|

مانتوهای ترند و شیک تابستان ۱۴۰۲ را بشناسید

استایل تابستونی باید ترندی باشه؛ به نظرت مانتو آینه کاری ترندی تر یا مانتو سوزن دوزی؟

مانتو ترند 1402

دوختن آینه های کوچک و پولک در سایز های متفاوت بر روی لباسهای محلی، جلیقه، کمربند و آویزهای دیواری با نخ های الوان را آینه دوزی می گویند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-  شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوتا از مانتوهای ترند تابستان و بهار 1402 از دو هنر دستی و سنتی کشورمان یعنی آینه کاری و سوزن دوزی هستند. کت سوزن دوزی یکی از مانتوهای ترند بهاری بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، به نوعی که می توان گفت این مانتو جذاب یکی از پایه های استایل رسمی و لوکس عید 1402 محسوب می شد. حال به سراغ ترند جذاب و لوکس تابستان 1402 خواهیم رفت که برای رقابت با مانتوهای سوزن دوزی به بازار ارائه شده است. بله مانتو آینه کاری یکی از ترندهای دلبر تابستان 1402 است که به جرات می توان گفت جزو لوکس ترین لباس های زنانه محسوب می شود. هنر آینه دوزی یکی از هنرهای سنتی است که از زیرشاخه های انواع دوخت سنتی محسوب می شود. از این هنر به منظور تزئین انواع پوشاک از جمله مانتو، لباس های محلی، کیف، کفش، جلیقه، کمربند و همچنین تزئین روتختی، پرده، رویه کوسن، رومیزی و آویزهای دیواری استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این سبک از ترئین لباس خوب است که بدانید دوختن آینه های کوچک و پولک در سایز های متفاوت بر روی لباس ها با نخ های الوان را آینه دوزی می گویند. این هنر زیبا گاهی با ابریشم دوزی، قیطان دوزی و بخیه های تزئینی همراه است.

هنر آینه دوزی هم مانند سوزن دوزی از ایالت بلوچستانِ پاکستان به سیستانِ ایران وارد شده است. این هنر در دوره صفوی به اوج شکوفایی خود رسیده بود و مرکز اصلی آن در ایران، زابل و سیستان و بلوچستان بوده است.

مانتو ترند تابستون

مانتو ترند تابستون

مانتو آینه کاری؛ این شما و این لوکس ترین مانتو ترند سال

آینه دوزان از گذشته تا کنون این دیدگاه را داشته اند که آینه در واقع، انعکاسی از حقیقت است و همین ویژگی آینه، جنبه ای طلسم گونه به لباس ها یا هر چیز دیگری که آینه بر روی آن دوخته شده باشد می دهد. به عبارت دیگر، آینه دوزان معتقدند که که وجود آینه روی این اجسام، بدی ها و نظرهای بد را از صاحب خود دور می کند. پس اگر می خواهید از بدی ها دور باشید و ترندی و لوکس دیده شوید بهتر است که یک مانتو آینه کاری را برای استایل رسمی خود انتخاب کنید، این مانتوها را می توانید با اکسسوری های پر زرق و برق و لوکس و کفش های پاشنه بلند ست کنید.

مانتو ترند تابستون

مانتو ترند تابستون

سوزن دوزی را به سبک تابستان تجربه کنید

همانطور که اشاره کردیم یکی از مانتوهای ترند و جذاب بهار امسال را می توان مانتو سوزن دوزی دانست، ولی آیا به نظرتان ترند بهار برای تابستان قابل استفاده است؟ در جواب باید بگوییم که معمولا این گونه نیست زیرا کت های بهاری دارای پارچه های ضخیم و گرم هستند و این نوع پارچه ها برای استفاده در تابستان مناسب نیستند ولی این به این معنا نیست که سوزن دوزی های زیبا را نمی توانید در تابستان استفاده کنید، بلکه شما می توانید کفتان های نخی و سوزن دوزی را برای تابستان تهیه کنید تا هم ترندی و هم راحت لباس بپوشید. این لباس ها را بهتر است با کتونی و یا ونس های سفد ست کنید، البته فراموش نکنید که صندل های بندی هم گزینه های خوبی محسوب می شوند.

مانتو ترند تابستون

مانتو ترند تابستون

کژوال پوش ها ست شومیز و شلوار را انتخاب کنند

مانتو شومیزی یکی از ترندهای جذاب در فصل تابستان است، ترندی که همه ساله تکرار می شود و شما از خرید آن هرگز احساس پشیمانی نخواهید کرد. حال اگر امسال برای خرید این مانتوی جذاب اقدام کرده باشد حتما دیده اید که این مانتو با شلوار به صورت ست و در رنگ های تابستانی و شاد بسیار پر طرفدار ظاهر شده اند. پس اگر کژوال پوش و برای استایل روزمره خود به دنبال مک مانتو ترندی هستید بهترین گزینه برای شما استفاده از یک ست شومیز و شلوار به همراه کتونی است.

مانتو ترند تابستون

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها