|

خوش نقش ترین فرش ماشینی / این فرش همه رو سر به زیر میکنه واسه دیدنش آخه اینهمه ظریف

در این مطلب چند تا از خوش نقش ترین فرش های ماشینی رو بهتون نشون دادیم تا بتونید انتخاب بهتر و راحت تر ی داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا برای همه مهم هست که دکور و دیزاین خونشون به بهترین شکل ممکن دیده بشه چون بالاخره چهار نفر میان خونه ی آدمو میبینن و به غیر از اون خود آدم حال و هوا و روحیش میتونه تا حد بسیار زیادی با دکوراسیون و چیدمان خونش عوض بشه مثلا در صورتی که شما از رنگ های کسل کننده زیاد توی دکورتون بهره گرفته باشید بعد از گذشت یه مدتی احساس دلمردگی بهتون دست میده ودکور دلتون رو میزنه بنابراین باید در انتخاب هاتون برای وسایل خونه نهایت دقت و وسواس رو به خرج بدید تا نتیجه ی رضایت بخشی حاصل بشه حالا ما هم در این مقاله میخواهیم در انتخاب کمکتون کنیم و خوش نقش ترین فرش ماشینی رو بهتون نشون بدیم.

فرش ها از جهات مختلفی با هم تفاوت دارن مثل الیافی که برای بافت اون ها استفاده میشه مثلا خیلی ها به دنبال جدیدترین فرش شگی میگردن در حالی که شاید شما ندونید که فرش شگی چه تفاوت هایی با باقی فرش ها داره که باید بگیم در بافت این مدل از فرش ها از الیاف بسیار بلندی استفاده میشه و به قولی پرز بلند محسوب میشن و مثل فرش آشپزخانه به درد محیط هایی که پر رفت و آمد هستن نمیخورن و میشه این فرش رو زیباترین فرش اتاق خواب بشمار آوورد که در این محیط بسیار زیبا میدرخشه حالا از این ها که بگذریم بریم به سراغ دیدن چند نمونه از خوش نقش ترین فرش های ماشینی و دونستن یه سری اطلاعات در خصوص فرش های ماشینی، پس با ما همراه باشید.

خوش نقش ترین فرش ماشینی

جنس الیاف خوش نقش ترین فرش ماشینی

یکی از مهم ترین مواردی که روی کیفیت فرش تاثیر گذار هست نخ خاب اون هست که در اصل به ارتفاع زمینه ی فرش اطلاق میشه که بیشتر از هفتاد درصد وزن اون رو تشکیل میده. به عبارت دیگه ارتفاع خاب رو میشه همون ضخامت فرش در نظر گرفت اما در این بین جنس نخ خاب در فرش ها متفاوته. 

به طور کلی توی فرش های ماشینی از الیاف متنوعی بهره میگیرن که از پر استفاده ترین اون ها میشه به پلی پروپیلن، اکریلیک، پلی استر و یا ترکیبی از اونها اشاره کرد که در بین اون ها اکریلیک رو میشه بهترین الیافی که در فرش های ماشینی استفاده میشه بشمار آوورد، طی سال های گذشته و با استفاده از فرایند هیت ست کردن فرش های ماشینی الیاف اکریلیک هم هیت ست میشن و در این مواقع خصوصیات بسیار ممتازی پیدا میکنن که در ادامه بیشتر براتون میگیم.

خوش نقش ترین فرش ماشینی

خوش نقش ترین فرش ماشینی

خصوصیات فرش هایی از الیاف اکریلیک دوخته شدن

  • استحکام، دوام و موندگاری بیشتر
  • زیبایی، لطافت و نرمی مضاعف
  • کم شدن پرز دهی
  • مقاوت بالا در مقابل تغییر رنگ به مرور زمان

با این حساب میشه به جرئت گفت که بهترین فرش ماشینی از نظر الیاف اون فرشی هست که توی بافت اون از صد در صد نخ اکریلیک استفاده شده که البته هیت ست هم شده. البته که برخی ها هستن که ترجیحشون این هست که به سراغ اون دسته از فرش هایی برن که از نخ پلی استر که دارای ظاهر شفافی هست بافته شدن که خب باید بگیم این دسته از نخ ها نسبت به نخ های اکریلیک دووم کمتری دارن و توی هماهنگ شدن هم با دمای محیط یه مقدار ضعیف عل میکنن. هر چند که مهم ترین مسئله در انتخاب فرش با هر جنسی کاربری اون هست یعنی شما باید اول مشخص کنید که برای چه قسمتی از خونه فرش رو میخواهید مثلا فرش هایی که از نخ های پلی استر هستن بیشتر برای آشپزخانه و یا اتاق خواب مناسب اند.

خوش نقش ترین فرش ماشینی

خوش نقش ترین فرش ماشینی

خوش نقشه ترین فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

یکی دیگه از عواملی هم که روی میزان کیفیت فرش بسیار تاثیرگذار هست تعداد شانه و تراکم اون هست در اصل تراکم و شانه رو میشه به اعدادی نسبت داد که تعداد گره های موجود در هر متر از طول و عرض فرش رو نشون میدن به عنوان مثال اون فرشی که میگن 1200 شانه هست با تراکم 3600 توی هر متر از عرضش 1200 تا گره داره. اما به نظر شما چرا دونستن این عدد مهم هست؟ چون به هر میزان که شانه و تراکم فرش شما افزایش پیدا کنه فرش شما فشرده تر میشه و به این علت وضوح توی نقش و طرح فرش بیشتر به چشم میاد که این مساوی هست با ظرافت و زیبایی بیشتر که خب به این فرش ها فرش دستبافت گونه و یا ریز بافت هم میگن.

خوش نقش ترین فرش ماشینی

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها