|

تفاوت کرم روز و شب

تفاوت کرم روز و شب؛ برای داشتن پوستی شاداب باید رازهای روتین پوستی موفق را بدانید

تفاوت کرم روز و شب

آیا می‌دانید که چرا باید هر کدام از کرم ها را در زمان خاصی استفاده کنید و یا چه دلیلی دارد که این دو محصول برای زمان‌ های خاص طراحی شده‌اند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آیا می‌دانید که چرا باید هر کدام از کرم ها را در زمان خاصی استفاده کنید و یا چه دلیلی دارد که این دو محصول برای زمان‌ های خاص طراحی شده‌اند؟ پس اگر نمی دانید که تفاوت کرم روز و شب در چیست و یا چرا باید از این دو کرم در زمان های مشخصی استفاده کرد بهتر است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا جواب سوال های اینچنینی خود را بگیرید. جالب است که بدانید کرم های روز اکثرا حاوی عواملی هستند که در مقابل نور آفتاب و اشعه مضرر یو وی از پوست محافظت می کنند، به همین دلیل است که کرم های روز حاوی SPF هستند ولی کرم های شب این ویژگی را ندارند. حال اگر برایتان سوال است که چرا اصلا باید از کرم شب و روز در روتین پوستی خود استفاده کنید باید بگوییم که پوست صورت نیز مانند سایر اندام‌ های بدن انسان به مرور زمان دچار ضعف و پیری می‌ شود. پس برای کاهش روند پیری پوست بهترین راه حذف عوامل مضر محیطی و انجام مداوم مراقبت‌ های پوستی است. استفاده از کرم‌ های روز و شب یک روش عالی و ایده آل برای کاهش سرعت پیری پوست است.

اگر بخواهید به صورت جزئی تر درباره این دو کرم بدانید باید بگوییم که کرم روز یک محصول مراقبت از پوست است که در طول روز استفاده می‌ شود و کرم شب یک محصول احیا کننده برای پوست است که در شب استفاده می‌ شود.

تفاوت کرم شب و روز

تفاوت کرم شب و روز

کرم روز چیست و در چه مرحله ای از روتین پوستی قرار دارد؟

همانطور که از اسم کرم روز پیدا است، این کرم یک محصول مراقبت از پوست است که در طی روز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این کرم‌ ها از پوست شما در برابر اشعه‌ ماوراء بنفش خورشید، آلودگی و گرد و غبار محافظت می‌ کنند. کرم‌ های روز سبک و فاقد چربی هستند، قوام کمتری دارند و به‌ سرعت جذب پوست می‌ شوند. علاوه بر این، در آن‌ ها مواد روشن‌کننده‌ پوست نظیر ویتامین C و کوجیک اسید وجود دارد. شما می توانید از روی کرم های روز آرایش کنید، کاری که معمولا بر روی کرم های شب قابل انجام نخواهد بود.

تفاوت کرم شب و روز

تفاوت کرم شب و روز

کرم شب چیست و چگونه عمل می کند؟

شاید به نظرتان کمی عجیب باشد ولی در شب و هنگام خواب سلول‌ های پوست شما کار ترمیم و بازسازی را بر عهده می‌ گیرند و بیشتر پذیرای مواد مرطوب‌ کننده هستند. استفاده از کرم شب قبل از خواب به تامین رطوبت مورد نیاز پوست کمک کرده و با آسیب‌ های ناشی از اشعه‌ی ماوراء بنفش، آلودگی و گرد و غبار مقابله می‌ کند. یک کرم شب معمولا حاوی آنتی اکسیدان است و باعث ترمیم پوست می‌ شود و علائم اولیه‌ پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می‌ دهد. کرم های شب غلیظ تر و چرب تر از کرم های روز هستند به همین خاطر برای افرادی که پوست های چرب دارند اصلا پیشنهاد نمی شوند. فراموش نکنید که کرم های شب را نباید اصلا در روز استفاده کرد زیرا آن ها دارای رتینول هستند (رتینول باعث کاهش چین و چروک ها و جوانسازی پوست می شود) و رتینول پوست را نسبت به اشعه‌ی ماوراء بنفش حساس‌ تر می‌ کند و ممکن است باعث قرمزی و یا حساسیت شود.

تفاوت کرم شب و روز

تفاوت کرم شب و روز

تفاوت کرم روز و شب؟ 24 ساعته مواظب پوست خود باشید

عملکرد اصلی کرم روز و کرم شب، آبرسانی به پوست و نرم و لطیف نگه داشتن آن است ولی خوب است که بدانید این دو کرم با هم دارای تفاوت های زیادی هستند و به خاطر همین تفاوت ها باید در زمان های جداگانه و معین شده استفاده شوند. برای مثال کرم‌ های روز معمولا بافت سبک‌ تری دارند و طوری فرموله می‌ شوند که احساس سنگینی روی پوست به وجود نیاورند. اما کرم‌ های شب بافت غلیظ‌تر و سنگین‌ تری داشته و دیرتر جذب پوست می‌ شوند. در کرم روز اغلب از SPF (فاکتور حفاظتی در برابر آفتاب) و مواد روشن کننده استفاده می‌ شود؛ در حالی که کرم‌ های شب اغلب حاوی ترکیبات فعالی مثل رتینول هستند و خاصیت ضد چروک نیز دارند تا از پیری پوست ممانعت به عمل آورند.

تفاوت کرم شب و روز

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی