|

راه های از بین بردن جای مبل روی فرش تو سه سوت / هیچ نگران نباش یه ذره خودشو لوس کرده

راه هایی برای از بین بردن جای مبل روی فرش بهتون ارائه کردیم که میتونن حسابی مشکل گشا باشن و این موضوع رو حل و رفع کنن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا قیمت وسیله های خونه بسیار بالا رفته و تهیه ی اون ها واقعا کاره سختیه به همین خاطر باید با دقت و وسواس بالایی مراقبه اون ها بود که یه موقع خراب نشن ولی در برخی از مواقع یه سری از اتفاقا به این علت میفتن که ما اطلاعات کافی نداریم تا از رخ دادن اون ها جلوگیری کنیم مثل رد افتادن روی فرش به علت سنگینی مبلمان که مسلما کسی خوشش نمیاد از این موضوع و به محض دیدن یه هیچین چیزی خیلی ها میرن دنبال دونستن راه هایی برای از بین بردن جای مبل روی فرش که شاید برای خیلی ها این موضوع غیرممکن به نظر برسه و فکر کنن که دیگه کار از کار گذشته و نمیشه برای این منظور اقدامی انجام داد.

در حالی که تنها چیزی که راه حل و چاره نداره مرگه بنابراین خیالتون تخت باشه که راه هایی برای از بین بردن جای مبل روی فرش وجود داره که شما میتونید اون ها رو تست کنید و در آخر نتیجشون رو ببینید و لذت ببرید. از بین بردن رده مبل از اونجایی مهمه که خب شاید شما بخواهید تغییر دکوراسیون بدید و ممکنه اون قسمت هایی که له و کوبیده شدن دیده بشن که اصلا صحنه ی جالبی نیست و از طرفی هم طبق قوانین دکوراسیون شما مجبور هستید که حداقل پایه هایی جلویی مبل رو روی فرش قرار بدید بنابراین خواه ناخواه مبل روی فرش سنگینی میکنه. حالا در ادامه بریم سراغ دونستن راه های از بین بردن جای مبل روی فرش.

از بین بردن جای مبل روی فرش

برای از بین بردن جای مبل روی فرش از یخ استفاده کنید

برای این منظور در قدم اول باید زیر اون قسمتی از فرش که کوبیده شده یه پادری و یا حوله بذارید که کفپوشتون اگر پارکت، چوب و... بود خراب نشه و مشکلی براش پیش نیاد، در قدم بعدی اون قسمت کوبیده شده رو با تکه های کوچیک یخ بپوشونید و صبر کنید تا یخ ها آب بشن در این حالت یخ ها در پروسه ی آب شدن خودشون توسط الیاف له شده ی فرش جذب میشن که این موضوع سبب میشه که الیاف از حالت کوبیدگی خارج بشن. البته ذکر این نکته مهمه که در ابتدا باید این کار رو با یه قسمت کوچیک فرش امتحان کنید تا مطمئن بشید که فرشتون رنگ پس نمیده.

بعد از این که برای چند بار متوالی یخ روی اون قسمت های کوبیده گذاشتید و الیاف آب کافی رو به خودشون جذب کردن با یه حوله رطوبت اضافیه اون ها رو بگیرید یه این صورت که که نه آب اضافی داشته باشن و نه خشک شده باشن بعد با یه چنگال به آرومی الیاف فرش رو جدا کنید و به جهت های مختلف تکون بدید انگار که دارید قلنجشون رو میشکنید و در انتها میبینید که اثری از کوبیدگی روی فرش نیست.

از بین بردن جای مبل روی فرش

برای از بین بردن جای مبل روی فرش از بخارشور استفاده کنید

یکی از راه های ساده ای که با کمک اون میتونید کوبیدگی فرش به وسیله ی مبل رو از بین ببرید کمک گرفتن از یه بخارشور  هست؛ این وسیله بسیار کابردی هست و از اون میشه برای تمیز کردن پرده ها، سرامیک و فرش ها استفاده کرد که یکی دیگه از کاربردهای اون از بین بردن کوبیدگی های فرش هست؛ برای این کار کافیه که بخارشورتون رو روشن کنید و خیلی آروم اون رو روی قسمت مدنظر خودتون بکشید.

بعد برای چندین ثانیه صبر کنید و با کمک دست و یا یه برس پلاستیکی الیاف فرش رو به سمت های مختلف حرکت بدید. این نکته رو هم اضافه کنیم که بلافاصله دوباره مبل رو روی اون قسمت قرار ندید چون هنوز تره و ممکن هست حتی بیشتر از قبل بشکنه.

از بین بردن جای مبل روی فرش

برای از بین بردن جای مبل روی فرش از اتوبخار استفاده کنید

برای این که کفپوش خراب نشه زیر قسمت کوبیده شده یه حوله قرار بدید و بعد برید سراغ امتحان کردن این روش. اتوبخار رو از آب پر کنید و روی بالاترین درجه حرارت اون قرار بدید و بعد توی تقریبا فاصله ی ده الی پونزده سانتی متری بالای قسمت کوبیده شده نگهش دارید و بعد دکمه ی بخار رو بزنید و انقدر این کار رو تکرار کنید که فرشتون مرطوب و گرم بشه و در صورتی هم که دارای اتو بخار نیستید میتونید با یه اسپری به قسمت های فرور رفته آب بزنید و بعد روش سشوار بگیرید.

در صورتی که شدت کوبیدگی خیلی زیاد و عمیق هست یه پارچه رو خیس کنین و کاملا آبش رو بگیرید تا اندازه ای که یه مقدار رطوبت داشته باشه و بعد اون رو روی قسمت له شده بذارید و اتور رو روی درجه حرارت متوسط قرار بدید و بعد از این که گرم شد به مدت یه دقیقه اون رو روی پارچه فشار بدید و بعد از این مدت زمان اتو رو بردارید و اجازه بدید که پارچه و یا حوله روی فرش بمونه تا زمانی که خشک بشه و در انتها هم باز با برس و یا چنگالی الیاف رو حرکت بدید.

از بین بردن جای مبل روی فرش

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها