|

فرش برای راهرو باریک / اگه راهروتون مثل تونل وحشت میمونه با این مدلا میشه دالان بهشت

در این مقاله میخواهیم در خصوص فرش برای راهرو باریک بهتون راهنمایی کنیم که میتونید با دونستن این نکات یه انتخاب بهتر داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- ما ایرانی ها دوست داریم که در هر قسمت از خونه فرش پهن کنیم البته که این روزا در بین نسل جوون این موضوع داره کمرنگ میشه ولی خب شما موافق این هستید که پاتون رو روی زمین گرم و نرم بذارید و یا روی زمین خشک و سرد؟ اگه یه ذره جون دوست باشید مسلما گزینه ی اول انتخاب شما خواهد بود! حالا در این بین یه سری از فضاهای خونه هستن که خیلی ها شاید اون رو پرت بدونن مثل راهروی بین اتاق ها و یا راهرو ی ورودی و به دلیل این تفکر برای زیبایی اون هیچ کاری نکنن در حالی که شما میتونید با فرش های مناشب این مکان ها رو به زیبایی هر چه تمام تر تزئین کنید و در همین راستا ما میخواهیم در خصوص فرش برای راهرو باریک براتون صحبت کنیم.

علاوه بر زیبایی یه خوبیه دیگه ای که فرش برای راهرو باریک داره این هست که در صورتی که میخواهید شبونه برید و به یخچال دستبرد بزنید صدای پاهاتون شنیده نمیشه چرا که فرش این لطف رو میکنه و صدای راه رفتن شما رو تو دل خودش میبلعه. اما از اینا مهم تر این هست که شما میتونید راهروی وردوی خونتون رو که در وهله ی اول به چشم هر کسی میاد با فرش زیبا و مزین کنید چرا که بعضی ها در این بین اصلا به این موضوع توجه نمیکنن ورودی خونشون مثل زندونه و وقتی میرسه به پذیرایی تازه مثل قصر میشه خونه که این تضاد بین دو فضا در یک خونه اونقدرا جالب نیست. حالا در ادامه بریم برای دونستن ویژگی های فرش برای راهرو باریک و دیدن مدل های جدید اون.

فرش برای راهرو باریک

ابعاد مناسبی که فرش برای راهرو باریک باید داشته باشه

اولین نکته ای که در خصوص فرش مناسب برای راهرو باید به اون توجه کنید ابعاد فرشتون هست؛ این روزا فرش های راهرویی رو در ابعاد متنوع و مختلف تولید میکنن و شما باید قبل از این که اقدام به خریداری اون کنید شیوه ی تزیین راهرو رو با فرش رو مشخص کنین؛ مثلا شاید علاقمند باشید که راهروی بلند و باریکتون رو به کمک یه فرش کناره پر کنین البته که فرش های گرد هم برای ورودی خونه و یا پیچ راهروها میتونن انتخاب مناسبی باشن و یا شاید قصدتون این باشه که جلوی در اتاق ها پادری بندازید و بقیه ی راهرو رو فرش کنید.

فرش برای راهرو باریک

خیلی از افراد اندازه ی فرش مناسب راهرو رو جوری انتخاب میکنن که فرششون چندین سانتیمتر از راهرو کوچکتر باشه و این موضوع باعث میشه که در صورت کوچک بودن رارهرو فضای اون بازتر و بزرگتر دیده بشه. یکی از محبوب ترین ابعداد انتخابی برای فرش راهروهای کوچیک یه قالیچه به اندازه ی یک متر در یک و نیم متر هست و توی این اندازه و ابعاد یه عالمه فرش متنوع و زیبا وجود داره که شما میتونید با کمک اون ها فاصله ی بین اتاق های خواب رو خیلی راحت بپوشونید. در صورتی هم که راهروتون بلند هست میتونید به سراغ فرش هایی که طول سه یا چهار متری به همراه عرض یک متری دارن برید.

در صورتی هم که اندازهد ی راهروی شما با این ابعاد هماهنگی نداشت یا باید به سراغ فرش های راهرو که رولی هستن برید و یا سفارشی سازی کنید که گزینه ی دوم گرون درمیاد و همون اولی انتخاب بهتریه و بعد از متر کردن راهرو میتونید به فروشنده اندازه ی اون رو بگید و معمولا بعد از سر دوزی فرش اون رو تحویل بگیرید.

فرش برای راهرو باریک

فرش برای راهرو باریک مدرن بگیریم یا کلاسیک؟

بعد از این که اندازه و ابعاد فرش مناسب راهرو تون رو پیدا کردید حالا مسئله ی طرح فرش برای این فضا مطرح میشه که برای این موضوع باید به حالت دکلی دکوراسیون خونتون توجه کنید؛ یعنی دیزاین خونتون چه جوریه؟ بیشتر از آیتم های کلاسیک توی خونتون استفاده کردید و یا یه خونه و زندگیه مدرن برای خودتون درست کردید؟ بعد از جواب به این سوال میتونید با توجه به این سوال به سراغ انتخاب طرح فرش مناسب برای راهرو برید و خب کارتون اونقدرا هم سخت نخواهد بود چون توی راهرو ها اونقدار وسیله نیست که خیلی در تلاش باشید تا با فرش ست باشن.

در صورتی که شما علاقمند به مدل های کلاسیک باشید و خونه هم یه دیزاین کلاسیک داشته باشه میتونید در بین فرش ها به سراغ گبه های سنتی، گلیم و فرش هایی برید که طراح های سنتی و در عین حال جذاب دارن. از تفاوت های اصلی که بین جاجیم و گلیم وجود داره میه به ارتفاع خاب اون ها اشاره کرد به این صورت که گلیم ارتفاع خاب و ضخامت بیشتری داره در حالی که جاجیم به خاطر ضخامت کمترش پرز هم نمیده. در صورتی هم که خونه ی شما دارای دکوراسیون مدرن هست میتونید از فرش های فانتزی و سه بعدی برای راهروهاتون استفاده کنید که به طور معمول دو تا سه رنگ بیشتر ندارن و به همین علت 500 شونه هستن.

فرش برای راهرو باریک

رنگ فرش برای راهرو باریک باید چطور باشه؟

بعد از این که طرح مورد نظر برای فرش راهروتون رو انتخاب کردید حالا نوبتی هم که باشه نوبت رنگ مناسب برای فرش این فضا میرسه که میتونید اون رو با توجه به رنگ دیوارها، رنگ کفپوش و رنگ تابلوها انتخاب کنید و در صورتی که وسیله ی دیگه ای هم بود که در نزدیک فرش بود رنگ اون رو هم در نظر بگیرید و برای این که فضا رو بزرگتر نشون بدید میتونید از رنگ های روشن مثل کرم هم استفاده کنید.

فرش برای راهرو باریک

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها