|

گیاهانی که مناسب فضای بسته نیستن رو بشناس!/ چیزایی رو یاد میگیری که تا حالا نشنیدی!

حتما میدونی که همه گیاهان مناسب فضای آپارتمان نیستن. توی این مقاله با چندتا از گلهایی که مناسب فضای بسته نیستن آشنا میشی که تاحالا نمیدونست…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- گل ها و گیاهان هر فضایی رو دلنشین و سرزنده میکنن. نگه داری کردن از چند تا گلدون توی خونه یا محل کار، علاوه بر حس خوبی که در انسان ایجاد میکنه، به تصفیه و پاک کردن هوا هم کمک کرده و به فضا روح و انرژی میبخشه. این روزا اقبال مردم به نگهداری از گیاهان متنوع توی فضای خونه های آپارتمانی خیلی بیشتر از قبل شده و خوبه که اطلاعاتمون رو هم به همین نسبت بالا ببریم و گیاهان آپارتمانی رو انتخاب کنیم که با فضای خونه یا محل کار ما متناسب باشن. توی این مقاله چند تا از گیاهانی رو که مناسب فضای بسته خونه نیستن رو معرفی میکنیم. لطفا تا پایان مقاله همراه باش...

giahan10

یوکا

یوکا گیاه زیبایی هست که محبوب خیلی هاست. این گیاه دو گونه داره، گونه ای که مناسب فضای باز و بیرون هست و یک گونه دیگه که میشه از اون داخل خونه هم نگهداری کرد. موقع خرید یوکا حواستون باشه نوعی رو انتخاب کنین که مناسب فضای بسته آپارتمان باشه. نوع دیگه گیاه یوکا به نور خیلی زیاد و آفتاب نیاز داره. بیشتر خونه‌ ها و محل‌ های کار این ویژگی رو ندارن.

giahan8

درخت موز

درخت موز گیاهی زیباست که به هیچ وجه برای محیط آپارتمان مناسب نیست. این گیاه به رطوبت بالا و جریان هوای فضای باز نیاز داره و در محیطی که فاقد این ویژگی ها باشه از بین میره.

giahan9

گیاه بابا آدم

‌گیاه دیگه ای که برای موندگاری به رطوبت خیلی زیاد، نور مستقیم آفتاب و تهویه هوای خوب نیاز داره، گیاه بابا آدم هست. اگر دقت کرده باشین این گیاه در شمال ایران و در محیط باز شهری کاشته و نگهداری میشه. تحمل فضای خانه برای بابا آدم بسیار دشوار و نمیتونه عمر زیادی داشته باشه.

giahan7

سیکاس

گیاه سیکاس هم از اون دسته گیاهانی هست که به نور زیاد و آفتاب و همینطور تهویه هوای مناسب نیاز داره و اگر این شرایط براش مهیا نشه، از بین خواهد رفت. پس برای نگهداری در منزل دور این گیاه رو هم خط قرمز بکشین.

giahan6

پرنده بهشتی

یک گیاه فوق العاده زیبای دیگه که مناسب فضای بسته و آپارتمان نیست، گیاه پرنده بهشتی نام داره. این گیاه هم همانند گیاه بابا آدم نمیتونه فضای بسته آپارتمان رو تحمل کنه و متاسفانه در این شرایط از بین میره.

giahan5

بنت قنسول

گیاه بنت قنسول با برگ های رنگی و جذابش نیاز به رطوبت زیاد داره و مناسب مناطق شمالی ایرانه. پس اگر در مناطق خشک زندگی می کنین، این گیاه رو برای نگهداری در منزل خودتون خریداری نکنین.

giahan4

سرخس

گیاه سرخس، گیاهی چتری و زیباست که بومی نواحی استوایی هست. بنابراین این گیاه به رطوبت خیلی زیاد و دمایی بین ۱۵ تا ۲۲ درجه سانتی گراد نیاز داره. اگر این شرایط برای گیاه سرخس فراهم نشه ممکنه ضعیف بشه و از بین بره.

giahan3

گیاه کروتون

گیاه کروتون برای شادابی و طراوت به دمای نسبتا بالا و هوای گرم نیاز داره. در صورتی که دمای هوا به کمتر از ۱۵ درجه سانتی گراد برسه ممکنه برای گیاه کروتون غیر قابل تحمل باشه و از بین بره.

giahan2

گیاه مارانتا

گیاه مارانتا با برگ های خوش نقش و نگارش به محیطی گرم، مرطوب، با تهویه مناسب نیاز داره که نور غیر مستقیم اما زیادی داشته باشه. این گیاه در محیط خشک به سرعت از بین میره. پس از نگهداری گیاه مارانتا در منزل خودداری کنین.

giahan1

توی این مقاله با چند تا از گیاهانی که مناسب فضای بسته خونه نیستن، آشنا شدی. اینجا هم میتونی گیاهانی که مناسب فضای اشپزخونه هستن رو بشناسی و برای این فضا ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها