|

مثل چشات مراقب گل و گیاهت هستی ولی یهو برگاش زرد میشه / 3 تا دلیل لوس داره که حل میشه

در این مقاله در خصوص این سوال که چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود صحبت کردیم و برای رفع این موضوع راه حل ارائه دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در منزل میتونه بسیار روی روحیه ی شما موثر باشه و حال شما رو از این رو به اون رو کنه و به کلی روتون تاثیر مثبت بذاره چون بالاخره این زیبارویان انرژی مثبت دارن که این روزا همه مون بهش احتیاج داریم تا حال روحیمون رو خوب کنیم و خب بیشتر گیاهان هم رنگ سبز دارن که احساس آرامش رو در افراد به وجود میاره البته که در این بین نمیشه از زیبایی گیاهان آپارتمانی با برگ صورتی و یا حتی بنفش و رنگ های دیگه غافل شد چون اون ها هم میتونن همین تاثیر رو داشته باشن و به دکور خونه ی ما روح و نشاط ببخشن و اون رو زیباتر جلوه بدن.

البته که برای دکور و دیزاین خونه با گل و گیاه باید چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل رو بلد باشید تا بتونید به اون زیبایی که مدنظرتون هست برسید اون هم با یه هزینه ی بسیار کم و ناچیز. پس با این حساب میشه از خیلی از خواص گیاهان آپارتمانی بهره برد مثل زیبایی و تاثیر اون ها در دکور، مثل انرژی مثبتی که به جریان میندازن و حتی در بسیاری از موارد میشه از خاصیت تصفیه کنندگی اون ها هم بهره برد و اینطوری یه هوای تازه و تمیز رو مهمون ریه ها کرد. اما در این بین گیاهان همیشه حالشون خوب نیست که زیبایی ببخشن و در برخی از موارد دچار یه سری وضعیت های عجیب میشن مثل زرد شدن اون ها که این سوال رو پیش میاره که چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود که در این مقاله میخواهیم جواب های این چرا رو به همراه راه حل های اون عنوان کنیم، پس با ما همراه باشید.

چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود

چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود؟ رطوبتش کم یا زیاد شده

وقتی که میبینید که برگ های گیاهتون داره زرد میشه باید بلافاصله به دنبال دلیل این مشکل و درمان اون باشید که یکی از بزرگترین علل این مشکل آبیاری کم و یا بیش از حد اون هست در حالی که باید آبیاری کافی باشه یعنی نه کم و نه زیاد برای این که بدونید این مشکل وجود داره کافیه که انگشتتون رو تا دو بند انگشتت داخل خاک گلدون ببرید تا بفهمید که رطوبت خاک در چه حد هست و برای چک کردن رطوبت تنها به سطح رویی خاک نگاه نکنید چون طبیعتا این قسمت زودتر خشک میشه در حالی که لایه های پایینی میتونن هنوز مرطوب باشن.

پس در صورتی که بعد از این اقدام انگشتتون خشک بود ممکن هست که گیاه تشنه باشه و بهتره که براش زمانبندی دقیقی برای آبیاری داشته باشید و در صورتی هم انگشتتون مرطوب شد و خاک بهش چسبید امکان داره که پیاه رو بیش از حد آبیاری کرده باشید و باید سریعا این موضوع که ریشه پوسیده یا نه بررسی بشه که برای این منظور چون نمیشه ریشه رو از نزدیک دید بهتره که خاک رو بو کنید و در صورتی که بوی زنگ آهن داد یعنی امکان پوسیدگی ریشه وجود داره و باید برای مدتی به گیاه آب ندید تا کامل خاکش خشک بشه و بعد براش برنامه ی دقیقی از نظر آبیاری تنظیم کنید.

چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود

چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود؟ میزان رسیدن نور به اون ها رو بررسی کنید

یکی دیگه از دلایلی که باعث زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی میشه نرسیدن نور کافی به اون هاست البته که در صورت که خونتون زیاد نورگیر نیست و نمیتونید به صورت روزانه نور کافی رو برای اون ها تامین کنید تنها کافیه که گیاهتون رو هفته ای یه بار بیرون از خونه حالا جلوی پنجره و یا در بالکن قرار بدید تا بتونه نور کافی رو ذخیره کنه.

پس با این حساب واضح هست که در صورتی که گیاه شما بیش از حد توی سایه بمونه از اونجایی که برگ های اون نمیتونن از خواص نور خورشید بهره مند بشن کم کم شروع به تغییر رنگ و زرد شدن میکنن. در خصوص جابجایی گیاهان هم برای این که نور بهشون برسه این موضوع رو مدنظر قرار بدید که در صورتی که گیاه حساس باشه احتمال داره که آسیب ببینه چون طول میکشه که به مکان خودش عادت کنه و بهتره که در طول روز هم پرده ها کنار زده بشه تا نور به داخل بتابه.

چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود

چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود؟ مواد مغذی اون ها رو بررسی کنید

شاید خیال کنید که گیاهتون تمام مواد مغذی لازم رو که نیاز داره از خاک میگیره در حالی که یکی از علل زرد شدن برگ های گیاه میتونه کمبود مواد مغذی باشه که با بودنشون فتوسنتز امکان پذیره مثلا در صورتی که برگ های بزرگ تر گیاه شما زرد باشه و برگ های جدید اون سبز باشن این موضوع نشون دهنده ی این هست که گیاه از کمبود نیتروژن در خاک ناراحته و شما میتونید با استفاده از کود نیتروژن اون رو دوباره سرحال کنید. البته که نباید این کود رو زیاد استقفاده کنید چون ممکن هست که ریشه رو بسوزونید پس بهتره برای این موضوع مشورت فردی که واردتر هست رو داشته باشید.

چرا برگ گیاهان آپارتمانی زرد می شود

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها