|

اسمارت کژوال چیست و نحوه ست کردنش چجوریه؟ بدون اینکه زن شاه بشی با استایلت ملکه شو

اگر علاقمندید تا استایلی بین رسمی و غیر رسمی داشته باشید، پس حتما از اسمارت کژوال استفاده کنید تا شیکی و جلای خاص خود را داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب استایل و سبک ها در دنیای مد و فشن بسیار هستند. تک تک آدمهای روی کره زمین براشون مهمه که چی بپوشن و استفاده از لباس و اکسسوری و کیف و کفش های جذاب براشون حس خوب رو به ارمغان میاره، حتی اگر فقیر ترین فرد روی کره زمین هم باشی، باز هم از زیبا دیده شدن رو دوست داری. پس استایل چیزیه که علاقه بهش انکار ناپذیره. اما این دنیای خاص مد و لباس از اونجایی که خیلی طرفدار داره، خب طبیعیه که خیلیم تنوع داشته باشه و هر چند سال یکبار و یا حتی هر ساله تغییر کنه. چرا که سلیقه ها به شدت متفاوت هستند و انسان هم شیفته تنوع و ساخت آیتمی جدید!

یکی از این آیتم ها که خیلیا رو عاشق و جذب خود کرده، سبک اسمارت کژوال هستش که خیلی وقتم هست وجود داره و از دست ترند هایی نیست که بعد از مدتی منسوخ بشه. چرا که این سبک استایل یه میانه جذابی رو در پیش گرفته و به سمت و سوی غلیظی نرفته. شاید بنظرتون این صحبت ها کمی عجیب شد که خب با شناخت سبک اسمارت کژوال به معانی این صحبت ها خواهید رسید.

SHARP SHAPES - Style Bee

استایل اسمارت کژوال چیست؟

این سبک بر اساس فصلی که درش هستید و موقعیت شغلی و سلیقه افراد متفاوته. چرا که اسمارت کژوال بین سبک رسمی و غیررسمی قرار گرفته و تعادل رو برقرار کرده. از این سبک مثلا برای مناسبت‌های اجتماعی که کمی حالت حرفه‌ ای دارند استفاده میشه، و یا اینکه فرض کنید میخواید با همکاراتون معاشرت کنید و کافه ای شیک برید که خب میتونید از این سبک استفاده داشته باشید. شاید هم قراره در یک رویداد اجتماعی در یک کنفرانس تجاری شرکت داشته باشید که خب باز هم این سبک برای شما مناسب ترینه.

همونطور که گفتیم اسمارت کژوال به سمت غبظی نرفته و از طرفی هم اونقدرها ساده نیست که فکرشو کنید و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد که برای مراسماتی اینچنین استفاده می کنند. اسمارت کژوال هم برای بانوان و هم برای آقایان قابل استفاده هستش که در این مطلب قراره با خانوم ها همراه باشیم.

Basic Blazer - L _ Wood Pink

اسمارت کژوال در موقعیت های مختلف

مهمانی ها

کژوال به استایل هایی گفته میشه که راحت هستند و دربند ترکیبات رسمی نیست. اسمارت کژوال خب اون وسط حرکت میکنه و به همین علت اگر به یک قرار شام دعوه شدین که نه رسمی و نه خیلی کژوال، بهتره که یک شلوار مشکی با تاپ آفشولدر (تاپی که روی شانه‌هایش باز هستش)‌ استفاده کنید.

fc7607d8-41c5-4b64-b750-d2f7cb5baeb7

عروسی

خب عروسی به سه قسمت تشکیل میشه، اول عروسی کسایی هستش که تقریبا غریبه هستین مثل جشن همکار یا کارفرما. دومی عروسی خانواده و اقوام نزدیک. سومی هم عروسی دوتاتون که خب باید بگیم برای دسته اولی از بهترین انتخاب اینه که لباس شما پوشیده ترین حالت ممکن رو داشته باشه و بریا جشن اقوام و نزدیکان میشه لباسی باز تر انتخاب داشت که خب اسمارت کژوال میگه لباستون رو نه خیلی پوشیده انتخاب کنید و نه خیلی باز. در اینجا یک پیراهن ساده و راحت همراه با اکسسوری های مناسب و کفش پاشنه دار پیشنهاد میشه.

اگر پیراهن دوست ندارید، یک سرهمی شیک یا یه تاپ زیبا با شلوار پارچه‌ ای و کفش پاشنه دار هم گزینه‌ های مناسبی هستند.

Untitled

اما کلیت استایل اسمارت کژوال 

اگر برای یک مراسم خاص دعوت شدین و قصد دارید تا از استایل اسمارت استفاده داشته باشید، یک پیراهن دراپه با رنگ خنثی مانند سفید یا مشکی میتونه خیلی مناسب باشه. اما دقت کنید که یقه لباس شما نباید خیلی باز باشه و دامن هم نباید خیلی کوتاه باشه. چرا که این موضوعات دیگه حالت اسمارت کژوال نداره و کاملا غیر رسمی میشه. پیراهن میدی هم خوبه و در عین حال اگر شیفته پیراهن ماکسی هستید هم میشه استفاده کرد.

Untitled

شلوار جین بدون زاپ و ساده

فراموش نکنید که هر شلوار جینی رو نباید در این سبک گوشید و اونچه که اسمارت کژوال میخواد شلوار های جین بدون زاپ هستش که سادگی تمام دارند. برای شلوار جین اسکینی و جذب به رنگ های تیره مثل نیلی و مشکی خوبه که خب همراه با پیراهن، کت بلیزر و کفش‌های پاشنه‌ بلند ترکیبی ایده آل خواهد بود.

women2-skinny1-pants1

تاپ و بلوز به رنگ های خنثی و طرحی ساده

اگر از علاقمندان تاپ و بلوز هستید باید بدونید که رنگ های روشن و طرح های ساده و میشه گفت تقریبا بی طرح میتونه ایده هایی مناسب برای شما باشه. برای مثال تاپ دکمه‌ دار سفید با آستین بلند یا کوتاه عالیه. این روزا داره هوا سرد میشه و برای این هوا میتونید از تاپ آستین بلند، یک ژاکت گرم شیک برای روش با شلوار پارچه‌ ای استفاده کنید. نکته اینجاست که لباس های با طرح شلوغ و گرافیکی نمیتونه گزینه هایی مناسب برای اسمارت کژوال باشه. 

اسمارت کژوال

کیف و کفش مناسب استایل اسمارت کژوال چیست؟

 استفاده از اکسسوری ها در جمع بندی و دیتیل داشتن استایل به شدت اهمیت داره ک خب کیف هم یکی از اونهاست. اما در استفاده و ترکیب بندی اونها باید دقت کرد. به طور مثال قطعا یک پالتوی شیک نمیتونه با کوله پشتی ظاهری زیبا رو بسازه. در استایل اسمارت کژوال بیشتر از کیف های از نوع کلاچ، کیف توبره‌ ای، کیف ضربدری و البته کیف‌ هایی که شبیه ساک هستند مناسبند.

در سبک اسمارت کژوال، کفش‌ها باید شیک ولی کاربردی باشند. برای مثال کفش هایی مثل کفش‌ های پاشنه بلند که پاشنه بزرگ و سنگین دارند. و یا کفش پاشنه گربه‌ ای، شاید هم  صندل میول و کفش لوفر یا همون کالج.

Black Bea crepe blazer curated on LTK

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی