|

چجوری حرفه ای رنگ لباس سِت کنیم؟ شنبه یکشنبه استایل نزن آخه اصول داره جذاب شدن

قطعا رنگ لباس در استایل اهمیت بسیار زیادی داره که شادی برخی از بانوان ندونن کدوم رنگ با کدوم رنگ بهتره که در انی مطلب همه چیز رو میفهمیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا برای داشتن یک ظاهر خوشگل و آراسته، تنها اینکه لباس هایی گران قیمت و لاکچری بخرید موثر نیست. همه چیز در این جهان اصول خاص خودش رو داره تا بتونه به بهترین شکل ممکن در بیاد. لباس پوشیدن هم این چنین است و اصول خاص خودش رو داره که خب اگه کمی تا قسمتی به اطراف خود توجه داشته باشید می بینید که تک به تک مردم ناخودآگاه به این مورد توجه دارند. البته که برخی کمتر و برخی بیشتر. برخی سلیقه ای و برخی طبق اصول! داریم در رابطه با چه چیزی صحبت می کنیم؟ در مورد رنگ لباس ها!

بله درسته رنگ لباس به شدت در خوش استایل شدن من و شما، و یا بد تیپ شدنمون تاثیر گذاره. ترکیب لباس باید در موقعیت های مختلف متفاوت باشد و دقیقا به همون ترتیب هم رنگ البه ما در شرایط های مختلف باید فرق کنه. از طرفی هم رنگ ها میتونن جوری ما رو جلوه بدن که حتی بر روی پوست و مو هم تاثیر گذار باشند. طراحان لباس بر اساس گروه سنی، جنسیتی، موقعیت های اجتماعی، فرهنگی و مشاغل رنگ لباس رو مشخص می کنند که البته قطعا پشتش علم و دلایلی درست وجود داره.

اما با توجه به این که در فصل پاییز هستیم و لایه ای پوشیدن به شدت مورد استقبال قرار میگیره، بهتره که بدونیم چجوری میشه حرفه ای رنگ لباس رو با هم ست کرد! در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

رنگ استایل زنانه

گام اول؛ انتخاب رنگ اصلی

همیشه لباس این مدلیه که یه رنگ پایه و اصلی داره که باقی رنگ ها بادی طبق اون رنگ پیش برن و چیده بشن. برای انتخاب رنگ زمینه لباس خود بهتره که از دست رنگ های خنثی استفاده کنید که بشه باهاشون رنگای زیادی رو ست کرد. به همین ترتیب انتخاب رنگ های خنثی مثل سیاه و سفید و خاکستری میتونه مناسب باشه. رنگ های روشن در هر رنگی هم میتونه این نیاز شما رو برطرف کنه که البته در اینجا باید جسارت بیشتری به خرج دهید چرا که این رنگ ها جلب توجه بیشتری دارند و از طرفی هم شما رو متفاوت از بقیه می کنند.

فراموش نکنید که حتی الامکان از رنگ های جیغ و تند برای زمینه استفاده نداشته باشید چرا که چشم از دیدن این رنگ ها در سطح گسترده خسته میشه. در عوض رنگ های خنثی میتونن تا ابد شما رو جذاب نشون بدن. در عوض میشه از رنگ های جون دار و تند برای آیتم های کوچک تر استفاده داشت که هم تاثیر گذاری بیشتری دارند و هم خسته کننده نیستند.

رنگ استایل زنانه

گام دوم؛ تناسب در رنگ ها رو فراموش نکنید

در انتخاب رنگ برای ترکیب لباس های خود حداکثر از سه رنگ استفاده داشته باشید چرا که بیش از این تعداد دیگه حس شلوغی و نبود تعادل ایجاد میشه که خب خوب نیست. مثلا کیف و کفش، هم رنگ و لباس از دو رنگ رنگ دیگر باشد.

رنگ ها باید به گونه ای انتخاب بشن که وقتی چشم بهشون نگاه میکنه یه پیوستگی خاصی رو درشون حس کنه، نه اینکه هی تیکه تیکه بشه! به طور مثال برای ایجاد تعادل بین بلوز روشن و دامن تیره، باید تیرگی دامن به نحوی روی بلوز ظاهر بشه. 

رنگ ها میزان دارند. مثلا میزان گستردگی قرمز و سبز یکی هستش اما در عوض بنفش و زرد یکسان نیست و سه به یک است. یعنی میزان بنفش در کلیت سه برابر زرد باشه تا توازن برقرار بشه. 

رنگ استایل زنانه

گام سوم؛ این موارد در ست کردن لباس موثر و مهم هستند

درسته که لباس و رنگش یه موضوع سلیقه ای هستش، اما اگر از دورتر بهش نگاه کنیم می بینیم که خیلیم سلیقه ای نیستند. چرا که افراد بادی طبق اندامی که دارند و ابته رنگ پوستشون مدل لباس و رنگش رو انتخاب کنند.

ست کردن لباس روز

در اینجا و طبق روند درست، استفاده از رنگ های روشن و طرح های شاد جذابیت درست خودش رو داره. از طرفی هم پارچه های نقش دار میتون خیلی جذاب باشند.

ست کردن لباس کلاسیک

رنگ های کلاسیک برای استایل از ترکیب رنگ های ملایم و بیشتر هم تیره در کنار هم و همچنین طرح های ساده و کلاسیک به دست میاد.

ست کردن لباس شب

در اینجا استفاده از رنگ های تیره و هماهنگ با محیط گزینه هایی مناسب هستند. از طرفی هم استفاده از پارچه های ساده و بدون نقش اما همراه با سنگ دوزی های تزئیناتی میتونه ظاهر شما رو به شدت شیک و مجلسی کنه.

رنگ استایل زنانه

انواع رنگ بر اساس اندام

اینکه رنگ های تیره میتونن اندام رو لاغر کنن و یا فضا رو کوچیک جلوه بدن که خب موضوعی پوشیده نیست و واضحه. به همین جهت استفاده از رنگ پارچه های روشن، براق و زنده، در تناژهای رنگی و گرم، میتونه مناسب افراد لاغر باشه چرا که باعث درشت تر دیده شدن خواهد شد. پارچه هایی که حالت تیره و مات (خفته) دارند تو مایه رنگی های سرد مناسب افراد چاق هستند چرا که میتونن اندام رو لاغر نشون بدن. البته که یک خانوم درشت اندام باید دقت داشته باشه که هرگز نباید از رنگ هایی با تفاوت بسیار زیاد استفاده کنه. دقت داشته باشید که استفاد از رنگ های روشن در استایل باید در جایی درست به کار رود چرا که اگر طبق اصول نباشه میتونه قد شخص رو کوتاه تر نشون بده. مثلا یک رنگ پوشیدن، اندام رو کشیده تر و بلندتر نشون میده. دو رنگ متضاد در کنار هم، مثلا بلوز روشن و دامن تیره، دید عمودی رو شکسته و قامت شخص رو کوتاه تر نشان میده.

رنگ استایل زنانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها