|

اصول ست کردن پرده و فرش با هم / هیچ میدونی اول باید کدومو بخری که بتونی ستشون کنی؟

شما میتونید با در نظر گرفتن یه سری از نکات، اصول ست کردن پرده و فرش با هم رو به خوبی به جا بیارید و یه دکور فوق العاده داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

هممون دوست داریم که خونمون به بهترین شکل ممکن دیزاین و چیه بشه ولی خونه که همینطوری با اجی مجی چیده نمیشه چون بالاخره شما باید برای رسیدن به این هدف یه ذره به خودتون زحمت بدید و و یه سری نکات رو در خصوص چیدمان و دکور یادبگیرید و اون ها رو پیاده سازی کنید تا در نهایت یه نتیجه ی مطلوب حاصل بشه که دست مریزاد گفتن داره و هر کسی رو وادار به تعریف کردن از سلیقتون میکنه! به همین خاطر ما هم برای این که در این راستا بهتون کمک کرده باشیم سعی کردیم که یه سری از اصول ست کردن پرده و فرش با هم رو براتون بگیم که میتونه حسابی براتون مفید باشه و به کار تون بیاد.

چون شما باید در خصوص اصول ست کردن پرده و فرش با هم خیلی دقت داشته باشید به دلیل این که هر دو از آیتم های بزرگ در خونه هستن که حسابی توی چشمن و در صورتی که باهم ست نباشن و هارمونی بینشون برقرار نباشه امکان داره که یه بی نظمی و شلختگی توی خونتون به چشم بیاد که اذیتتون کنه البته که بعد از این دو مورد باید به هماهنگ بودن اون ها با مبلمانتون هم توجه کنید یعنی در هر خونه ای که این سه تا وسیله به خوبی باهم ست شده باشن دیگه مابقی کار راحته و مثل آب خوردنه تا یه دکور منحصر به فرد داشته باشید. حالا دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم سراغ دونستن اصول ست کردن پرده و فرش با هم.

اصول ست کردن پرده و فرش با هم

در اصول ست کردن پرده و فرش با هم به طرح هر دو توجه کنید

یکی از مهم ترین خمورادی که در ست کردن پرده و فرش باید به اون توجه کنید طرح و نقش این دو وسیله هست. بنابراین توصیه میکنیم که در ابتدا اقدام به خریداری فرش کنید و بعد برید سراغ خرید پرده چون نقش فرش ما باید تعیین کننده ی طرح پارچه ی پرده باشه و برای این منظور باید نکات زیر رو در نظر بگیرید:

  • در حالت کلی باید طرح و نقوش فرش شما درشت تر و طرح پرده تون ریزتر باشه چون در صورتی که طرح فرش و پرده رو یکی انتخاب کنید چشم بعد از یه مدت اذیت خواهد شد.
  • در صورتی که فرش شما دارای اشکال هندسی بسیار پیچیده هست برای طرح پارچه ی پرده نباید از فرش کپی برداری کنید و برای جلوگیری از شلوغ به نظر رسیدن خونه و دکور باید سراغ پرده با طرح های ساده برید که طرح های خطی پیشنهاد میشه.
  • همونطور که گفتیم بازد هم میخواهیم تاکید کنیم که تعادل باید در دیزاین شما رعایت بشه یعنی در صورتی که پرده تون پر از زنگ و نقش هست و مبلمانتون هم همینطوریه باید برای پرده سراغ اونایی برید که اصلا طراحی ندارن و ساده هستن.

اصول ست کردن پرده و فرش با هم

در اصول ست کردن پرده و فرش با هم به رنگشون توجه کنید

هیچ قانون و بایدی برای این که چطور میشه یه هماهنگی کامل بین رنگ فرش و پرده ایجاد کرد وجود نداره ولی یه سری راهکار وجود داره که شما میتونید با دنبال کردن اون ها به یه هارمونی بین رنگ این دو آیتم در خونتون برسید. باز هم تاکید میکنیم که اول باید فرش رو بخرید و حالا بعد از این برای ست کردن رنگ پرده با اون به موراد زیر دقت کنید:

با یه ذهنیت قبلی سراغ انتخاب رنگ نرید یعنی بدون پیش فرض سراغ پالت های رنگی مختلف برید و اون ها رو کنار رنگ های فرش قرار بدید و به انتخاب درست برسید چون بعضی از اوقات هست که ما فکر میکنیم که دو تا رنگ در کنار هم نمیتونن قشنگ باشن ولی وقتی اونا رو کنار هم عینا میبینیم متوجه میشیم که یه ترکیب بینظیر به وجود اومده.

اصول ست کردن پرده و فرش با هم

شما میتونید برای ست کردن رنگ فرش و پرده اول از رنگ های ملایم تر تست رو شروع کنید و بعد سراغ رنگ های تیره تر برید؛ یعنی یه رنگ از رنگ هایی که توی فرش هست رو انتخاب کنید و بعد اون رو کنار تک تک رنگ های پالتی که دارید برای خرید پرده بذارید و یا میتونید چند تا از رنگ ها رو از فرش انتخاب کنید و بعد مچ کنید.

در صورتی که فرش شما رنگ های متنوعی داره رنگ پرده رو روشن انتخاب کنید چون اینطوری محیطتون دلباز تر و بزرگ تر نشون داده میشه.

دقت کنید که نباید رنگ پرده و فرش کاملا شبیه هم باشن چرا که بهتره از رنگ هایی که مشابه هستن در این زمینه کمک بگیرید تا بتونید هماهنگی و زیبایی رو تضمین کنید و دکورتون یکنواخت و کسل کننده نشه.

اصول ست کردن پرده و فرش با هم

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها