خونتون دست پیدا کنید طوی که هر کسی لب به تعریف از شما باز کنه.

البته که ما در مقالات قبل هم چند ایده برای چیدمان فرش بهتون دادیم که میتونه براتون مفید باشه ولی خب شاید در وهله ی اول اصلا براتون سوال پیش بیاد که چرا فرش تبدیل شده به موضوع مهم این مقاله و مقالات قبلیه ما خب چون این وسیله یکی از بزرگترین آیتم ها در هر خونه ای هست که مطمئنا بسیار توی چشم و دید هست بنابراین مهمه که شما بتونید اون رو خوب دیزاین کنید و راجبه ست بودنش حساس باشید و دقت و توجه لازم رو بهش داشته باشید به همین علت ما هم میخواهیم در این راستا بهتون کمک کنیم و حالا تصمیم گرفتیم که در این مقاله راجبه بهترین رنگ فرش آشپزخانه براتون صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه

انتخاب بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه با توجه به اندازه ی اون

یکی ار نکات مهمی که روی انتخاب بهترین رنگ فرش تاثیر گزار خواهد بود اندازه ی فضای آشپزخانه ی شما خواهد بود.؛ مثلا در صورتی که آشپزخانه ی شما تارک و کوچک هست بهتره که به سراغ رنگ های روشنی مثل بژ، سفید و خاکستری برید تا از طریق اون ها و با ایجاد خطای دید باعث بشید که فضا بزرگتر دیده بشه. همچنین شما میتونید به سراغ سبز و آبی هم برید که پر از انرژی و احساس آرامش هستن و محیط رو زیباتر جلوه میدن.

برای اون دسته از آشپزخانه هم که اندازه ی بزرگ و متوسط دارن بهتره که به سراغ استفاده از رنگ های ختنثی و گرم برید مثل قهوه ای، طوسی، بژ و... همیچنین از رنگ های تو چشم تر دیگه ای مثل سبز تیره و آبی نفتی هم میتونید استفاده کنید و نقطه ی کانونی در آشپزخانه به وجود بیارید. 

البته که مهم ترین نکته ای برای انتخاب بهترین رنگ فر شبرای آشپزخانه وجود داره این هست که رنگ اون با دکور کلی فضای شما بیاد و در نهایت بتونید یه هارمونی جذاب و قابل توجه بین آیتم های مختلف در فضا ایجاد کنید که چشم هر بیننده ای رو به خودش خیره میکنه.

بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه

انتخاب بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه با توجه به میزان رفت و آمد

یکی از پرتردد ترین مکان ها در هر خونه ی میتونه آشپزخانه باشه چرا که تقریبا گذر همه ی افراد خانواده به این مکان میفته و در صورتی که میز غذاخوری هم در اون قرار داشته باشه که دیگه خودتون تصور کنید که این فضا چقدر رفت و آمد داره بنابراین باید به این نکته دقت کنید که بهتره در این جور مواقع از رنگ های تیره تر برای فرش این فضا بهره بگیرید چون بالاخره با رفت آمد زیاد فرش کثیف میشه و در صورت تیره بودن اون  اینطوری کثیفی در فرش کمتر به چشم میاد. 

البته که در این بین شاید بگید که فرش روشن میخریم و روش روفرشی میندازیم که خب در این مواقع باید به فکر جمع شدن های مکرر روفرشی هم باشید و این رو هم اضافه کنیم که رفت و آمد به کنار  بالاخره ممکن هست که در مواقع آشپزی ادویه هایی مثل زرد چوبه و یا هر مواد دیگه ای رو فرش بریزه که حسابی توی دید بیاد و بزنه تو ذوق اون موقع میخواهید چیکار کنید؟ 

بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه

انتخاب بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه با توجه به کابینت ها

یکی از راحت ترین راه ها برای ست کردن رنگ فرش با رنگ کابینت استفاده کردن از یه رنگ هماهنگ و مشابه در هر دوی اون هاست چرا که این کار بدون ریسک خواهد بود و در انتها چشم نواز.

ترفند دیگه ای که برای ست کردن رنگ فرش و رنگ کابینت میتونید استفاده کنید استفاده از رنگ های کم رنگ تر هست حالا یعنی چی؟ یعنی در صورتی که کابینت های شما دارای رنگ های جذاب و شادی هستن بهتره که فرش آشپزخانه دارای رنگ کم رنگ تری باشه تا فضا شلوغ به نظر نرسه و یه جورایی حتی رنگ کابینت ها نقطه ی کانونی دکور بشه.

آخرین راه هم برای ست کردن رنگ کابینت و فرش استفاده کردن از رنگ های مضاد هست که باعث ایجاد جذابیت بسیار بالایی میشن مثلا در صورتی که کابینت ها سفید بود به سراغ فرش با رنگ متضاد مثل قرمز و یا مشکی برید.

بهترین رنگ فرش برای آشپزخانه

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی