|

6 تا از بهترین شگردهای تمیز کردن آشپزخونه تو تیک تاک / همه چی بلدی؟ اینارو ببین حظ کن

جدیدا تیک تاک داره یه ترفند خونگی های جذاب رو میکنه که میتونن خیلی جالب و موثر و البته عجیب باشن، پس احتمالا به امتحانش می ازه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زندگی و کار بار و حتی تفریحات آدما در حال حاضر با ده سال پیش به شدت متفاوت شده. مثلا تو تایم دهه هفتادیا از یه سن قابل توجهی به بعد گوشی به دست میشدن اما می بینیم که دهه هشتادیا و نودی ها حسابی ترکوندن و یک پس از دیگری سن گوشی دست گرفتنشون هی پایین تر رفت. از طرفی هم قطعا بچهای صده جدید جلوتر پیش میرن و خلاصه اینکه با ورود ترند شدن اینستاگرام و بعد هم تیک تاک، خیلی چیزها متفاوت شد. جالبه که تیک تاک این شبکه اجتماعی چینی حتی از اینستاگرام هم جلو زده و یکسری ترند سازی ها میکنه که از پس هیچکس بر نمیاد.

ترند های آرایشی، استایلی و حتی خونه داری هم داره و در اینجا میخوایم با اون دست از آیتمای کمک کننده در بخش خونه داری و آشپزخونه آشنا بشیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه بمونید. 

1- قاشق چوبی رو با آب جوش بشور و مثل روز اولش کن

اگه تو صفحه های خانه داری تیک تاک و یا اینستاگرام یه دور بزنید، احتمالا این روش رو دیده باشید و باهاش آشناییت داشته باشین.

معمولا همه ما قاشق های چوبی رو برای آشپزی داریم و قطعا همه ما هم این موضوع رو تجربه کردیم که قاشقمون با ادویه و یا به دلیل روغن کثیفیش موندگار شده.

شما دوست عزیز میتونید برای تمیز کردنشون، یه لیوان بزرگ آب جوش درست کنید و چند ساعتی قاشق و کفگیرهاتون رو درش قرار بدید. بعد اونا رو درآورده و با مایع ظرفشویی بشویید. با این شگرد، ۹۰ درصد آلودگی روشون از بین خواهد رفت و هوتوتو میشن.

Untitled

2- با جوش شیرین دوست شو که همه چیز رو پاک میکنه

وقتی شما جوش شیرین رو با مایعات اسیدی مثل سرکه و لیمو ترکیب می کنید، معجزه ای شگرف از تاثیر جوش شیرین رو روی نظافت خواهید دید. جوش شیرین سال‌هاست که به عنوان یه پاک ‎کننده طبیعی در فضا آشپزخونه استفاده میشه.

شاید هم ظرفشویی شما بوی کهنگی گرفته و جرم داره، دو یا سه تا لیمو رو از وسط قاچ کنید در قسمتای مختلفش قرار بدید. 

از طرفی هم روی لیموها و قسمتای فلزی ماشین لباسشویی جوش شیرین بپاشید. حالا یک دور ماشین رو روشن کنید تا هرچی بو و آلودگیه از بین بره.

Untitled

3- میدونستی فوم ریش تراش لکه های سمج رو محو میکنه؟

میدونستید فوم ریش‌ تراش یکی از کاربردی ترین لکه بر های دنیا محسوب میشه و این چیزی که خیلیا تو ماه های اخیر در تیک تاک یا گرفتن و واقعا هم موثره.

شاید شما توی خونتون بچه ای شیطون دارید که دائما ممکنه دست کثیفش به جایی بخوره و یا اینکه دستمال هایی که ازشون استفاده می کنید با لکه سس و روشن مورد عنایت قرار گرفتن، خب در اینجا فقط کافیه تا کمی فوم روشون بریزید و چند دقیقه ای صبر کنید. حالا میتونید با آب ولرم آبکشی کنید و حالشو ببرید از تمیزیش.

Untitled

4- با این ترکیب اختراعی همه جای خونه رو برق بنداز

این ترکیب، به عنوان یه شیشه پاک کن خونگی کار میکنه که میتونید به غیر از آشپزخونه، هر جای دیگه ای که دلتون میخواد هم ازش استفاده کنید. روغن زیتون، آب، سرکه سفید و دو قطره مایع ظرفشویی و ده قطره روغن معطر (مثلا مثل رزماری) رو مخلوط کنید. حالا از این ترکیب با یه دستمال که باهاش گردگیری می کنید بر روی یخچال، کابینت‌ها و البته وسایل برقی بکشید و از تمیزیشون لذت ببرین.

5- بوی ناجور سینک و لوله رو با دهان شویه از بین ببر

دیدین بعد ظرف شستن ممکنه یه بویی توی سینک بپیچه؟ میخوای از شرش خلاص شی؟ برای خلاص شدن از بویی که بعد از ظرف شستن تو آشپزخونه میپیچه، از دهان‌شویه استفاده کنید. اگر سینک شما هم بوی بد یمیتده میتونید دهان شویه داخلش بریزید و اجازه بدید تا مواد‌ آنتی باکتریال کار خودشون رو انجام بدن. ناگفته نمونه که از این ترفند میتونید برای چاه ‎های حمام و دستشویی هم استفاده کنید.

Untitled

6- سینی چرب رو با سیب زمینی و نمک بشور

یه ترفند جالب و جذاب دیگه تو تیک تاک هست که انگاری معجزست! اگه سینی‌ های خیلی روغنی و چرب هستند، یا شاید هم تیکه های غذا بهشون چسبیده و هیچ جوره جدا نمیشن، بهتره که به جای اسکاچ از یه تیکه سیب زمینی کمک بگیرید. فقط کافیه تا کف سینی رو یکم نمک بپاشید و سیب‌ زمینی خام رو روی آن بکشید. جالبه که چربی های هزار سال مونده و کثیفی های کهنه تا حدود خوبی با این روش از بین خواهند رفت.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها