|

چند ایده برای چیدمان فرش / عید تو راهه شاید نتونی وسیله عوض کنی ولی دکور دسته خودته

در این مقاله چند ایده برای چیدمان فرش بهتون ارائه کردیم که میتونید با استفاده از اون ها یه دکور خاص و شیک داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چقدر به دکور خونتون اهمیت میدید و دوست دارید ک خاص باشه؟ آیا براتون مهم هست که دکورتون وسایل نو، به روز و ترند داشته باشه؟ اصلا بیشتر دکور کلاسیک رو برای خونتون میپسندید یا دکور مدرن رو؟ چقد راجبه این که بتونید یه دکور خوب داشته باشید تحقیق و مطالعه میکنید؟ خب این روزا با وجود اینستاگرام و پیج هایی که مربوط به دیزاین هست هر کسی یه چیزای حتی کوچیک و سطحی راجبه دیزاین و دکور میدونه مثلا میدونن که در دکوراسیون فرش مدرن به علت این که دکور هم مدرن باید باشه لازمه فرش رو ساده و از بین رنگ های خنثی انتخاب کنن چون ذات دکور مدرن خلوت بودن در عین شیک بودن هست و خبری از وسایل شلوغ و پلوغ در اون نیست.

خب الان که دارید این مقاله رو میخونید واضح هست که به دنبال دونستن هر چه بیشتر راجبه فرش هستید که یکی از بزرگترین آیتم هایی هست که در خونه ی هر کسی پیدا میشه خصوصا ما ایرانی ها از قدیم به این وسیله گره خوردیم و تا آینده های دور هم احتمالا همین طور باشه و  د این بین اما فرش خودش تنوع بسیار بالایی داره مثل فرش پتینه، فانتزی و... که خب این تنوع جهت این که بشه فرش ها رو با دکورهای مختلف منعطف کرد به وجود اومده دو از طرف دیگه نشون دهنده ی ذوق سرشار طراحان ایرانی هست. حالا ما هم در این مقاله جهت بهبود دکور شما میخواهیم راجبه چند ایده برای چیدمان فرش براتون صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

ایده برای چیدمان فرش

ایده اول: پایه های جلویی مبلمان رو روی فرش قرار بدید و بقیه بیرون باشه

در صورتی که علاقمند هستید که کف خونتون دیده بشه و جلوه ی خاص ایجاد کنه میتونید چیدمان رو طوری مدیریت کنید که پایه های جلویی مبلمان روی فرش باشن و پایه های عقب روی زمین و خارج از فرش و یه اتصال بین مبلمان برقرار کنید که ظاهر جذابی ایجاد میکنن. از خوبی های این روش هم میشه به این موضوع که دیگه نگرانی برای سر خوردن فرش و یا جابجایی مبل ها نخواهید داشت، اشاره کرد.

موقعی که فرش رو توی فضای وسط سالن و یا اتاق قرار میدید اون فاصله ای که بین فرش و دیوار قرار داره باعث میشه که زیبایی کفپوش بیشتر به چشم بیاد و حتی خونه ی شما بزرگتر و دلبازتر دیده بشه و به همین علت توصیه میکنیم که در هنگام خرید فرش به کفپوش ها هم دقت کرده و سعی کنید که فرش رو با اون ها ست کنید.

ایده برای چیدمان فرش

ایده دوم: هیچی روی فرش نباشه

توی این حالت شما باید دارای یه کفپوش زیبا و جذاب باشید در کف خونه و فقط برای این که نقطه ی کانونی ایجاد کنید و زیبایی رو ارتفا بدید میشه یه قالیچه ی خیلی کوچیک وسط اتاق بندازید که به طور معمول اندازه ی این مدل از قالیچه ها یه مقدار از پادری بزرگتره. این ایده برای خونه هایی که کف اون ها پارکت هست بسیار مناسبه ولی خب یه موردی که باید در خصوص اون بهش توجه کنید این هست که فرش تنها زیبایی فضا رو تامین نمیکنه بلکه باعث گرم تر شدن محیط هم میشه و شما پاتون رو روی زمین خشک و سرد نمیذارید!

ولی خب تو این روش پاتون با زمین برخورد پیدا خواهد کرد و باز باقی فصل ها هیچی ولی توی زمستون شاید زیاد براتون خوشایند نباشه بنابراین برای این روش بهتره که خونتون گرمایش از کف داشته باشه چون بالاخره یه دکور باید بتونه سلامنت کاربران خودشون رو هم تامین کنه و برای اون ها ضرری نداشتده باشه و در صورتی که زمین سرد باشه مسلما مشکلاتی نظیر استخوان درد و کمردرد گریبان گیر اهالی خونه میشن.

ایده برای چیدمان فرش

ایده سوم: فاصله ی فرش و دیوار سه سانتیمتر باشه

خب چشملاون رو ببندید و به قدیم ها برید اولین نکته راجبه فرش ها که توجهتون رو جلب میکنه چیه؟ خب در قدیم و دکورهای سنتی به دلیلی این که کفپوش های آنچنان جذابی روی زمین تعبیه نمیشده خیلی ها کل خونشون رو فرش میکردن و یا برای جاهای خالی از موکت استفاده میکردن ولی خب رفته رفته و با به روز شدن طراحی های داخلی این روزها شاهد کفپوش های جذاب با متریال مختلف هستیم که این موضوع باعث کمرنگ شدن این شیوه از چیدمان فرش شده ولی خب شما میتونید با یه سری تغییرات این روش رو مدرنیته کنید!

مثلا فاصله ی فرش رو با دیوار خیلی کم کنید چون در حالت عادی و استاندارد در خونه های کوچیک این فاصله باید حداقل سی سانتیمتر و توی خونه های بزرگ هم 45 سانتیمتر باشه ولی شما میتونید این فاصله رو خیلی کمتر کنید تا شکاف باریک و کوچیک بین فرش و دیوار فرش رو زیباتر جلوه بده.

ایده برای چیدمان فرش

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی