|

فقط صاف بودن تابلو رو دیوار مهم نیست! / سرک کشیدن به خونه هایی که خاص تابلو میچینن

اگر شما هم قصد دیزاین دیوار خونه رو با تابلو دارید ولی نمیدونید برای کجا چی بزنید، پس حتما با این مطلب همرا بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا چیدمان و دکوراسیون خونه فقط به مبل و تلویزیونش نیست و اونچه که مکمل فضاست اجزای کوچیک تری هستند که شاید به چشم نیان و بگیم بود و نبودشون خیلی فرقی نداره، اما در واقع دقیقا بود و نبودشون فرق داره و میتونن محیط رو زیباتر و بولد تر کنند. مثلا یکی از این آیتم های مهم و موثر تابلو های دیواری می باشند که نه فقط خونه رو، بلکه هر جایی که باشن میتونن اون محیط رو خوشگل و خوشگل تر سازند. تابلو ها انواع مختلفی دارند و باید طبق یکسری اصول بر روی دیوار قرار بگیرند و در واقع اینکه هر تابلویی رو هر جا که دل تنگمون خواست بزنیم، اصلا حرفه ای و درست نیست.

فقط صاف بودن تابلو بر روی دیوار مهم نیست!

قطعا اینکه شما بدونید تابلو رو تو چه ارتفاعی باید بزنید و یا اینکه چقدر باید از سطح مبلمان و وسایل بالاتر باشن و باید اصلا چه سبک تابلویی کجای خونه قرار بگیره، همه و همه اهمیت زیادی داره. تابلو از اجزای اصلی دکوراسیون هر فضاییه که با رعایت اصولش میتونید یه نمای فوق العاده به اون فضا هدیه بدید. در ادامه با ما همراه باشید تا بینیم چه چیزای خوبی میتونیم یاد بگیریم.

چیدمان تابلو

کدوم دیوار ها واسه به آغوش کشیدن تابلو ها مناسب اند؟

قبل از اینکه تنها سلیقه خود را به کار گیرید، کمی هم به دیواری که قراره تابلو رو روش نصب کنید نگاهی بی اندازید. قطعا رنگ دیوار، کاغذ دیواری که داره، موقعیتش و البته وسایلی که زیرش قرار داره توجه کنید.

تابلوها برای ایجاد نقطه کانونی در اتاق و خانه کاربرد دارند. پس دقت کنید که بهترین انتخاب رو برای نصبشون داشته باشید تا دکوراسیونی ایده آل بهتون تحویل بدن. برای دیوارهای سفید رنگ دست شما در انتخاب طرح و نقش تابلو باز هستش، اما اگر دیواری دارید با کاغذ دیواری اونه از سبک شلوغ، اصلا نصب تابلو های پر از طرح و نقش رو پیشنهاد نمیدیم. چرا که قطعا تابلو حیف خواهد شد.

چیدمان تابلو

چیدمان تابلو

چیدمان تابلو با توجه به دیوار مورد نظر

بعضی وقتا محلی که ما برای نصب تابلومون انتخاب می کنیم تاثیر مستقیم داره روی سبک چیدمان تابلو ها. مثلا اگه خونه شما جوریه که پله داره و میخواین تابلو بالاش نصب کنین، استفاده از چیدمان اسپیرال، مستطیلی و یا خطی کاملا اشتباهه! مثلا راه درست اینه که بیاین و از قسمت بالای پلکان شروع کنید به تابلو چیدن و تقریبا همسو و موازی با پلکان ادامه بدید. البته تابلو ها باید تو فاصله ای مناسب نصب بشن و یه جورایی تو ارتفاعی نصب بشن که وقتی شما دارید از پله ها بالا یا پایین میاید بتونید تابلو ها رو ببینید و ازشون لذت ببرید تو شرایطی متعادل.

چیدمان تابلو

درصورتی‌ که یه دیوار کوچیک تو یک نبش خونه دارید و دلتون میخواد اون رو با چند تابلو پر کنید، سعی کنین بسته به سایز تابلوی مورد نظرتون از شش، نه و یا دوازده تابلو با تصاویری که به هم ارتباط دارند و زمینه‌ رنگی یکسانی دارند استفاده نمایید و با یه چیدمان مستطیلی ترجیحا عمودی، نمای جدید و دلبرانه ای به دیوار ببخشید.

چیدمان تابلو

به جهت نصب درست و اصولی تابلو تو خونه، تابلو ها باید بر اساس ابعاد دیوار انتخاب بشن و به طور مثال اگه یه دیوار بزرگ دارید قطعا نصب چند تا دونه تابلو فسقلی مناسب نیست و تو دیوار گم میشن. اگر هم برعکس دیور کوچیکه و یا سقف کوتاهه اصلا از تابلو هی بزرگ استفاده نداشته باشید.

از طرفی هم دیوار هایی که پنجره و پرده دارن به میزان کافی شلوغ هستند. بدونید که اگر اصرار بر نصب تابلو روی این دیوار ها رو دارید بدونید که باید با وسواس زیادی انتخاب کنید، وگرنه غیر این باشه نه تنها اون دیوار تزیین نشده بلکه تاثیر منفی هم داره.

چیدمان تابلو

تو چه ارتفاعی تابلو رو نصب کنیم؟

خب ارتفاع خیلی مهمه و قراره که شما به هنگام نگاه کردن بهش اذیت نشید. اگر تو فضاهای معمولی تابلو نصب می کنید تابلو رو کمی از قد خود بلندتر قرار بدید و اگر در قسمت میز ناهارخوری تابلو نصب میشه، بهتره که تابلو کمی پایین تر بیا تا به هنگام نشستن دیدنشون خیلی دشوار نشه. 

و یا مثلا اگر قراره تابلو تو قسمتی که مبلمان هست نصب بشه، بهتره که قسمت پایین تابلو بین 20 تا 30 سانتی متر از سطح بالای مبل فاصله داشته باشه. البته که این اندازه برای تابلو های با سایز معمولی هستند و ارتفاع تابلو به سایز تابلو هم بستگی زیادی داره.  

چیدمان تابلو

شیوه های تزیین تابلو رو دیوار

تزیین تابلو روی دیوار تنها به شکل خطی و ساده نیست، بلکه شما میتونید به اشکال مختلفی مثل تزیین دیوار در ابعاد و سایز های مختلف که حتی از نظر قیافه ای هم ربطی به هم ندارند استفاده نمایید. به نظر من تابلو ها بیشتر از یک تابلو میتون خلق اثر هنری داشته باشند. مثلا اینکه بیاین و از بیست سی تا تابلو استفاده کنید در حالی که نه تنها کوچیک و بزرگ هستند، بلکه حتی برخی شون مربع و مستطیل باشن و برخی شون دایره، اما چیدمانی درست و منطقی داشته باشند. با دیدن تصاویر تا به این جای مطلب احتمالا سبک و ایده های خوبی به دستتون اومده باشه …

چیدمان تابلو

چیدمان تابلو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها