|

گل هایی که زود رشد می کنند / اینا بعد چند ماه میشن قد خودت و نگاشون کنی دلت قنج میره

در این مطلب اون دسته از گل هایی که زود رشد میکنند براتون معرفی کردیم که میتونید از بین اون ها گیاه برای نگهداری انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- داشتن گل و گیاه در منزل میتونه باعث جریان پیدا کردن انرژی مثبت بشه که البته بعضی از اون ها خیلی موثر تر هستن در این راستا که بهشون گیاهان دفع کننده ی انرژی منفی میگن و حتی شاید براتون جالب باشه که میگن یه سری از گیاه ها رو به علت بدیمنی بهتره که توی خونه نگه ندارید بنابراین هر گیاهی برای خودش یه خاصیت و شرایط نگه داری داره که اون رو خاص و منحصر به فرد میکنه مثلا یه سری از گیاه ها در مقابل کم آبی حسابی مقاوم هستن، یه سری هاشون رو نباید جلوی نور مستقیم خورشید گذاشت، یه سری هاشون عاشق نورن و از سایه بدشون میاد و... که همین تفاوت ها باعث شده هر گیاهی ویژه بشه که حالا در این مقاله میخواهیم درباره ی یه عده ی خاص اون ها یعنی گل هایی که زود رشد میکنند براتون صحبت کنیم.

مسلما همه ی ما وقتی تصمیم به نگهداری از گل و گیاه میگیریم و میخواهیم که یه فضا از خونه رو به اون ها اختصاص بدیم دوست داریم که گل و گیاهامون به زودیه زود رشد کنن و بزرگ بشن و با بزرگ شدنشون زیبایی بینظیری به محیط اطرافشون ببخشن ولی خب در برخی از مواقع این امکان اونقدرا راحت فراهم نمیشه و بعضی ها ناامید میشن و به نظرشون رشد گیاهشون اونطور که در نظرشون بوده نیست که خب این یعنی سراغ گل و گیاه اشتباهی رفتن چون در بین تنوع بسیار گیاهی یه سری از گل هایی که زود رشد میکنند وجود دارن که مناسبه افراد کم صبر هستن که حالا در ادامه اون ها رو بهتون معرفی میکنیم.

گل هایی که زود رشد میکنند

پتوس از گل هایی که زود رشد میکنند

در صورتی که توی محلی که مایل به نگهداری از گل و گیاه هستید مثل یه گوشه از خونه و یا دفتر کارتون نور به مقدار زیاد وجود نداره و بیشتر سایه هست پیشنهاد ما به شما نگهداری و پرورش پتوس هست چرا که این گیاه زیبا در خصوص نور سختگیر نبوده و نیازی به این که اون رو برای دریافت نور جابجا کنید وجود نداره.

همچنین از مزیت های بسیار فوق العاده ای که پتوس داره میشه به تصفیه کنندگی بینظیر هوا توسط اون اشاره کرد که میتونه هوای اطرافش رو از ترکیبات کربنی پاک کنه. در صورتی که شرایط نگهداری از پتوس مناسب باشه این گیاه میتوه توی چند ماه شصت سانتی متر رشد کنه و شما ر با گل های چشمگیر و زیبایی که میده غافلگیر کنه و در صورتی که نوع کوچیک این گیاه رو تهیه کنید میتونید شاهد رشد خوب و سریع اون توی گلدون باشید.

گل هایی که زود رشد میکنند

سر نیزه ای از گل هایی که زود رشد میکنند

اسم علمی این گیاه سینگونیوم پودوفیلوم هست که توی ایران به سر نیزه ای معروفه و میشه اون رو در دسته ی گیاهانی که زود رشد میکنن قرار داد. این گیاه دارای برگ های قلبی شکل هست که از چند شاخه منشعب میشن و بسیار زیبایی خاصی به اون میبخشن و همچنین دارای رنگ های متنوعی مثل سبز، سفید و یا صورتی هستن. البته که اون دسته از این گیاه که رنگی هستن نیازمند دریات نور بیشتر هستن که باید به این نکته در هنگام تنظیم جای اون دقت کنید ولی انواع سبز رنگ اون اونقدرا نور نمیخوان. 

یکی از خوبی های این گیاه اینه که شرایط نگهداری آسونی داره و هر کسی که حتی تا به حال گل و گیاه نگه نداشته هم میتونه اولین تجربش رو با این گیاه آغاز کنه. این گیاه هم در تصفیه کنندگی هوای اطرافش بسیار قابل هست. از نکاتی که باید در نگهداری از اون بهش دقت کنید اینه که سرنیزه ای بی نهایت رطبت رو دوست داره بنابراین بهتره که محیطش مرطوب باشه و یا توسط اسپری این رطوبت رو براش فراهم کنید.

گل هایی که زود رشد میکنند

فیلودندرون از گل هایی که زود رشد میکنند

این گیاه زیبا و خاص رو هم میشه در گروه اون دسته از گیاهانی که رشد سریع و برق آسا دارن قرار داد که قادر هست که مدت زیادی رو توی خونه زندگی کنه و به سادگی به رشد خودش ادامه بده اما بهتره که برخی از اوقات این گیاه رو بیرون از خونه و زیر نور مستقیم خورشید قرار بدید تا شارژ بشه. در خصوص نگهداری داخل منزل هم باید بگیم که این گیاه توی محیطی که دارای نوی متوسط و یا زیاد هست میتونه قرار بگیره به شرطی که نور خورشید مستقیم بهش نخوره و همچنین در خصوص آبدهی هم نباید زیاد آبیاری بشه.

گل هایی که زود رشد میکنند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها