|

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون / به روز باش چون دیگه کسی هر دمبیلی خونه نمیچینه

جهت انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون باید نکات و فاکتورهای مختلفی رو مدنظر قرار بدید که همه اش رو براتون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از افراد هستن که علاقمند به دیزاین و دکور خونشون براساس اصول و قواعد در این زمینه هستن دوست ندارن که هر دمبیلی خونشون رو بچشنن و بعد از یه مدت هم دکورش اغذیتشون کنه و یه جورایی دلشون رو بزنه چون روی اصول نبوده به خاطر همین اون دسته از افرادی که در این زمینه علم ندارن میرن به سراغ دونستن این قوانین از طریق اینستا و سایت های مختلف که خب اگر شما در حال حاضر در حال خوندن این مطلب هستید مسلما به دنبال دونستن این موضوع هستید که چطور انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون رو انجام بدید که بعد از یه مدت احساس نکنید که انتخاب و خریدتون اشتباه بوده.

در راستای انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون این موضوع کاملا روشن هست که این روزا دیگه در صورتی که انتخابتون اشتباه باشه دیگه قدرت خرید اونقدرا بالا نیست که بشه گفت ایراد نداره این رو نگه میداریم و یه دونه فرش دیگه میخریم آخه جالب هست که حتی برای نگهداری اون فرشی که اشتباه انتخاب کردید هم دیگه جایی توی خونه نیست چرا که خونه های الان اندازه ی قوطی کبریت هستن و مثل خونه های قدیمی چهارتا چهارتا اتاق ندارن، بنابراین بهتره که همون ابتدای کار حواستون رو حسابی جمع کنید تا خدایی نکرده یه همچین اتفاقی نیفته، حالا در ادامه نحوه ی انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون رو براتون میگیم.

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

جهت انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون به جنس اون توجه کنید

برای این که بتونید یه فرش مناسب انتخاب کنید بای به فضا خیلی خوب دقت کنید چرا که انتخاب فرش اتاق خواب با پذیرایی خیلی متفاوته چون واضح هست که پذیرایی نسبت به اتاق خواب پاخوره خیلی بیشتری داره و به همین دلیل هست که باید جنس فرش مناسب برای این محیط طوری باشه موقع شستشو مقاوم باشه در حالی که برای اتاق میتونید از یه فرش نرم تر استفاده کنید. 

همونطور هم که میدونید فرش ها دارای جنس های متفاوتی هستن مثل  پلی پروپیلن، آکریلیک و  پلی‌استر و یا فرش های ترکیبی و در صورتی که بخواهیم این چندتا جنس رو با هم مقایسه کنیم باید بگیم که در خصوص حفظ شکل ظاهری و دوام آکریلیک خیلی بهتره، از لحاظ رنگ پذیری پلی پروپیلن خیلی بهتره و در انتها هم فرش های ابریشم مصنوعی و یا پلی استر هم پرزدهیشون کمتره و تنوع زیادی توی طرح و رنگ دارن.

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

جهت انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون به طرح اون توجه کنید

خب این موضوع واضح هست که این روزا طرح های متنوعی توی بازار وجود داره و از بین این همه تنوع انتخاب اون فرشی که با توجه الگو و طرح مناسب فضای شما هست خیلی کار سخت و در عین حال مهمی هست. چرا که طرح هر فرشی که انتخاب کنید میتونه به میزانه قابل توجهی روی چیدمان خونتون تاثیر بذاره به همین علت هست که طرح فرش انتخابی شما باید با دیگر آیتم های موجود در دکوراسیون مثل مبلمان، دیوارها، پرده ها و... هماهنگ و مچ باشه.

مثلا در صورتی که مایل هستید که دکوراسیون خونتون رو به سبک مدرن انجام بدید بهتره که از یه فرش که دارای طرح ساده هست استفاده کنید و یا در صورتی هم که دکوراسیون منزلتون کلاسیک هست بهتره که طرح فرش گرم و شلوغ باشه البته با این شرط که دور و اطرافش اونقدرا شلوغ نباشه چون در صورت شلوغ بودن فرش و فضا با هم شما انگار توی بازار هستید.

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

جهت انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون به رنگ اون توجه کنید

یکی از اصلی ترین نکاتی که در هنگام انتخاب فرش مناسب باید اون رو در نظر بگیرید اندازه ی اون فضایی هست که فرش رو برای اون میخواهید چرا که در صورتی که فضای شما کوچیک باشه بهتره که از اون دسته از فرش هایی که دارای رنگ خنثی و روشن هستن استفاده کنید به عنوان مثال مثل رنگ های خاکستری، طوسی، بژ و سفید و البته که یه مزیت دیگه هم دارن این رنگ ها که علاوه بر بزرگ نشون دادن فضا به راحتی با هر مبلمانی به رنگ های مختلف ست میشن. برای مکان هایی مثل آشپزخونه هم شما میتونید از فرش های تناژ گرم بهره بگیرید.

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

جهت انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون به سایز اون توجه کنید

برسیم به آخرین فاکتوری که در این مقاله برای انتخاب فرش مناسب شما باید به اون دقت کنید که یکی از مهم ترین عوامل توی داشتن یه دکوراسیون خوب هست و اون توجه به سایز فرش انتخابیتون هست. برای این که بتونید یه فرش مناسب که از لحاظ سایز با فضای شما مچ هست انتخاب کنید باید در ابتدای امر به صورت دقیق فضای مورد نظرتون رو اندازه گیری کنید و بعد اون محلی رو که فرش قرار قرار بگیره رو اندازه بگیرید و به این موضوع دقت کنید که آیا قرار هست که فرش شما کاملا کف فضا رو بپوشونه و یا فقط یه قسمتی از فضا به اون اختصاص داده شده و بقیه قراره خالی باشه.

مثلا دقت کنید که در صورتی که برای پوشش وسط مبلمانتون به سراغ یه فرش کوچیک برید به احتمال زیاد چیدمان و دکور خونتون نامرتب بشه و برای این که بتونید فرش مناسبی برای پارکت انتخاب کنید باید اندازه اش طوری باشه که پایه های قسمت جلویی مبل رو فرش قرار بگیرن.

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها