|

گیاهان آپارتمانی جان سخت / نبینم دیگه بگی گل به دستم نمیفته چون اینا اصلا تسلیم نمیشن

در این مقاله در خصوص گیاهان آپارتمانی جان سخت براتون صحبت کردیم که میتونید در صورت مبتدی بودن هم حتی از اون ها نگهداری کنید.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- این روزا همه ی ما به نوعی علاقمند به این هستیم که در منزل گل و گیاه داشته باشیم و با وجود اون ها خونه رو زینت ببخشیم و حتی در دکوراسیون مدرن هم گل و گیاه جایگاه بسیار بالایی پیدا کردن و بدون اون ها انگار دکور خونه کچل میمونه هر چند که در این بین خیلی ها میخوان در یه مدت کوتاه یه گلخونه ی کوچیک تو خونشون به راه بندازن و دنبال راه هایی برای رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی هستن ولی برای نگهداری از گل و گیاه اولین مسئله ای که در این بین مورد اهمیت هست صبر و حوصله ی شماست چون بعضی از گیاهان به قدری حساس هستن که در صورتی که شما جاشون رو هم عوض کنید قهر میکنن و ممکن هست که حالشون بد بشه!

پس در صورتی که تا به حال گل و گیاه نداشتید و یا این موضوع رو نمیدونستید بهتره که از این به بعد بیشتر حواستون رو جمع کنید تا بتونید بیشتر از مزایای این زیبارویان برخوردار بشید مثل گیاهان آپارتمانی خوشبو که بارایحه ی خوشی که از خودشون ساتع میکنن میتونن حالتون رو به کلی دگرگون و از این رو به اون رو کنن چون مشام ما به بوها حساس هست و در صورتی هم که یه فرد سیگاری در خونه دارید چه بهتر که این گیاهان رو داشته باشید! اما حالا بریم به سراغ موضوع امروز مقاله که معرفی گیاهان آپارتمانی جان سخت هست که در صورتی که حس میکنید که گل و گیاه رو زیاد خوب نمیتونید پرورش بدید توصیه میکنیم از این گیاهان شروع کنید چون به این راحتی ها تسلیم نمیشن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی جان سخت

پتوس از گیاهان آپارتمانی جان سخت

پتوس رو میشه از بومیان آمریکا و آسیا دونست که به علت تنوع بسیار بالایی که داره میتونه پاسخگوی انواع سلیقه ها باشه و دکور هر قسمتی از خونه رو در اون قرار میگیره به زیبایی هر چه تمام تر دگرگون کنه البته که در این بین یه سری از پتوس ها هستن که نگهداری از اون ها شاید براتون دشوار باشه به همین علت توصیه میکنیم که به سراغ اون دسته از پتوس ها مثل پتوس نئون، پتوس طلایی، سبز و ارتشی برید که با میزان نور متوسط هم میتونن دووم بیارن و با محیط حسابی خودشون رو وفق میدن و میشه اون ها رو جزء جان سخت ها بشمار آوورد.

البته که یکی از بزگترین دلایل برای این که این گیاه در دسته ی گیاهان جان سخت قرار میگره که بزرگترین حسن اون هم هست اینه که در صورتی که شما آبیاری اون رو حتی برای یه هفته هم از یاد ببرید و ازش غافل بشید برگ هاش پژمرده میشن و بهتون آلارم میدن و خود به خود آبیاریشون رو بهتون یادآوری میکنن و بعد از این که بهشون آب دادید مجددا و بعد از گذشت زمان کوتاهی دوباره شاداب میشن.

گیاهان آپارتمانی جان سخت

آگلونما از گیاهان آپارتمانی جان سخت

آگلونما رو میشه از بومیان فیلیپین بشمار آوورد که برای نگهداری در محیط های مختلف میشه از اون استفاده کرد از داخل خونه و آپارتمان بگیر تا بانک ها، دفاتر کار و هر محیط دیگه ای که نور آنچنان زیادی در اون ها وجود نداشته باشه و حتی شرایط سخت هم باشه که اصلا به همین علت یعنی نیاز کم به نور و حتی نیاز کم به آبیاری میشه آگلونما رو در زمره ی گیاهان آپاتمانی جان سخت بشمار آوورد. البته که این گیاه درسته که با آدم زیادی راه میاد ولی یه موضوعی نقطه ضعف اون هست که باید بهش بها داد رطوبتش هست یعنی شما باید رطوبت این گیاه رو براش فراهم کنید حالا با اسپری زدن به برگاش و یا قرار دادن یه سینی زیر گلدونش که داخلش آب داره. یعنی شما با انجام این کار باعث خواهید شد که این گیاه زیبا مدت ها در کنار شما به سلامت رشد کنه و شما رو از زیباییش بهره مند کنه.

گیاهان آپارتمانی جان سخت

سانسوریا از گیاهان آپارتمان جان سخت

سانسوریا از بومیان کونگو و نیجریه هست، این گیاه جزء دسته ی گیاهان همیشه سبز بشمار میره که بدون این که به بودن و یا نبودن نور اهمیتی بده میتونه در نقطه به نقطه ی خونه بدرخشه دو دکور رو متحول کنه. همچنین این گیاه به آبیاری کمی هم نیاز داره و میتونه در شرایط بی آبی هم رشد کنه و زنده بمونه که به همین علت در گروه جان سخت ها قرار داره. البته که فقط این موضوع اون رو خاص نکرده چرا که سانسوریا به اکسیژن سازی و تصفیه هوا هم شهرت داره.

گیاهان آپارتمانی جان سخت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها