|

فرش پتینه چیست؟ / باورت میشه این فرشا رو انگار از دهن گاو درآووردی ولی جیب خالی میکنن

در این مقاله به این موضوع که فرش پتینه چیست پرداختیم و نمونه هایی از این فرش رو که این روزا مد شدن رو بهتون نشون دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به نوعی ددوست دارن که خونه و دکورشون رو به بهترین شکل ممکن بچینن و در این بین علاقمند هستن که در جریان جدیدترین مدل ها و سبک ها هم برای دکوراسیون قرار بگیرین مثلا در خصوص فرش باید اصول چیدمان فرش به سبک مدرن رو بلد باشید تا بتونید در فضاتون با استفاده از این آیتم که از قضا بسیار هم بزرگ و توی چشم هست یه زیبایی خاص و منحصر به فرد خلق کنید که هر کسی رو وادار به تعریف و تمجید از سلیقه ی شما میکنه و کیه که از این موضوع بدش بیاد دقیقا؟! مسلما همچین کسی وجود نداشته باشه و البته اینجور آدما بسیار هم خوش سلیقه میشن چون بالاخره در این زمینه مطالعه دارن و میدونن چی چیه.

که خب شما هم جزء اون دسته هستید چون بالاخره براتون جالب بوده که بدونید فرش پتینه چیست که این روزا بسیار مد شده و شاید حتی اون ها رو دیده باشید ولی خب اسمش رو نمیدونید که قراره در این مقاله راجبش بدونید و به معلومات خودتون اضافه کنید و چه بسا که حتی برای خرید هو به سراغ این مدل از فرش ها برید چرا که پتینه ها بسیار زیبا و خاص هستن و این روزا پر فروش. در خصوص فرش های مد امسال هم از نوع کلاسیک در مقاله های قبلی صحبت کردیم که میتونید اون ها رو بخونید و مدلای جدید رو مشاهده کنید حالا در این مقاله بریم به سراغ مدل های جدید پتینه و دونستن فرق این فرش با بقیه فرش ها پس با ما همراه باشید.

فرش پتینه چیست

فرش پتینه چیست؟

شاید براتون جالب باشه که بدونید فرش های پتینه قدمت ندارن و قدیمی هم نیستن ولی خب میان چیکار میکنن این ها رو شبیه فرش های قدیمی میکنن مثل شلوارهای زاپ دار و که میان میشکافنشون که بعضی وقتا آدم فک میکنن شلوار بنده خدا رو انداختن جلو گرگ سازنده ها هم میان در فرش های پتینه با یه سری از مراحل خاص از شدت رنگ فرش که در حالت نو خیلی پر رنگ هست کم میکنن و در نهایت یه جور رنگ و رو رفتگی که فرش رو یه جورایی قدیمی به نظر میاره دیده میشه و انگار فرشتون رو از دوره ی قاجار دارید و حسابی عتیقس!

در اصل هنر پتینه سازی اینه که هر چیزی رو که فکرش رو کنید میان و یا یه سری ترفندهای به شکل کهنه و قدیمی درمیارن و در اصل اینجا خبری از شی عتیقه و آنتیک نیست ولی چون وسیله قدیمی میشه آدم این حس رو ازش دریافت میکنه که بسیار گرونه!

حالا این روزا هم با وجود فرش های وینتیج که از طریق پتینه سازی به وجود اومدن که بهشون فرش پتینه هم میگن میشه یه نمای مدرن و در عین حال کلاسیک به وجود آوورد و این دو سبک رو یه جا داشت و از دیدنشون لذت برد.

فرش پتینه چیست

فرش پتینه چیست

آیا آدم عاقل پول خرج فرش کهنه میکنه؟

خب شاید براتون عجیب باشه که چرا باید به یه فرش که ظاهرش کهنه و قدیمیه پول بدیم اون هم تو این روزگار که همه چی گرونه که خب جواب اینه که اون دسته از فرش هایی که در اثر استفاده ی زیادی حالت رنگ و رو رفته گرفتن و کهنه شدن و یه جورایی از اون دسته از فرش های قدیمی محسوب میشن مسلما از فرش های نو ارزش بیشتری دارن و در صورتی که هم که طبیعی کهنه شده باشن خیلی گرون تر هستن مثلا یه سری از فرش هایی که دستبافت هستن و سال های زیادی قدمت دارن شاید حتی پاره و پوره شده باشن ولی خب باز هم خیلی ها یه عالمه پول بالاشون میدن!

که خب این موضوع میتونه به علت حسی باشه که ایجاد میکنن و اون احساس اصالته و هر چیزی که بویی از اصالت رو به مشام افراد برسونه جذابه و خب تصور کنید که این فرش های قدیمی تا به حال میزبان چندین قدم از افراد مختلف بودن و چندین سال عمر دارن و شاید سنشون از صاحبشون هم حتی بیشتر باشه! بنابراین شاید پولمون نرسه که این فرش ها رو تهیه کنیم ولی خیلی ها به خاطره حس مشابهی که فرش های وینتیج ایجاد میکنن به سراغ اون ها میرن.

فرش پتینه چیست

فرش پتینه چیست

فرش پتینه چیست

فرق فرش های وینتیج (پتینه) با معمولی

تفاوت مهم و اصلی که بین فرش های پتینه و معمولی وجود داره مربوط به طرح و نقش اون هاست؛ به طور معمول فرش های عادی از طرح با قاعده و منظمی پیروی میکنن در حالی که در فرش های پتینه طرح ها مینیمال و ساده هستن.

توی فرش های معمولی بیشتر از رنگ هایی که تند هستن استفاده میشه مثل سورمه ای و قرمز ولی توی فرش هایی که وینتیج هستن از رنگ های خنثی مثل طوسی و کرم استفاده میشه.

فرش های معمولی بیشتر توی دکورهای کلاسیک و سنتی استفاده میشن در حالی که فرش های وینتیج رو میشه توی دکورهای مینیمال، مدن و نئو کلاسیک مورد استفاده قرار داد که با این حساب کاربری بیشتری دارن. 

فرش پتینه چیست

فرش پتینه چیست

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها