|

طرز تهیه کوکوی کدو سبز؛ یه کوکوی خوشمزه که سه سوته حاضر میشه با خوردنش چاق هم نمیشی

اگه دنبال یه کوکوی خوشمزه و رژیمی هستید این مطلب رو از دست ندید. کوکوی کدو سبز یه غذای رژیمی و بسیار خوش طعم است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کوکو یه غذای نونی خیلی خوشمزست که هم برای وعده ناهار مناسبِ هم شام که اگه بمونه میتونید در وعده صبحانه هم خودتون رو به یه ساندویچ کوکوی خوشمزه مهمون کنید؛ اینجوری دیگه تا ناهار گشنه نخواهید موند. 

قدیما یه کوکو سبزی داشتیم و کوکو سیب زمینی که خیلی هم خاطرخواه داشتند اما این روز ها کوکو ها خیلی متنوع شدن. کوکوی لوبیا سبز، کوکوی مرغ، کوکوی بادمجان، کوکوی تره، کوکوی کدو سبز، کوکوی ماهی و ... 

قبلا کوکوی مرغ، کوکو سبزی و کوکوی سیب زمینی رو بهتون آموزش دادیم. امروز میخوایم یه کوکوی خوشمزه و آسون رو بهتون آموزش بدیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم این کوکوی خوش طعم رو کنیم.

kado-sabz-1-1024x1024

مواد اولیه لازم برای تهیه کوکوی کدو سبز برای 4 نفر

کدوسبز رنده شده آب گرفته 8 عدد

جعفری 4 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 4 عدد

آرد 4 قاشق

پیازچه 8 عدد

فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

آویشن 1 قاشق چایخوری

پاپریکا 1 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری

روغن مایع به میزان لازم

نمک به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی کدو سبز

1- کدو ها رو با رنده درشت خرد کنید کمی نمک بهش اضافه کنید بگذارید ۱۵ دقیقه بمونه تا آب بیندازد بعد آبشو جدا کنید. بقیه مواد رو هم خرد کنید و با هم مخلوط کنید.

zucchinishreddedzucchini

2- تخم مرغ، ادویه ها و آرد رو در ظرفی بریزید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا باز شود هر چقدر تخم مرغ ها رو بیشتر هم بزنید کوکو پوک تر میشه. حالا این مواد رو با کدو و سبزیجات دیگه مخلوط کنید.

3- بعد از اینکه مایه کوکو آماده شد باید سرخش کنید، برای این منظور یک تابه مناسب رو روی حرارت قرار بدید مقداری روغن مایع داخلش بریزید و اجازه بدید روغن کاملا گرم بشه اگر روغن خوب گرم نشده باشه مایه کوکو به تابه می چسبه. سپس مایه کوکو رو داخل تابه بریزید و با پشت قاشق صافش کنید به طوری که در تمام قسمت های تابه با ضخامت یکسان و یک اندازه پخش شود. حرارت باید حتماً ملایم باشه تا مغز پخت بشه.

4- وقتی که کوکو خودشو گرفت به کمک یک کفگیر برش بزنید بعد برگردونید تا طرف دیگرش هم سرخ بشه. اگر نیاز بود کمی روغن اضافه کنید. 

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

186833598_2940126859610363_5473693886264657564_n

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی