|

علت ریزش برگ های حسن یوسف چیست؟ با این گل نوستالژی خونتو حسابی خوشگل کن

ریزش برگ های حسن یوسف معمولا به خاطر تشنگی، قراردادن گیاه در مقابل باد کولر یا نگهداری گیاه در نزدیکی بخاری رخ می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر دنبال یه گل خوشگل و بی دردسر هستید حسن یوسف یکی از بهترین هاست که تنوع و رنگ بندی زیادی داره. این گل خوشگل و جذاب بومی مناطق استوایی آفریقا، آسیا، استرالیا، شرق هند، مجمع الجزایر مالایی و فیلیپین است. همان طور که گفتیم حسن یوسف گیاه مقاومیست که نگهداریش آسونِ، نسبت به خیلی از گل های دیگه قیمت مناسبی هم داره با این حال باید اصولی رو در موردش رعایت کنید تا همیشه جذاب و زیبا باقی بمونه. اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید می دونید که تا حالا راجع به یه سری از مشکلات حسن یوسف مثل زرد شدن و سوختگی برگ هاش صحبت کردیم توی این مطلب میخوایم در مورد ریزش برگ هاش صحبت کنیم.

ریزش برگ های سالم حسن یوسف یکی از مشکلات رایج این گیاه است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا دلایلش رو با هم بررسی کنیم.

ریزش برگ ها به خاطر تشنگی

حسن یوسف معمولا به آب زیادی احتیاج داره بنابراین نباید بذارید خاکش خشک بشه. البته آبیاری بیش از اندازه هم، باعث زرد شدن برگ ها و شل شدن ساقه میشه پس حواستون به این مسئله باشه. اگه نمیدونید چه موقع باید به حسن یوسف آب بدید در ادامه با ما همراه باشید. 

golbahar_original_234538137_347091523631986_384912867815823316_n

وقتی حسن یوسف رو برای اولین بار می کارید حالا چه در باغچه چه در گلدون باید آب زیادی بهش بدید تا ریشه های گیاه درون خاک نشست کنه اما در ادامه نگهداری، فقط زمانی باید بهش آب بدید که خاکش حدود دو الی سه سانتی متر خشک شده باشه. برای اینکه بفهمید گیاه نیاز به آب داره یا نه خاک رو با فرو کردن انگشتتون چک کنید تا اگر خشک بود بهش آب بدید. حسن یوسف خاک باتلاقی رو دوست نداره پس حتما منافذ زیر گلدون رو چک کنید تا آب اضافه ازش خارج بشه. خاکی که برای این گیاه انتخاب می کنید باید به گونه ای باشه که آب رو به راحتی از خودش عبور بده.

به این نکته توجه داشته باشید که خاک حسن یوسف باید مرطوب باشه اما نباید بیش از حد خیس باشه چرا که ریشه‌های گیاه در صورت خیس ماندن مستعد پوسیدگی است. به گزارش شایانیوز اگه دیدید برگ های حسن یوسف زرد شدن بدونید که زیاد آب بهش دادید و ریشه های گیاه در آستانه پوسیدگی هستند.

097656de411af29e10729dbdb18091ce-e1591616547706

یادتون باشه آبیاری گیاهی که در باغچه کاشته میشه با آبیاری گیاهی که در گلدان کاشته میشه متفاوتِ؛ حسن یوسفی که در گلدان کاشته شده نسبت به گیاهی که در باغچه کاشته شده باشه به آب بیشتری نیاز داره.

ریزش برگ ها به خاطر قرار گرفتن در نزدیک دستگاه های سرمایشی و گرمایشی

بهترین دما برای نگهداری حسن یوسف ۱۸ الی ۲۵ درجه سانتی گراد هست. حسن یوسف به دمای پایین بسیار حساس هست و در مناطق سردسیر حتما باید اون رو در فصول سرد سال به داخل خونه منتقل کنید. به هیچ وجه گلدونتون رو در معرض باد کولر یا نزدیک بخاری قرار ندید.  همچنین آن را کنار پنجره یا دری که مدام باز می‌شود قرار ندهید.

710a09c1d3e0472ebbb9c931d31cc44b

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی