|

چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل / دکوره وجب به وجب خونت مهمه اینجوری سلیقه به خرج بده

در این مقاله در خصوص چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل براتون صحبت کردیم تا بدونید هر گلی رو برای کجا انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خیلی ها علاقمند به نگهداری از گل و گیاه در منزل هستن و یه جورایی این موضوع تبدیل به یه عادت در بین مردم شده و خصوصا که دیگه خبری از خونه های ویلایی و حیاط دار هم نیست این زیبارویان سبز پاشون رو به داخل خونه ها باز کردن که نه تنها میشه از زیبایی اون ها بهره برد حتی در بین اون ها یه سری از گیاهان آپارتمانی خوشبو وجود داره که با استفاده از اون ها میشه حال و هوای خونه رو عوض کرد و یه انرژی مثبت رو به جریان انداخت چون بوها خیلی مهم هستن و مشام ما روی اون ها حساسه و برامون حافظه ی بویایی ایجاد میشه.

البته که در این بین شاید شما برای خودتون یه سری عذر داشته باشید مثلا علاقمند به نگهداری از گل و گیاه باشید ولی وقت نگهداری از اون ها رو نداشته باشید که خب با توجه به مشغله های موجود در زندگی امروزه ی ما که اکثرا بیرون از خونه کار میکنیم یه موضوع طبیعیه ولی خب جایی برای نگرانی و تامل نیست چون گیاهان آپارتمانی بی دردسر هم در این بین وجود دارن که آبیاری منظم نمیخوان و حتی در صورتی که خونتون نورگیر بدی هم داشته باشه هم مقاومت میکنن و میتونن این شرایط رو تحمل کنن. حالا بریم سراغ موضوع امروز این مقاله یعنی چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل چون بالاخره فقط داشتن گل و گیاه مسئله نیست باید بدونید در هر قسمت خونه از چه نوع گیاهی استفاده کنید که زیبایی دکورتون رو بیشتر کنه. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل

چیدمان گیاهان آپارتمانی در پذیرایی

یکی از اصلی ترین فضاهایی که برای چیدمان گل و گیاه در منزل هر کسی بهش فکر میکنه سالن نشیمن و پذیرایی خونه هست که با وجود این که پر از وسیله هم هست از مناسب ترین و بهترین فضاها برای قرار دادن این زیبارویان محسوب میشه چون شما میتونید با قرار دادن گیاهان مختلف در گلدون های زیبا توی فضای پذیرایی دیزاین و دکور این قسمت رو به کلی متحول کنید و یه شادابیه منحصر به فرد بهش ببخشید. برای این منظور هم پیشنهاد ما رفتن به سراغ برگ انجیری و فیلودندرون هست که هر دو حسابی شیکن و به روز و میشه اون ها رو در گوشه های پذیرایی و یا نزدیک به اپن آشپزخونه قرار بدید.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل

چیدمان گیاهان آپارتمانی برای قسمت غذاخوری

داشتن گل و گیاه در کنار میز غذاخوری میتونه حس خوبی بهتون بده در هنگام میل غذا بنابراین بهتره که در قسمت غذاخوری و با توجه به نور فضا و چیدمان میز به سراغ استفاده از سانسوریا، برگ انجیری و یا اسپاتی فیلوم برید و البته که باید دقت کنید که گلدونشون ارتفاع داشته باشه برای این گیاه ها که قد گل ها اندازه ی صندلی ها باشه و با رشدشون حتی از اون ها هم بالاتر برن. در صورتی هم که میخواهید به سراغ استفاده از گلدون های رومیزی برید برای میز غذاخوری پیشنهاد ما برای این منظور رفتن به سراغ پیچک ها و پوتوس های مرمری هست.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل

چیدمان گیاهان آپارتمانی برای فضای بیرونی و درونی حمام و روشویی

در صورتی که حمومتون بزرگ و دارای نور کافی هست رفتن به سراغ گیاهانی که بومی مناطق گرمسیری هستن و از شرایط نگهداریشون میشه به نور کم و رطوبت بالا اشاره کرد، گزینه ی بسیار خوبیه چون میتونن دیزاین حموم شما رو بسیار خاص و رویایی کنن به همین دلیل پیشنهاد ما رفتن به سراغ گیاهان آبشاری و آویز مثل سرخس برگ شمشیری، آلوئه ورا و یا سانسوریا هست که خاصیت تصفیه کنندگی هوا هم دارن و میتونن هوای این فضاها رو هم تلطیف کنن و خب طبیعتا گزینه های مناسبی برای حموم و روشویی بشمار میان. برای این قسمت ها هم بهتره به جای این که از گلدون های معمولی استفاده کنید از گلدون هایی که دارای جنس های خاص تر مثل چوب و یا بتن هستن بهره بگیرید.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل

چیدمان گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه

 نوبتی هم که باشه نوبت قلب منزل شما یعنی آشپزخانه هست که میتونید زیبایی اون رو با گیاهان آپارتمانی بی نهایت افزایش بدید. بهترین گزینه از بین گیاهان برای این فضا اون هایی هست که نیازمند آبیاری منظم و زیاد هستن . بنابراین در صورتی که توی آشپزخونه ی خودتون فضای بزرگ و خالی دارید توصیه ی ما به شما نگهداری از لیراتا و فیکوس هست و برای این هم میتونید به سراغ گیاهان کوچکی مثل پوتوس و انواع ساکولنت ها برید که در فضاهای کوچک معجزه میکنن شما همچنین میتونید برای این فضا از گیاهان خوراکی مثل گشنیز و ریحان استفاده کنید.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها