|

کناف سقفی آشپزخونه میتونه قیافه رو مد 2024 بهت بده / به عنوان چراغ خواب هم عالین

اگر دلتون یه تغییر زیبا و دلبران برای دکوراسیون آشپزخونتون میخواین، ما به شما کناف سقفی رو پیشنهاد میدیم که ظاهری بسیار متفاوت داره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خونه واسه خونواده خیلی مهمه و از طرفی هم آشپزخونه قلب خونه به حساب میاد چرا که اگه این فضا تو هر خونه ای لنگ بزنه، قطعا اون خونه از پا میوفته. آخه میدونید که آشپزخونه یه فضای خدماتی محسوب میشه که درش خیلی از کارها انجام میشه و از طرفی هم خودش نیاز به رسیدگی داره. مثلا تو این فضا آشپزی میکنیم و شستشو و انواع کار ها وجود داره، اما از طرفی هم باید خود آشپزخونه شستشو و تمیز کاری بشه تا بتونه ادامه بده! وگرنه تبدیل میشه به یه فضای نه چندان قابل تحمل!! البته که فقط نظافت نیست که تو ای فضا مهمه و اونچه که تو اولی دید بعد از هال و پذیرایی به چشم میاد آشپزخونه هستش.

به همین علت میشه گفت خوشگلی و دیزاینش هم به شدت اهمیت داره. آشپزخونه درست به مانند هال و پذیرایی نیاز به فرش داره، دیوار و سقفش نیاز به دیزاین داره و لوستر میخواد و مبلمان نیاز داره. شای بگین بابا مگه سقف آشپزخونه هم خوشگلاسیون میخواد که خب باید بگیم بله میخواد و تو چند سال اخیر هم استفاده از کناف به شدت ترند شده. البته که کناف بیشتر تو ایران ما بولد شد و مورد توجه قرار گرفت چرا که ما ایرانی ها اصولا علاقه مندیم به تجمل و جزئیات. کناف هم با دیتیل بخشی به سقف یه نمای خوشگل بهمون تحویل میده.

حالا اصلا کناف چی هست؟ 

قدیم ندیما بیشتر از رنگ‌ آمیزی و نقاشی و البته گچ‌ بری‌ های برجسته و بزرگ روی دیوارها و سقف خونه ها به جهت زیبایی استفاده می کردند، اما حالا می بینیم که طراحی‌ های مختلفی بر روی سقف کاذب منازل انجام میشه که خیلی جذابن و دارای اهمیت. استفاده از سقف کناف یکی ازروش‌ های تغییر دکوراسیون و هماهنگ‌ سازی سقف با اجزای دیگه خونه محسوب میشه که خب استفاده از سقف کناف میتونه به زیباسازی و طراحی مدرن در سقف کمک کنه.

Untitled

در مجموع میشه گفت کناف های سقفی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم میشن. تو سقف های که کناف متحرک هستش پنل ها میتونن جدا بشن ولی تو سقف هایی که کناف درشون وجود داره این امکان نیست و ثابت می باشند. سقف‌ های کناف ثابت نیز به دسته تقسیم میشن که طرح دار و ساده هستند.

سقف کناف ساده

تو نوع ساده سقف کناف همون سقف‌ های ساده بدون درز کار میشن. در این سبک از سقف کناف‌ ها شما میتونین سقف رو دقیقا بعد از نصب رنگ آمیزی کنین. این سقف‌ های کناف ساده تو انواع اشکال هندسی نیز موجود هستند.

Untitled

سقف کناف طرح‌ دار

خب مدل طرحدار این کناف سقف ها به نسبت ساده هاشون زیبایی بیشتری دارن و معمولا هماهنگ با بقیه قسمتای خونه طراحی و اجزا میشن. البته ناگفته نمونه که برای طراحی و پیاده‌ سازی سقف‌ های کناف نیاز به مهارت و دانش خاص هستش.

مزایای استفاده از سقف کناف چیه؟

جدا از اینکه استفاده از کناف سقف باعث صرفه جویی تو زمان و هزینه میشن، مزایای دیگری هم دارد که میشه به موارد زیر اشاره نمون:

- انعطاف بالایی که دارن باعث میشه در مقابل زلزله مقاومت نشون ندن.

- کناف دارای اتصالاتی هستش که باعث بالا رفتن ایمنیش میشه.

- به دلیل ساختار سادش اجرای سریع‌ تری هم داره.

- اگه به شکل اصولی نصب بشه عایق حرارتی خیلی خوبی میتونه باشه.

- رنگ پذیری به شدت خوبی داره.

- این کناف ها در مقابل آتیش سوزی و رطوبت هم مقاوت بالایی داره.

- مصالحی که در سیستم کناف استفاده شده تا ۷۵ درصد قابل بازیافت هستش.

download

اما معایب سقف کناف!

البته که سقف کناف همونطور که مزایای بسیار زیادی داره، خب دارای معایب اندکی هم هستش. البته اغلب این عیب ها در صورتی که اجرای صحیح داشته باشن و از مصالح مرغوب هم استفاده بشه قابل پیشگیری هستند.

- اگر سقف کناف به دست افراد غیر متخصص و به روشی غیر اصولی انجام بشه، میتونه مشکلات و خسارت‌ هایی مثل ریزش سقف رو به بار بیاره.

- صفحات کناف مقاومت زیادی در مقابل ضربه نداره.

- اگه تو اجرای این حرکت از مصالح بی‌ کیفیت استفاده بشه ممکنه متاسفانه بعد از مدتی شاهد ترک خوردگی‌ هایی تو سقف باشیم.

download (1)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی