|

به نظرت هرچی SPF ضد آفتاب بیشتر باشه بهتره؟ گول خوردی / یادگیری باور های اشتباه پوستی

احتمالا شما هم با خوندن این مطلب شوک خواهید شد چرا که می بینید اونقدر ها هم بلاگر ها و آنالیزگر های پوستی حرفاشون درست نبوده!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه شما یکی از بهترین میکاپ آرتیست های شهر هم باشید و بهترین هفت قلم آرایش های بروز دنیا رو هم بر روی چهره خود و دیگران انجام بدید، اما پوستی سالم و شاداب نداشته باشید، قطعا از ارزش واقعیش کاسته میشه. چرا که شما در واقع دارید بر روی فیس و پوستی ناسالم و پر از مشکلات ای میکاپ رو انجام میدین و همچون نقاب اون میزارید و بعد هم همانند همون نقاب برش میدارین و دوباره چهرتون برمیگرده به حالت کارخانه و هر روز هم بدتر و بدتر! بنابراین مراقبت از پوست نه تنها امری بیهوده نیست بلکه اتفاقا یکی از بخش های اصلی سلامت بدن هم محسوب میشه. البته که دنیای مراقبت های پوستی گاهی میتونه یک ماجراجویی پر هزینه باشه که شما رو تا ورشکستگی هم ببره. که خب بهتره بدونید یکسری باورهای رایج اشتباه درمورد مراقبت های پوستی وجود داره که میتونه شما رو از این ورشکستگی نجات بده و در مسیر درستی بی اندازه!

دوست دارین بدونید این باورهای اشتباهی که شاید خیلی از ما ها تو ذهن داشتیم و داریم چه مواردی هستند؟ جالبه که ما اینها رو خوب میدونستیم و در واقع خیالاتی حتی مضر هم بوده اند.

1- شنیدی میگن اس پی اف کرم ضد آفتاب هرچی بیشتر بهتر؟

شاید بدونی و شاید هم ندونید، اما بهتره که بدونید تو کرم های ضد آفتاب اونهایی که اس پی اف بالاتری دارند برتری نسبت به پایین تر ها ندارند. کارشناسان بر این توصیه هستند که بهتره کرم شما دست کم اس پی اف 30 رو داشته باشه چرا که میتونه جلوی ۹۷ درصد از پرتوهای فرابنفش B رو بگیره. اگر شما از دست افرادی هستید که زمان زیادی رو تو تایم اوج تابش نور خورشید، یعنی بین 10 تا 2 بیرون از خونه میگذرونید، بهتره که بدونید استفاده از اس پی اف بالاتر خب میتونه کمک کننده باشه چرا که محافظت از پوست رو به 2 تا 3 ساعت میرسونه. به همین دلیل دلیلی نداره اغلب هزینه کنید و از کرم های اس پی اف دار بالا استفاده نمایید. 

به طور مثال کرم های ضد آفتاب دارای اس پی اف 15 میتونه جلوی 93 درصد از تشعشعات خورشید رو بگیره و اس پی اف 30 تقریبا 97 درصد و اس پی اف 50 هم 98 درصد که خب در نهایت هم باید بگیم هی کرمی جلوی 100 درصد این پرتوها رو نمیگیره، بنابراین خرید اس پی اف 30 با 50 خیلی هم تفاوت خاصی نداره درسته؟

باور های اشتباه پوستی

2- صابون آنتی باکتریال میتونه خیلی پوست رو تمیز کنه!

تا به حال در رابطه با صابون های ضد عفونی کننده یا آنتی میکروبیال چیزی شنیده اید؟ اونها صابون هایی بسیار قوی هستند که میتونن باکتری های موجود رو از بین ببرند. اما در سر اصلی اونجاست که این صابون ها نه تنها باکتری های مضر رو از بین میبرند، بلکه باکتری های مفید رو هم هوتوتو میکنند و اینجاست که پوست شما بیش از اندازه خشک و حساس خواهد شد و البته آسیب پذیر! اونها چربی های پوست رو میگیرند و درست همونجایی که شما بیش از اندازه حس تمیز بودن داردی، توسط دست ها دوباره ممکنه مورد حمله باکتری ها قرار بگیرند. پس دستاتون رو هم بشورید و ز این صابون به میزان زیاد استفاده نکنید.

باور های اشتباه پوستی

3- هیچ ارزونی بی حکمت نیست! همه گرونا بهترن!

همیشه دیدیم میگن هیچ ارزونی بی حکمت و الکی نیست! قطعا که این افکار در رابطه با همه چیز صدق نمیکنه و میشه گفت بر خلاف باور عموم که ه چیزی گرون تر رو بهتر میدونند، گاهی اوقات این گرون بودنه ممکنه به دلیل نوع بسته بندی لوکس تر و یا یک افزودنی خاص باش که اون برند گرون تره به جهت جلب توجه بیشتر این حرکات رو زده تا اندکی تفاوت ببخشه. اما نباید فراموش کنیم که همیشه قیمت مهم نیست!

باور های اشتباه پوستی

4- کرم ها واقعا میتونن سیاهی دور چشم رو از بین ببرند؟

در ابتدای متن اشاره کردیم که دنیای زیبایی دنیای عجیب و بزرگی هستش که پر از کرم ها و سرم هایی پر مدعاست و از تاثیرات معجزه آسای خود شعار میدهند. این محصولات میتونن کمی کمک کننده باشند، اما موضوع اینجاست که ممکنه با تکیه به استفاده از این کرم ها به نتایج موندگاری که در ذهن دارید نرسید! سیاهی زیر چشم معمولاً ترکیبی از چیزهایی مانند ژنتیک، عادت های مرتبط با سبک زندگی و محیط زندگی است.

برای حل واقعی این مشکل، باید از همه جانب فکر و عمل داشته باشید. این به این معناست که باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد نمایید، روتین پوستی مناسب و خوبی رو در پیش بگیرید و در صورتی که احساس لزوم کردید به پزشک نیز مراجعه کنید.

باور های اشتباه پوستی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی