|

اپن خز شده از این سبک جزیره آشپزخونه بزن بشی خونه خفنه فامیل / جزیره کی انقدر دلبر شد

جزیره آشپزخونه یکی از آیتمای جذاب و پر استفاده ای محسوب میشه که تو چند سال اخیر خیلی مورد استقبال قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون واسه خونه خیلی مهمه. از طرفی هم به جز وسایلی که بهشون چیدمان میکنیم و به عنوان دکور میدونیمشون، فضا ها مختلف تو خونه هم اهمیت بالایی دارند. مثلا شما فرض کنید که اصلا آشپزخونه وجود نداشته باشه! اونوقت چی میشه؟ نیمی از خوشگلیه خونه محو افق خواهد شد چرا که شما وقتی وارد یه خونه ای میشید درست بعد از هال و پذیرایی اونچه که چشمتون رو میگیره، آشپزخونه اون خونه هستش که زیبایی و یا زشتیش نگاتون رو درگیر میکنه. اما خود آشپزخونه هم از چه چیز هایی تشکیل شده؟ قطعا 70 درصد از کابینت ها! این کابینت ها هستند که تعیین نمی کنند که ایتن فضای خدماتی شما بشه یه محیط دلبرانه و زیبا و یا بشه فضایی که چندان قشنگ نیست چرا که حالا ممکنه مدل و یا رنگ کابینت هایی ناجالب داشته باشه.

جزیره آشپزخانه

اما چند سالی میشه که فضایی به عنن جزیره آشپزخونه ترند شده. اوایل غریب تر بود و حالا می بینیم که برای عموم مردم یه فضای عادی به شمار میاد و خیلیا هم ازش استقبال کردند. در واقع میشه گفت ترندی بیهوده نبود و برای خیلی از خونه ها خوشگلی و کاربرد به همراه داشت. 

اصلا جزیره چی هست؟

خب همونطور که جزیره در وسط اقیانوس قرار داره، این جزیره هم در وسط آشپزخونه گذاشته میشه و کاربرد های بسیاری داره. در واقع جزیره یه کابینت و پیشخوان مستقل محسوب میشه که شما هر جور که دلتون میخواد میتونید باهاش رفتار کنید. براش کشو های مختلفی بزاری و تزئیناتی منبت کاری شده براش در نظر بگیرید و حتی می تونید از این قسمت برای قرار گیری سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز استفاده نمایید. و یا شاید هم از این قسمت به عنوان میز ناهار خور بهره بگیرید که خب ممکنه ابتدا فکر کنید این فضا فقط یه حرکت نمادین جاگیر هستش، اما با وجود این مزایا می بینید که اینچنین نیست و خیلی هم کاربردی و جذاب میشه مخصوصا که اگه آشپزخونه بزرگ باشه و بشه مدلی خاص بهش داد.

جزیره آشپزخانه

جزیره میتونه تا چه ارتفاعی بالا باشه؟

قطعا ارتفاع برای این کابینت اهمیت زیادی داره. بهترین ارتفاع برای جزیره آشپزخونه 90 سانتی متر می باشد، اما خب اگر قصد این رو دارید که رو این فضا کار انجام دهید باید 70 تا 75 سانتی متر در نظر داشته باشید و از اون طرف هم بهترین ارتفاع برای غذا خوردن و ساخت محلی صمیمانه، ارتفاعی هستش که کف نشیمن صندلی شما داره اما 30 سانت بالاتر. اینجوری آسایش شما فراهم خواهد شد.

فراموش نکنید که بیشتر جزیره های آشپزخونه در دو نوع ثابت و غیر متحرک هستند، اما نمونه های متحرکی از اونها وجود داره که زیرشون چهار چرخ قرار گرفته تا به هنگام نیاز، شما بتونید جزیره رو جابجا کنید که خب معمولا از این نمونه های متحرک برای آشپزخونه های کوچیک تر استفاده شود.

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخونه و مدل های متنوعش

این جزیره ها تنوع خوبی دارند و در اشکال مختلف ساخته میشن که معمولا به شکل مربع یا مستطیل در وسط آشپزخونه قرار میگیرند و در بعضی از نمونه ها هم به شکل ال مانند می باشند که فضا رو برای پذیرایی و شستشو آسونتر خواهند کرد.

البته نوع دیگری از شکل جزیره وجود دارد که به شکل حرف T انگلیسی و یا منحنی می باشد و شما با توجه به سلیقه و کاربردی که ازش انتظار دارین، نمونه دلخواهتون رو میتونید خریداری کنید و یا سفارش بدید و برای آشپزخونه شما بسازند.

معایب جزیره چیا میتونه باشه؟ مگه عیبی هم داره؟

بله جزیره آشپزخونه در کنار مزایای بسیاری که داره معایبی هم داره که میشه به این موضوع اشاره داشت وقتی شما تو آشپزخونه جزیره دارید و به خصوص اینکه سینک یا گاز روش تعبیه کرده اید، در صورتی که کمی ظرف تو سینک باشه و یا کمی وسیله روی جزیره قرار بگیره، احساس شلوغی و به هم ریختگی به کلیت آشپزخونه خواهد داد و این خطای دید رو ایجاد میکنه. چرا که جزیره وسط فضا قرار داره و میتونه چنین حسی رو القا کنه.

جزیره آشپزخانه

واسه آشپزخونه کوچیک چه مدل جزیره ای مناسبه؟

زمانی که تصمیم گرفتین برای آشپزخونتون جزیره تهیه و نصب کنید، سعی داشته باشید که حتما با مدل کابینت هایی که تو آشپزخونه شما قرار داره کاملا هماهنگی و مطابقت داشته باشه و حتی رنگ و جنس اونها هم با دیگر کابینت ها همخونی داشته باشن. چرا که در غیر این صورت جزیرتون مثل یه وسیله اضافی تو آشپزخونه به حساب میاد و جلوه جذابی هم نخواهد داشت. 

بهترین کاری اینه که تو آشپزخونه هایی که قراره جزیره قرار بگیره از کابینت هایی که عمق کمتری دارن استفاده بشه تا کابینت هایی که دور تا دور آشپزخونه هستند خیلی فاصله زیادی از دیوار نداشته باشند و یه ظاهر خوشگل به خونتون هدیه بدن.

جزیره آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی