|

برای گوشی چه رمزی بذاریم؟ / هر کی بخواد بازش کنه خون و کف قاطی میکنه درازکش میفته!

در این مقاله به این موضوع که برای گوشی چه رمزی بذاریم پرداختیم که شما میتونید با دونستن یه سری راهکارهای این مطلب سخت ترین رمزها رو بسازید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه لحظه به دنیایی بدون گوشی های هوشمند فکر کنید واقعا میتونه وحشتناک باشه حتی اون دوره ای هم که گوشی ها دکمه ای بودن باز هم حوصله سر بر بود چرا که این روزا خیلی از کارهای ما گره خورده به گوشیامون و حتی خیلی از ما ها از طریق این گوشی ها کسب و کار خودمان رو میچرخونیم و یا در هر لحظه و هر زمانی میتونیم یه عالمه خرید ضروری که لازم هست بریم از سوپر مارکت و یا بازار انجامشون بدیم رو با چند تا کلیک ساده توی گوشی انجام میدیم که این واقعا بینظیره و یه جور صرفه جویی در زمانه ولی به این هم فکر کنید که گوشی به عنوان یه وسیله ی شخصی حاوی یه عالمه اطلاعات از ماست و مسلما خیلی هامون علاقه ای نداریم که این اطلاعات به دست کسی برسه بنابراین چاره چیه؟ برای گوشی چه رمزی بذاریم که این اتفاق نیفته؟

اصلا یه لحظه فکر کنید که امکانی برای پسوورد گذاشتن روی گوشیامون وجود نداشت اون موقع چی؟ احتمالا شنیده باشید که یه عده به شوخی هم که شده میگن اگر مردن گوشیشون رو هم باهاشون خاک کنن به قدری این وسیله ی کوچیک ولی عجیب تو زندگی ها و رازهای ما ورود کرده بنابراین عادیه که این سوال به ذهن خیلی ها مون برسه که برای گوشی چه رمزی بذاریم که کسی نتونه به اون دسترسی پیدا کنه و بازش کنه حالا این فرد فضول میتونه هر کسی باشه حتی یه دزد که گوشیمون رو دزدیده! بنابراین در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید که میخواهیم در خصوص این سوال که برای گوشی چه رمزی بذاریم بیشتر براتون صحبت کنیم.

برای گوشی چه رمزی بذاریم

برای گوشی چه رمزی بذاریم تا اونی که میخواد فضولی کنه کفش ببره؟

برای این که بتونید بهترین رمز رو برای گوشیه خودتون انتخاب کنید باید در وهله ی اول از اون دسته از رمزهایی که قابل حدس هستن و ساده خودداری کنید خصوصا برای مواردی که نمیخواهید یکی از دور بریاتون که بهتون شناخت داره به گوشیتون دسترسی پیدا کنه؛ اینجور رمزها میتونن تاریخ تولد خودتون و یا اطرافیانتون باشن، همچنین از گذاشتن عددهای متوالی و پشت سر هم خودداری کنید چرا که این ها میتونن یکی از قابل دسترس ترین رمزها باشن.

مثلا شاید براتون باورکردنی نباشه که حتی هنوز خیلی ها هستن که رمزشون 12345 هست! اصلا سوال از این دوستان عزیز اینه که چرا این رمز رو گذاشتن؟ یا چیزی برای از دست دادن ندارن و به خودشون زحمت دادن رمز گذاشتن و یا حوصله ی حفظ کردن رمز ها و پترن های سخت تر رو ندارن ولی به این دوستان پیشنهاد میکنیم که اصلا بیخیال رمز گذاری بشن!

برای گوشی چه رمزی بذاریم

اگر 12345 رو فاکتور بگیریم در خیلی از موارد ما به دنبال گذاشتن یه سری رمزها هستیم که میتونیم اون ها رو به خاطر بسپاریم چون بالاخره انقدر مشغله ها زیاده که واقعا یه تایم هایی آدم رمز و امثاله این چیزها رو یادش میره اما میشه با عدد های آشنا و اون هایی که دوستشون دارید هم یه رمز سخت و مشکل درست کرد به شراطی که بدونید چطور.

بیشتر گوشی ها برای رمز از ما عدد میخوان در صورتی که میتونستیم کاراکتر و یا حرف های خاصی رو وارد کنیم میشد که یه رمز سخت و غیر قابل شکست درست کنیم. در صورتی که دنبال عدد برای رمز گوشی هستید میتونید از ترکیب دو تا تاریخ با هم که خیلی براتون مهم هستن استفاده کنید.

برای گوشی چه رمزی بذاریم

مثلا در صورتی که رمزی که وارد میکنید باید چهار رقمی باشه میتونید دو رقم اون رو شماره ی اون بازیکنی که میشناسید و دوستش دارید رو بذارید در صورتی که کسی از این موضوع اطلاعی نداره و دو رقم بعدی رو هم دو رقم وسط از شماره ی موبایلتون رو بذارد و یا در صورتی که اعداد بیشتری برای رمز میشد بذارید دستتون خیلی باز تره مثلا میتونید حرف انگلیسی اسم خودتون رو با توجه به عددها توی شماره گیر گوشی پیدا کنید و از اون برای رمزتون استفاده کنید.

مثلا در صورتی که اسمتون "Alireza" بود اون عددهایی که مربوط به اسم شما میشه به ترتیب عبارتند از ۲۵۴۷۳۹۲. میتونید این روش رو یکی از غیرقابل حدس ترین راه ها برای انتخاب رمز خودتون استفاده کنید چون واقعا موضوع غیر قابل تشخیصی هست.

برای گوشی چه رمزی بذاریم

همچنین در صورتی هم که برای اپلیکیشن ها توی گوشیتون و یا گالریه عکساتون میخواهید رمز بذارید بهتره که به سراغ یه رمز دیگه و متفاوت با اونی که با قفل اصلی گوشیتون هست برید ولی خب حواستون باشه که یه رمزی باشه که بتونید اون رو به خاطر بسپارید. در صورتی هم که برای رمز از الگو استفاده میکنید سعی کنید بعد از کشیدن الگو رد دستتون رو روی صفحه ی گوشی از بین ببرید تا با گرفتن صفحه ی گوشی در مقابل نور الگویی که استفاده کردید لو نره عکس زیر رو هم میتونید برای انتخاب پترن استفاده کنید که ردیف اول راحت، ردیف دوم متوسط و ردیف سوم الگوهای سخت هستش.

برای گوشی چه رمزی بذاریم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی