|

چه رنگ موکتی بخریم؟ / بلدی چطور فرشُ باهاش ست کنی که خونه اندازه زمین فوتبال بزرگ شه!

در جواب این سوال که چه رنگ موکتی بخریم باید بگیم که در ابتدا توجه به رنگ فرش واجب هست تا هارمونی موردنظرتون بین فرش و موکت برقرار بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دکوراسیون منزل از اهمینت بالایی برخوردار هست و خیلی ها دوست دارن که منزلی زیبا و طبق اصول و قواعد به روز دکوراسیون داشته باشن تا هم مورد تعریف و تمجید دیگران واقع بشن و هم خودشون حس خوبی داشته باشن. میدونید که یکی از قواعدی که در دیزاین خیلی رعایت میشه ست کردن رنگ هاست و در این مقاله به این سوال که چه رنگ موکتی بخریم، میخواهیم بپردازیم که برای خیلی ها که دوست دارن در خونه از موکت استفاده کنن یه دغدغه ی بزرگ به حساب میاد چون در صورتی که رنگ موکت و فرش همخونی نداشته باشه بعد از مدتی احساس بدی از محیط خواهید گرفت.

در راستای این سوال که چه رنگ موکتی بخریم بهتر هست که در وهله ی اول قبل از خریداری موکت رنگ اون رو انتخاب کرده باشید تا موقع خرید و با نگاه به کردن به تنوع گسترده ای از رنگ ها دچار سردرگمی نشید، شما همچنین موقع خرید موکت باید این نکته رو در نظر بگیرید که به متراژ منزل چقدره و به میزان نور و بقیه ی اجزاء منزل و همچنین شرایط هم توجه کنید، مثلا خریداری موکت هایی با رنگ روشن برای افرادی که بچه ی کوچیک دارن میتونه یه حرکت فاجعه بار باشه چون بعد از یه مدتی احتمال این که موکت به دست بچه کثیف بشه خیلی بالاست. حالا بریم سراغ جواب های این سوال که چه رنگ موکتی بخریم.

چه رنگ موکتی بخریم

برای فرش طوسی چه رنگ موکتی بخریم؟

احتمالا بدونید رکه رنگ طوسی رو میشه جزء رنگ هایی که خنثی هستن به شمار آوورد و به همین دلیل میشه به راحتی هر چه تمام تر هر رنگ موکتی رو که در نظر دارید با این این رنگ فرش ست کنید و یه هارمونی جالب به وجود بیارید. از راحت ترین راه های ست کردن رنگ موکت با فرش طوسی هم میشه به این موضوع اشاره کرد که شما میتونید از یه موکت به رنگ طوسی یک یا دو درجه تیره تر و یا روشن تر استفاده کنید که انجام این کار میتونه فضای خونه ی شما رو دلبازتر نشون بده.

چه رنگ موکتی بخریم

برای فرش آبی چه رنگ موکتی بخریم؟

اول این رو بگیم که با انتخاب فرش آبی برای منزلتون باعث ایجاد یه احساس و انرژی مثبت و آرامش بخش توی منزلتون میشید و علاوه بر این رنگ آبی میتونه باعث کاهش استرس شما بشه و ذهنتون رو تسلی ببخشه، اما یه نکته ی منفی که در خصوص استفاده از این رنگ در فرش وجود داره این هست که بعد از گذشت یه مدت زمانی شاید مقداری فضای شما کسالت بار بشه و این به خاطره تاثیر سردی هست که این رنگ روی محیط خودش به جا میذاره بنابراین باید به استفاده از این رنگ در وسیله های دیگه ی منزل بجز فرش مثل موکت، پرده، مبل و… دقت کنید تا این سردی در فضا زیاد نشه.

حالا بگیم که برای فرش های آبی چه رنگ موکت بخرید، بهتر هست که برای فرش هایی به این رنگ سراغ موکت هایی که رنگشون تناژی از خاکستری روشن و تیره، رنگ های کرم و قهوه ای تیره داره، برید تا یه انتخاب مطمئن و زیبا داشته باشید.

چه رنگ موکتی بخریم

برای فرش فیروزه ای چه رنگ موکتی بخریم؟

این روزا خیلی از افراد دیگه دوست دارن که به سراغ فرش های رنگ روشن و دلخواهشون برن و کثیف شدن اون ها براشون مشکلی ایجاد نمیکنه به همین خاطر خیلی ها این روزا به فرش های فیروزه ای خهمیت زیادی میدن باید در خصوص رنگ موکت مناسب برای فرش هایی به این رنگ بگیم که بهتره همون قواعدی رو در فرش آبی باید رعایت کنید در این مورد هم رعایتش کنید چون فرش هایی به رنگ فیروزه ای هم مثل آبی میتونه فضا رو سرد کنه که شما باید با انتخاب یه موکت مناسب این سردی رو خنثی کنید.

چه رنگ موکتی بخریم

برای فرش کرم چه رنگ موکتی بخریم؟

احتمالا شما این موضوع رو میدونستید که رنگ کرم خنثی هست و میشه هر رنگی رو خیلی راحت با اون ست کرد و به همین خاطر به سراغ خرید فرشی با این رنگ رفتید بنابراین میشه گفت که خیلی از رنگ ها میتونن با کرم هارمونی خاص و چشم نوازی ایجاد کنن و شما حتی میتونید با بهره گیری از رنگ کرم در موکت هم باعث بزرگتر دیده شدن فضای خونتون بشید.

این نکته رو در نظر داشته باشید که اگر فرشتون رنگش کرم روشن هست میشه از موکت قهوه ای برای اون استفاده کرد و توی فرش هایی هم که زمینه ی تیره تری دارن از موکت هایی به رنگ قهوه ای روشن باید استفاده کنید. احتمالا متوجه شدید که با روشن و تیره بودن رنگ فرش باید رنگ موکت متناسب رو خلاف اون انتخاب کنید. این رو هم اضافه کنیم که شما میتونید فرش های کرم خودتون رو با موکت هایی به رنگ صورتی و شتری هم ست کنید و لذت ببرید.

چه رنگ موکتی بخریم

برای فرش قرمز چه رنگ موکتی بخریم؟

فرش هایی که زمینه ی قرمز دارن از پرطرفدارترین فرش ها محسوب میشن و یه نماد از فرش های ایرانی هستن. در خصوص روانشناسی رنگ قرمز باید بگیم که این رنگ موجب برانگیختگی هیجانی میشه و نگاه ها رو به خودش جلب میکنه و با این حساب باید گفت که رنگ قرمز یه رنگ پر جنب و جوش هست که شما باید برای کنترل تاثیر اون توی فضا رنگ موکت رو روشن انتخاب کنید مثل کرم یا شیری روشن.

چه رنگ موکتی بخریم

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها