|

گیاهان آپارتمانی برا اعصاب خوردها / خودت یا اطرافیانت زود از کوره درمیرید ازینا بخرید

در این مطلب چند تا از گیاهان آپارتمانی آرامشبخش رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با داشتن اون ها در خونه استرس و اعصاب خوردی رو پوچ کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شاید یکی وقتی ناراحت هست گریه کنه و آروم بشه و یا یکی برای استرس و ناراحتیش قرص اعصاب مصرف میکنه و... که خب هر کسی بالاخره برای این که کوله بار درد و غم هاشو بتونه تحمل کنه دست به یه کاری میزنه ولی یکی از کارهایی که میشه با استفاده از اغون به راحتی و طوری که حتی خودتون هم متوجهش نشید درد و غم ها رو فراموش کرد و این عصبانیتی رو که گوشه ی دل هست رو رها کرد که انگار آدم رو تبدیل به یه موجودی میکنه که همش دنباله بهونه برای دعوا کردن هست رفتن، رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی آرامشبخش هست چون نگهداری از این دسته از گل و گیاهان تاثیری توی روحیه ی شما میذاره که هیچ چیزی نمیتونه جای اون ها رو بگیره 

بنابراین چه راهی بهتر از این که با رفتن به سراغ گل و گیاه روحیه ی خودمون رو قوی و شاد کنیم البته که در این بین این زیبارویان میتونن روی دکور خونه ی شما هم تاثیر خوب داشته باشن مثل گیاهان آپارتمانی که خانه را لوکس می کنند و کافیه که یکی از اون ها رو داشته باشید تا دیزاین خونتون رو به قدری زیبایی ببخشید که کسی باورش نشه تنها با یه گیاه میشه به این جذابیت دست پیدا کرد ولی خب این یه امر شدنیه و خیلی از طراحان دکوراسیون هم ازش استفاده میکنن حالا دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم به سراغ موضوع اصلی مقاله و معرفی چند تا از گیاهان آپارتمانی آرامشبخش که میتونن استرس و عصبانیت رو به کلی از شما دور کنن، پس باما همرا باشید.

گیاهان آپارتمانی آرامشبخش

اسپاتی فیلوم از گیاهان آپارتمانی آرامشبخش

شاید براتون جالب باشه که اسم دیگه ی اسپاتی فیلوم گیاه صلح هست که از این اسم معلومه که به سراغ چه گیاه خوبی برای رسیدن به آرامش رفتید. ناسا اعلام کرده که این زیبارو از موثرترین گیاهان در از بین بردن آلاینده های مضر هوا و فیلتر کردن سموم موجود در اون محسوب میشه بنابراین میشه گفت یکی از مزیت های بسیار خوبی که این گیاه برای شما به عنوان فردی که اون رو نگه میدارید مبارزه کردن با مواد شیمیایی خطرساز برای انسان هست مثل مونوکسید کربن، زایلن و بنزن.

همچنین این گیاه ساتع کننده ی انرژی مثبته که خودش میتونه باعث آرامش بشه و علاوه بر این موضوع زیبایی اون روی فضای شما هم تاثیر مثبت گذاشته و خونه ی شما رو شیک تر نشون میده. این نکته رو هم اضافه کنیم که این گیاه میتونه هاگ های کپک توی هوا رو کاهش بده که این موضوع میتونه سرفه، تحریک چشم ها، عطسه و تحریک پوست رو به شدت کاهش بده.

گیاهان آپارتمانی آرامشبخش

آلوئه ورا از گیاهان آپارتمانی آرامشبخش

خب کمتر کسی هست که با آلوئه ورا آشنایی نداشته باشه چون این گیاه به علت داشتن خواص ویژه برای پوست و خاصیت ضد التهابی که داره برای التیام انواع بیماری ها و زخم های پوستی مثل آکنه، آفتاب سوختگی و اگزما کاربرد داره و در این بین یکی از ویژگی های خاص اون تصفیه کردن هوا هست که به شما کمک میکنه که اکسیژن تمیز رو مهمون ریه هاتون کنید و خوبیه دیگه ای که داره این هست که شرایط نگهداریش هم بسیار راحته.

حالا شاید باخودتون بگید که این موضوع چه ربطی به آرامشبخش بودن این گیاه داره خب شاید براتون جالب باشه که بدونید تحثقیقات اینطور نشون داده که در صورتی که انسان در معرض آلودگی قرار بگیره یه سری علائم مثل ترس، اضطراب و استرس و یا نگرانی در فرد بروز پیدا میکه که خب شما باید درصدد از بین بردن آودگی ها از محیط پیرامون خودتون باشید که با استفاده از گیاه آلوئه ورا این کار برای شما شما شدنی خواهد بود.

گیاهان آپارتمانی آرامشبخش

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی آرامشبخش

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که در فروکش کردن عصبانیت و استرس شما میتونه بسیار موثر عمل کنه سانسوریا هست که با جذب کردن یه سری از آلاینده های سمی توی هوا مثل تولوئن و فرمالدئید میتونه باعث بهبود در خلق و خو و اعصاب، خواب و سطح انرژی شما بشه و خب همه ی این ها از طریق بهبود کیفیت هوای داخل خونه هست.

این گیاه زیبارو که به زبان مادرشوهر هم شهرت داره خاک خشک رو بیشتر دوست داره و برای اون دسته از افرادی که در پرورش گل و گیاه مبتدی هستن هم بسیار مناسبه چرا که شرایط نگهداریه راحتی داره و میتونه خودش رو با شرایط مختلف سازگار کنه.

گیاهان آپارتمانی آرامشبخش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها