|

این گل ها هوای خونتو تصفیه میکنن؛ هم خوشگل و هم تمیز کننده! هر چند متر یه گل بذاریم؟

گل ها همیشه تنها برای زیبایی نیستند و اونچه که برخی از گل و گیاه های آپارتمانی اضافه بر سازمان دارند، تصفیه کردن هوای داخل خونه می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با توجه به اینکه دیگه شهرها بسیار پر جمعیت شدن، قطعا آلودگی هوا هم به شدت بالا رفته. اما جهت اینکه این موضوع رو هندل کنی تا کمتر به بدنتون آسیب برسه، راه زیاد! مثلا اینکه خونه زندگیتون رو جمع کنید و برید شهرهای شمالی که البته این یک مزاح بود اما قسمت تلخ داستان اینجاست که دقیقا همین مزاح به واقعیت تبدیل شده و در این چند سال اخیر درصد افزایش جمعیت شهر های شمالی قابل توجه شده که از دست آلودگی هوا فرار کردن! 

اما قطعا برای اینکه شما هم دست به این کار نزنید و شه های شمالی رو بیش از این شلوغ نکنیم، ترفند هایی هستش که میتونید از خونه بیرون نرید و در و پنجره رو هم باز نکنید! شدنیه؟ قطعا خیر! پس میریم سراغ راه حل بعدی که میشه تصفیه هوای داخل منزل. استفاده از دستگاه های تصفیه هوا که خب خیلی رواله و یه حرکت خوبه جهت بهبودی هوای خونه، اما اگر توانایی خرید دستگاه رو ندارید و یا به هر دلیل این راه رو چندان مناسب نمیدونید، پس از راه استفاده از گل و گیاه هایی که خاصیت تصفیه هوا دارند استفاده کنید. اینجوریاست که به تنفسی بهتر و سالم تر خواهید رسید.

در ادامه با ادامه مطلب همراه باشید تا با چند گیاه آپارتمانی که تصفیه هوا نیز هستند آشنا بشیم.

گل تصفیه

ناسا در این مورد چی میگه؟ هر چند متر یک گل نیازه؟

در سال 1989 بود که ناسا پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه رسید که گیاهان قابلیت زیادی در جذب آلاینده ها به خصوص در فضاهای بسته رو دارند و میتونن تصفیه هوای خوبی باشن. البته که از اونجایی که یه موجود زنده طبیعی هستند، قطعا توانایی سریع بودن رو ندارند و بهتره برای گرفتن نتیجه بهتر از دستگاه نیز استفاده شود! ناسا برای هر 30 متر مربع دو تا سه گلدان 20 تا 25 سانتی نیازه تا عملکرد خفن تری داشته باشه.

توصیه های مهم پیش از خرید

ابتدا توصیه های مهم: بسیاری از گیاهان هستند که برای حیوانات سمی هستند و مضر می باشند، پس قطعا در انتخاب گل مورد نظر تحقیقات لازم رو داشته باشید و از آسیب ندیدن حیوان خانگی خود مطمئن شوید. موضوع بعدی اینکه استفاده بیش از اندازه از گل و گیاه باعث ایجاد رطوبت زیاد در فضا خواهد شد و به وجود اومدن کپک ها رو افزایش میده!

گل تصفیه 2

1- گیاه عنکبوتی؛ سرعت رشدی بالا داره

گیاه عنکبوتی ظاهری با طراوت داره که در گلدان های آویزان میتونه علاوه بر خاصیت ذکر شده، یه خوشگلیه قابل لمس به فضا بده. این گل نیاز به مراقب خاصی نداره و در هفته دو سه بار نیازمند آبه.

گل عنکبوتی تصفیه

2- دراسنا؛ از پرطرفدار ترین ها

این گیاه پر طرفدار است و با توجه به اینکه انواع مختلف زیادی داره، شکل رنگین کمانش خیلی زیباست چرا که به رنگ بنفش می باشد. خاک گیاه بادی مرطوب باشه اما خیس خیر! از آب زیاد پرهیز کنید.

گیاه دراسنا تصفیه

3- آرکا؛ زیبایی لوکس

گل آرکا بیشتر بیا فضای بیرون استفاده میشه اما با توجه به زیباییش و خاصیت تصفیه هوایی که داره برای خونه هم زیاد استفاده میشه ولی نور کافی میخواد. این گیاه به میزان زیادی آب نیاز دارد.

گیاه آرکا تصفیه

4- پتوس طلایی؛ خفن ترین گیاه تصفیه کننده

پتوس کاملا شناخته شده هستش که خب علاوه بر اینکه کاملا تصفیه کننده هوا می باشد، تقریبا تحت هیچ شرایطی آسیب نمیبینه. دقت داشته باشید پتوس ها رونده هستند و رشد زیادی دارند و آبیاری هر موقع خشک شد.

گیاه پتوس تصفیه

5- گل داوودی؛ آمونیاک رو میخوره

اگر چه از دست افرادی هستید که خیلی به گل و گیاه سبز و برگی علاقه ای ندارید و بیشتر گل های رنگی و گل دار رو میپسندین، پس گل داوودی انتخابی مناسب برای شماست چرا که برگ در جذب آمونیاک داره و تصفیه کننده هواست. اما مشکل اینجاست که این گل بعد از مدتی از بین میره و باید به خرید دوباره آن اقدام کنید.

گیاه داوودی تصفیه

این پنج گل نام برده نگهداری آسانی داشتند اما اگر به دنبال احساس مسئولیت بیشتر هستید و گل و گیاه با مراقبت بیشتر رو دوست دارید پس پیشنهاد ما به شما این 5 گل دیگر است.

(نخل بامبو، پاپیتال، آگلونما، اسپاتی فلیوم، فیکوس)

گل تصفیه 55

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی