|

آخ دم عید شستن دیوارا از کت و کول میندازتت / ول کن روشای کهنه رو اینطوری رگ به رگ نشو

در این مقاله درخصوص ترفندهای شستن دیوارهای خانه صحبت کردیم که میتونن براتون مفید باشن خصوصا دم عید و برای خونه تکونی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از خانوم ها دوست دارن که قلق کارهای خونه رو یاد بگیرن تا خیلی حرفه ای تر و بدون زحمت و دردسر خاصی خونشون رو مثل دسته ی گل کنن چون این روزا همه ی کارها داره به سمتی میره که زمان کمتری برای راست و ریس کردن هر چیزی لازم باشه مثلا شما حاضرید که دونه به دونه ی موهای روی فرش رو با دست جمع کنید یا ترفندهای جمع کردن مو از روی فرش رو یاد بگیرید و با استفاده از اون ها به راحتی و مثل آب خوردن از شر این تارهایی که روی سر زیبا هستن و روی فرش زشت، خلاص بشید؟ مسلما گزینه ی دوم انتخاب هر عقل سلیمی خواهد بود خصوصا این روزا که هر اطلاعاتی که بخواهیم در اینترنت به راحتی قابل دستیابیه.

خصوصا که ترفندهای اینجوری بیشتر به درد نزدیکای عید و وقت خونه تکونی میخوره که همه چی درهم برهم شده و بهم پیچیده و تا میخوای به برق انداختن سرامیک ها فقکر کنی تازه چربی های دیوار پشتی گاز بهت زبون درازی میکنن و با خودت میگی من که همیشه با احتیاط روغن ریختم تو تابه و این دیوارم دستمال کشیدم پس این همه چربی از کجا اومده و من چرا ندیدیم! بله اینطوریاست همیشه سره بزنگاه گرد و غبار و کثیفی توی خونه خودشونو نشون میدن مثل وقتی که میخواهید دیوارای خونه رو بشورید دم عیدی و تازه میبینید که اوه دیوار به کلی تغییر رنگ داد یعنی به قدری کثیف بوده که که چشم شما بهش عادت کرده بود و بعد از تمیز شدن تازه رنگش رو اومده، حالا در همین راستا میخواهیم درباره ی ترفندهای شستن دیوارهای خانه اونم از هر نوعی براتون بگیم، پس با ما همراه باشید.

شستن دیوارهای خانه

ترفند شستن دیوارهای رنگ شده

در مرحله ی اول برای شستن دیوارهایی که رنگ شده بهتره که گرد و غبار رو از روی اون ها پاک کنید به این صورت که اول با یه دستمال خشک دیوار رو دستمال بکشید تا وقتی با دستمال خیس میخواهید اون رو بشورید کثیف کاری نشه. 

بعد از این مرحله باید شستن دیوارها رو استارت بزنید که برای این منظور ترکیب آب و کف و صابون نیازتون خواهد شد در صورتی هم که بخواهید ترکیبتون رو قوی تر کنید بهتره که سرکه رو به اون اضافه کنید و یه موقع هم از این که سرکه رد بذاره دل نگران نباشید چون سرکه هیچ ردی از خودش باقی نمیذاره. 

بهتره که برای شست و شو دو تا سطل داشته باشید که یکیشون رو آب و اون یکی رو آب و پاک کننده هایی شیمیایی میریزید و بعد از هربار که دستمال رو در آب و پاک کننده فرو ببرید و بکشید به دیوار اون رو توی سطلی که تنها آب داره فرو ببرید و بذارید کثیفی و غبار توی آب حل بشه و هر موقع حس کردید که آب خیلی کثیف شده اون رو عوض کنید. 

در خصوص پاک کننده هم باید بگیم که به هیچ وجه از اونایی که الکلی هستن استفاده نکنید چون رنگ رو از بین میبرن همچنین شما میتونید با نصف فنجون جوش شیرین و یه سطل آب گرم به راحتی محلول شستشو بسازید.

شستن دیوارهای خانه

شستن دیوارهای خانه

ترفند شستن دیوارهایی که کاغذدیواری شدن

برای شستن دیوارهایی که با کاغذ دیواری کاور شدن شما نیاز به آب گرم و صابون خواهید داشت .و به طور کلی قانونی که برای تمیز کردن این دیوارپوش ها وجود داره بر مبنای استفاده از کمی آمونیاک،  آب و کف هست البته که باید قبل از استفاده از این مواد دیوارها رو گردگیری کرده باشید. 

شما میتونید برای پاک کردن کاغذدیواری های وینیل از سرکه استفاده کنید به این صورت که یه پارچه رو داخل آب گرم و سرکه سفید فرو ببرید و بعد اون رو به صورت ضربه ای به دیوار بزنید و دقت کنید که نباید سرکه رو به شکل مستقیم به دیوار بزنید.

برای این که لکه هایی مثل مداد شمعی، ماژیک، لکه ی جوهر و... از روی کاغذ دیواری پاک کنید میتونید از یه پاک کننده ی مایع که یه مقدار سرکه رو باهاش مخلوط کردید هم استفاده کنید. لکه های چربی هم به راحتی آب خوردن با کف و آب گرم از بین میرن و برای شستشوی آخر هم کافیه که از یه حوله نرم و آب گرم استفاده کنید.

شستن دیوارهای خانه

ترفند شستن دیوارهای بدون رنگ

در ابتدا و قبل از این که دیوارها رو بشورید باید گردگیری اون ها رو انجام بدید که میشه این کار رو با جارو، جارو شارژی و فرچه مویی ها انجام داد تا گرد و خاک نشسته روی دیوار به کلی محو بشن در صورتی هم که این ها دم دستتون نبودن میتونید با پارچه هم به صورت ضربه ای گرد و خاک رو حذف کنید.

بعد از این کار یه سطل رو با کف و آب پر میکنید و بعد کف درست شده رو به دیوار میزنید و شستن دیوارها رو از بالا شروع میکنید و دقت کنید که برای این مدل از دیوارها آروم دستتون رو حرکت بدید و عجله نکنید و در انتها بعد از کف زدن خیلی سریع محل رو خشک کنید.

شستن دیوارهای خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها