|

اول کرم پودر بزنم یا ضد آفتاب؟ به نظرم این سوال تو هم هست / اینجوری یه قیافه شیک داری

گاهی وقتا خانوما میمونن اول باید کرم پودر بزنن یا کرم ضد آفتاب که خب اینجا یاد می گیریم کدوم رو اول بزنیم و چجوری تمدیدشون کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب کاربرد درست ضد آفتاب و کرم پودر از دست نکات ظریف آرایشی محسوب میشه که خانوما دلشون میخواد از ترفند های اصولی و درست و زیبایی شناختی اونها سر در  بیارن.قطعا شما هم با افراید روبرو شده ای که به دلیل مهارت نداشتن در استفاده از کرم پودر، زیادی کرم پودر زدن و جذابیت یک آرایش زیبا رو به طور کل از بین بردن و هوتوتو کردن! اینکه کرم پودر بیش از اندازه بر روی پوست خود بمالید اصلا چیز جذاب و خوشگلی نیست و بدتر باعث میشه که چهره ماسکه و گچی رنگی از خود به نمایش بگذارید.

Untitled

در واقع استفاده همزمان ضد آفتاب و کرم پودر و البته آرایش غلیظ، جذابیت طبیعی پوست شما رو از بین خواهد برد. اصلا قشنگ نیست که شما بیاین یه عالمه کرم های آرایشی روی پوست خود بزنید و فکر کنید این انواع و اقسام کرم میتونه خوشگلتون کنه. بهترین راهکار اینه که کمترین میزان کرم رو استفاده کنید تا چهرتون بی روح و مصنوعی به نظر نرسه، اگر کم بود دوباره بزنید نه اینکه از ابتدا یه عالمه کرم بر روی چهرتون بخوابه. ضمنا فراموش نکنید که اگر همزمان از چند کرم مثل مرطوب کننده، ضدآفتاب، و کرم پودر استفاده می کنید حتما بینشون یه بازه زمانی چند دقیقه ای صبر کنید تا به هر کرم فرصت جذب درست رو داده باشید.

OIP

اول ضد آفتاب رو بزنم یا کرم پودر؟

حالا که فهمیدیم آرایش زیاد اصلا قشنگ و ترن روز نیست، باید یک سری ریزه کاریا رو در مورد کرم پودر و ضدآفتاب یاد بگیریم تا بتونیم بهترین نتیجه رو داشته باشیم، به طوری که هیچ اثری از ماسیدگی کرم ها و سفیدی بیش از حدشون نباشه. احتمال اینجا از خودتون میرسین که حالا اول ضدافتاب رو بزنم یا کرم پودر؟ اصلا چجوری میتونم بعد از گذشت چند ساعت کرم ضد افتاب رو دوباره تمدید کنم؟ اصلا ایا کرم پودری که ترکیبات ضد آفتاب داره و یا بالعکس، کفایت میکنه؟

در جواب به این سوال باید بگیم که خب به جهت اینکه چهره و صورتی جوان داشته باشید حتما باید پیش از آرایشتون لایه ای از ضد افتاب رو به طور کامل رو بخش های مختلف پوستتون پخش کنید. اجازه بدین که ضد آفتاب کاملا جذب بشه و در مراحل بعدی اگر نیاز به استفاده از کرم های آرایشی دیگه رو احساس کردید، میتونید اونا رو هم استفاده نمایید.

R

خب در رابطه با تعداد دفعاتی که میخواین ضد آفتاب رو تمدید کنید باید بگیم که به حساسیت، نوع پوست و میزان قرارگیری زیر نور خورشید بستگی  داره. اگر شما پوستی حساس و مستعد قرمزی دارید بهتره که از یه ضد آفتاب بی رنگ  به تنهایی استفاده نمایید و هر 2 ساعت یکبار هم تمدیدش کنید و دوباره بزنید. یادتون نره که حتی اگر شما کرم پودری داشته باشین که مقداری از SPF رو داشته باشه، بازم محافظت قابل توجهی از پوست نخواهد داشت. از طرفی هم کرم پودر رو نمیشه مثل ضد آفتاب روی همه قسمت هایی که میرن زیر آفتاب مالید، درسته؟

پس لازمه که حتما روزانه از ضد افتابی رنگی که دارای spf مناسب پوست خودتون هستش استفاده نمایید و یا مقدار مناسبی از ضد آفتاب بی رنگ رو روی پوست تمیز صورت بزنید و بعد از این مرحله میتونید چه از کرم پودری که دارای SPF هستش و چه فاقد هستش استفاده کنید.

0002666_935

چجوری میتونیم کرم ضد آفتاب رو روی میکاپ صورت دوباره بزنیم؟

همونطور که گفتیم به جهت اینکه ضد آفتاب بتونه بیشترین حافظت از پوست رو برای شما داشته باشه اول باید از کرم مرطوب کننده و آبرسان و یا اصلا هر کرم مراقبتی که دلتون میخواد استفاده کنید و یه 10 دقیقه صبر کنین تا حسابی جذب پوست بشه و بعد برید سراغ ضدافتاب بی رنگ و اگر دلتون میخواد از کرم پودر هم استفاده نمایید. 

واسه تجدید ضد آفتاب بهترین و آسون ترین کار اینه که با یه میسلار واتر اول کرم رو از طح پوستتون پاک کنید و تو مرحله بعد هم میتونید با آب و یا با استفاده از یک تونر مناسب پوستتون صورت رو به خوبی پاک کنید و و دوباره ضدآفتاب رو روی پوست تمیز خود بزنید. 

قطعا اینکه ضد آفتاب رو روی کرم پودر بزنید و درباره لایه لایه کرم زنید حرکت درست و جالبی نیست!

AdobeStock_65861437

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی