|

چه بدبختی داریم با این چربیای دیوار پشت گاز / راه تمیز کردنشو بلد نیستی که یادت میدم

اگر شما هم از پاک کردن چربی دیوار پشت گاز عاصی شدین و نمیدونین با چی تمیزش کنین، پس حتما با این مطلب همرا بشید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- آشپزخونه عضوی به شدت مهم تو خونه به حساب میاد، چرا که خب هم کاملا خدماتی محسوب میشه و هم اینکه خوشگلاسیونش در نمای کلی خونه خیلی اهمیت داره و بولد میشه. اما همونطور که گفتیم این فضا به دلیل اینکه خب خدماتی هستش و دائما درش آشپزی و شستشو و تمیز کاری ها انجام میشه، خب خودش هم کثیف میشه دیگه. مثلا شما میاین یه غذا درست کنین کل گاز و دیوار پشت گاز روغنی میشه و نتیجه ای جز چرب شدن اطراف ماهیتابه ای که توش سیب زمینی جان رو سرخ می کنید نمی بینید. قطعا تمیز کردن خود آشپزخونه مثل گاز و یخچال و سینک ظرفشویی و کف و دیوارا و … خودش یه پروسه خت به حساب و حتی گاهی سختیش اونقدری میشه که نمیدونی با چی و چجوری تمیزشون کنی تا مثلا این چربیای لعنتی کنده بشن و اون فضا به روز اولش برگرده.

قسمت دارک قضیه هم اونجایی میشه که کاشی ای پشت گاز شما از این مدل صاف های ساده نباشن و مثلا سنگ کاری شده باشه که خب میدونی طرح سنگ بالا پایین داره و از نظر سطحی صاف نیست و چربی میتونه اون لا به لا هم بینه و بعد از مدتی دیگه تمیز کردنش واقعا سخته.

اما نگران نباشید چرا که قراره تو این مطلب یاد بگیریم چجوری میش با ترفندای خونگی از شر این مشکل راحت شد و به نتیجه دلخواه رسید. پس همراه ما بمونید.

Untitled

چجوری میشه با ترفندای خونگی از شر چربی آشپزخونه راحت شد؟

- مثلا موم شمع یکی از راه های به شدت ساده ای هستش که شما میتونید موم شمع رو بر روی دیوار پشت گاز و یا هر جایی که چربی چسبیده بزنید و سپس تمیز کنید.

- از طرفی هم سرکه یکی از پرکاربردترین راه های رسیدن به تمیزی هستش که برای خیلی جاها ازش استفاده میشه و نتیجه خوبی هم داره. در اینجا باید مخلوطی از آب و سرکه به نسبت 1 به 2 درست کنید و سپس پارچه ای رو به این محلول آغشته کنید و لکه ها رو به خوبی پاک کنید. همچنین سرکه یکی از راه های مناسب بیا پاک کردن چربی از روی کابینت نیز هست. 

- یه روش مقرون به صرفه هم وجود داره و اون این که شما میتونید با استفاده از آب برنج چسبناک و ریختنش بر روی اجاق گاز و یا دیواری که چربه کمی صبر کنید و در نهایت نیز با پارچه اونها رو پاک کنید و تمام.

6-simple-tricks-for-cleaning-kitchen-tiles-1024x682

- اگر لکه چربی ها خیلی غلیظ و ناجور نیستند میتونی با استفاده از جوش شیرین و کمی آب یک خمیر نرم که نه شل باشه نه سفت بسازید و توسط یک اسفنج اونها رو به خوبی پاک کرده و به قوی بودنش در تمیز کنندگی پی ببرید.

مگه روغن میتونه روغن رو از بین ببره؟

- همه ما تو خونمون قطعا روغن های گیاهی رو داریم. اما سوال اینجاست که میدونستید این روغن ها میتونن لکه های روغن رو هم از بین ببرند؟ بله اگه نمیدونستید بدونید! این روش رو میشه به عنوان " پاک سازی روغن" اسم گذاری کرد. یه دستمال کاغذی بردارین و یکم روغن گیاهی روی اون قسمت چرب و دیوارها بریزید. در نهایت می بینید که این روغن ها به طور موثر به شما در تمیز کردن لکه های روغن کمک خواهند کرد.

Untitled

- نمک یکی دیگه از موارد قابل دسترس هستش که تو همه خونه ها پیدا میشه. نمک از چاشنی های اصلی و روزمره شما و غذاهاتون به شمار میاد. پس چرا ازش در پاک کردن چربی های آشپزخونه کمک نمیگیرید؟ یکم نمک بر روی لکه های روغن بریزید و اجازه بدین خیس بخوره. البته این راه برای اجاق گاز کاربرد داره و بعد از اون کمی محلول بوراکس یا محلول سرکه رو روی منطقه اسپری کرده و با استفاده از یک اسفنج و یا پارچه مرطوب اونهارو پاک کنید. ناگفته نمونه که نمک رو با الکل به نسبت 1 به 4 ترکیب و روی لکه های روغنی بزنید.

Tips-for-Cleaning-grease-stain

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها